Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Nytt moderkort!

Har tänkt att uppgradera systemet inom en snar framtid.

Det som hugger mig är vilket moderkort jag vill ha

Intel eller AMD spelar mindre roll.. men jag vill att det skall ha stöd för Firewire, USB, SATA, dubbla PCI-e grafikkort, RADEON och Nvidia (om det nu är någon skillnad på det sättet) och allt annat sånt här nytt och häftigt Absolut INTE integrerad grafik. Integrerat ljud är väl ok men helst inte LAN går alldeles utmärkt. Jag är inte bra när det kommer till moderkort så det är därför jag ber om kommentarer/tips på vilka moderkort som är bra, säkra och som fungerar med all annan hårdvara..

Något jag behöver tänka på annars när jag väljer moderkort?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix B650E / 9800X3D / 32Gb 6000MHz / ROG Strix RTX 5070 Ti

Permalänk
Avstängd

usch för dfi's priser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazertomte
usch för dfi's priser

mums, för DFI´s prestanda och klockningsmöjligheter=)
men visst, dom kostar ju lite x-tra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klockning bryr jag mig inte om.. i huvudsak så vill jag att det ska vara framtidssäkert, stöd för Crossfire och SLi, och stödja minst 4GB i RAM.. Firewire port är ett måste för mig, jag vet att det finns insticks kort med firewire portar men att ha en firewire port i moderkortet vill jag ändå ha.. SATA etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Klockning bryr jag mig inte om.. i huvudsak så vill jag att det ska vara framtidssäkert, stöd för Crossfire och SLi, och stödja minst 4GB i RAM.. Firewire port är ett måste för mig, jag vet att det finns insticks kort med firewire portar men att ha en firewire port i moderkortet vill jag ändå ha.. SATA etc.

Du lär ju välja om du vill ha ATI´s krets eller nVidias
alltså antingen crossfire eller SLI.
Ja är klockning helt ointressant för dig så behöver du ju inte lägga ut ca 2000:- på ett moderkort iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo självklart så lär jag ju välja Dåligt skrivet.. jag skäms.. jag hänger mig nu.... eller så beställer jag en pizza istället?

Hur funkar det förresten med Crossfire? Bara att trycka in två ATI kort och tuta å köra? Detta blir väl fel forum för detta... ok

Visa signatur

Permalänk

Hej,

Jag kan rekomendera detta kort som ett någorlunda billigt och ett mycket bra moderkort. Det har ju nvidias styrkrets och stödjer således SLI och inte Crossfire.
Dessutom är nordbryggan passivt kyld så du slipper den där lilla fula, äckliga och högljudda fläkten som brukar sitta på moderkorten.

Jag har detta kort själv och är MYCKET nöjd med det.

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=3100126&ref=b...

//Putte

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49