WOW vill inte installera Terrain.mpq

Permalänk
Medlem

WOW vill inte installera Terrain.mpq

jag har ett problem med WOW när jag efter problem med min dator hade formaterad hårddisken o skulle installera WOW igen gick det bra men när den skulle patche sagde den att där var fel.

Blizzard BNUpdate v2.110 compiled on Jun 29 2005
Log created at 1:54 pm on 01/14/2006

This patch upgrades World of Warcraft from version 1.1.2.4125 to version 1.9.0.4937.

ERROR: unable to apply patch to file 'World\Maps\Azeroth\Azeroth_32_48.adt'

RESULT: Patch failed

den föreslår så att man avinstallerar och reinstallerar spelet, när jag skulle instalera igen stannar den på Terrain.mpq Varför? jag har försökt allt i Blizzards Tech forum o ingen hjälp

Permalänk
Medlem

Definera stannar. Det går ganska segt på Terrain.mpq vanligtvis.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

ibland stannar den på första skiva ( jag har kopierat över filarna på hd ) och den kan stå i lång tid utan något händer igår testade jag med att den stod i en timme, idag körde den förbi terrain.mpq men så började den på dom igen och stannade och inget händer. jag tycker det verkar konstigt då jag i den helg där jag installerade om windows inte hade något problem, då hann jag installera om 3-4 gångar utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med Terrain.mpq och några andra filer, men jag hittade en lösning jag plockade ut 1 av 3 ram minnen så funkade det perfekt.

Permalänk
Medlem

Vilken gammal klassiker, kommer ihåg hur många som hade strul med detta under Beta tiderna.

Vad jag kommer ihåg är ungefär vad Cerre skriver, du har troligen strul med hårdvara ex.minnen som gör data som läses blir korrupt. Det var Blizzard officiella ställning på problemet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

hmm jag får testa det.. hoppas det e det

Edit: Nice nu fungerar det, plockade ut en stick oc nu e det installerat o patchad.. tack för hjälpen, Blizzard e ju ingen hjälp.. om det inte fungerar så fungerer det inte det e deras syn på det.

Permalänk
Sötast

Undrar vad det är som gör det så känsligt....

Permalänk
Medlem

jag vet inte men man skulle ju tro att ju mer minne man har i ju bättre e det.. jag har inte testat att sätta i 512 mb till igen men hoppas det fungerar när jag gör det.

Permalänk
Medlem

kolla om nått är skirvskyddat, det var de för mig när jag skulle patcha till nyaste wc3 patchen och stog en likadan text!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."