Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Fick annat grafikkort? :S

Beställde detta i måndags: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311340&cks=PRL

Och idag fick jag det. Fast det såg lite annorlunda ut bara.
Såhär: http://www.freewebs.com/skoglund/gfx.JPG

Annan kylning bara?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Det är väl bra, den kylningen lär vara bättre.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

Den översta bilden föreställer standardutförandet om jag har uppfattat det rätt. Det kortet du fick har en kylning liknande Artic Cooling Silencer vilket är en mycket bra kylare.

Permalänk
Avstängd

Bättre kylare e la inte fel?

Permalänk
Medlem

Re: Fick annat grafikkort? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Beställde detta i måndags: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311340&cks=PRL

Och idag fick jag det. Fast det såg lite annorlunda ut bara.
Såhär: http://www.freewebs.com/skoglund/gfx.JPG

Annan kylning bara?

Mycket bättre kylning på den du fick.

Permalänk

haha, jo det är mycket bättre! Ärväldigt nöjd nu. Men ett problem bara. Jag har installerat de senaste drivrutinerna men det kommer upp en massa fler saker som vill installeras. Jag sätter i skivan men den hittar inget att installera ifrån :S
Står nånting om PCI..

Någon som har vart med om det eller vet vad det är?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Hehe, gillar att du lägger ett 5000kronors kort på sängen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
haha, jo det är mycket bättre! Ärväldigt nöjd nu. Men ett problem bara. Jag har installerat de senaste drivrutinerna men det kommer upp en massa fler saker som vill installeras. Jag sätter i skivan men den hittar inget att installera ifrån :S
Står nånting om PCI..

Någon som har vart med om det eller vet vad det är?

Bara stoppa i kortet och instalera de senaste drivisarna från www.nvidia.com
Instalera inte från skivan som följde med.

Se bara till att du har tagit bort de gamla drivisarna först.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org

Så länge han handskas med det på det viset, skulle jag inte räkna med att det är 100% okej. Och, han ska definitivt skämmas om han kör en rma på det vid något tillfälle. Tyvärr tror jag det är ganska vanligt.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Bara stoppa i kortet och instalera de senaste drivisarna från www.nvidia.com
Instalera inte från skivan som följde med.

Se bara till att du har tagit bort de gamla drivisarna först.

hehe, det har jag gjort såklart! Men det är inte det.

Kommer upp något som den inte kan installera: SM-busstyrenhet och något mer.
Kollade på skivorna man fick med och där fanns det inte heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad presterar ett sånt kort i 3dmark05 månntro?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla drivrutiner som följde med ditt moderkort?

100mbit - Google is your friend..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Har du installerat alla drivrutiner som följde med ditt moderkort?

Ja det har jag. Pratade med en på komplett just nu och han sa att det är en gammal sak i windows som gör att den kommer upp och vill installera. Han sa även att man kanske borde formatera. Usch det vill jag nog inte. Gjorde det nyss

Fick 8900 poäng i bara PCmark04 grafikkortstestet och 26000 i 3dmark -01
Det är väl ganska normalt eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I 3DMark 01 får jag 25500 med systemet i sign, men i just 01:an spelar CPU:n in mycket också, så det kan vara min klockade Opteron som ger mig de poängen.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Yo!

Jag fick också precis samma kort när jag beställde ett ASUS 7800GTX. Kan säga att den där fläkten är grym. Kör kortet nu i 490/1350 utan några som helst problem. Absoluta maxtempen vid full-load är 73 grader...

Visa signatur

GA-X58A-UD3R, i7 950 3,7Ghz, 12Gb OCZ Fatality 1600mhz, Intel SSD x25 80gb x2 RAID0, Gigabyte GTX460 1GB OC x2 SLI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Så länge han handskas med det på det viset, skulle jag inte räkna med att det är 100% okej. Och, han ska definitivt skämmas om han kör en rma på det vid något tillfälle. Tyvärr tror jag det är ganska vanligt.

B!

Äsch, sluta vara så esdnojjiga, sålänge överkastet / påslakanet är gjort i bomull så är det rätt lungt.

Permalänk
Medlem

"rätt lungt" är inget jag hade ansett vara en bakgrund för garantier.

Du,och jag har kanske olika åsikt. Jag förväntar mig att min hårdvara fungerar klander fritt i minst 5 år, efter 10 räknar jag med att pensionera den, då helt fungerande. En ESD skada har med andra ord gott om tid på sig att utvecklas från "äh, bomull" till "fan, funkar inte".

För övrigt, torr bomull, är inte speciellt lungt, spaciellt överkast, som tvättas mer sällan, då de dels torkar ut ännu mer, och dels förlorar skjöljmedel som bland annat har antistatiska egenskaper, sin effekt.

Bomull, speciellt hudnära, altså som klädesplagg, hålls oftast lätt fuktad, av kroppen, vilket gör den mindre benägen att skapa laddningar.

Du får gärna kalla mig ESD nojjig, men jag vill inte betala för att folk som inte kan sin elektroniklära gör garantiärenden av sin klantighet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hur får du betala för det?, om han mot förmodan råkar pajja sitt spritt nya kort, så får han väll skyla sej själv?, och hur ska han veta om det är esd kortet dör av, eller fabriksfel?, ta det inte som något personligt påhopp, jag är bara intresserad, och vill lära mej, för jag har bara hört talas om att bomull inte bygger upp esd särskillt lätt, och det beror alltså på sköljmedlet? har lärt mej något nytt idag
C!

Permalänk
Medlem

Nä, bomull ÄR mindre statiskt benäget än många syntet material, men det är inte perfekt. Sköljmedel är oftast motarbetande statisk uppbyggnad, vilket man kan märka när man snålar, eller helt hoppar över sköljmedel och torktummlar kläder... (gärna i icke jordade torktummlare, för ökad underhållning)

Det jag säger är att han KAN inte särskilja ESD, elelr fabrikationsfel, men precis som när du överklockar bör du vara införstådd med att dina handlingar som utsätter produkten för saker den inte är avsedd för, gör att du inte moraliskt korrekt kan kräva en garantiskada på varan. Det KAN vara ett fabriskfel, men det är inte säkert. Är det inte ett fabriksfel, är det självförvållat, och DET är inget vi runt omkring ska straffas för.

Tyvärr är det allt för vanligt att folk överklockar, utan att veta vad de håller på med, och när de eldar med grejerna, kör de på garantin, och kräver nya saker. Det här är samma sak. Jag säger inte att det här kommer sluta fungera, eller äns att det borde sluta fungera. Jag säger att OM det slutar fungera, bör Skooglund ta sitt ansvar och köra på linjen "jag kan inte kräva att de ska ge mig en rma, då jag inte har handskatts korrekt med det". Om han väljer att ringa och prata med inköppsplatsen, och säger som det är "jag kan ha utsatt det för en esd skada, kan jag fortfarande ta det på garantin" så är han moraliskt rätt på det, men hurvida han får det uttbytt vet jag inte förstås.

B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah, då hänger jag med tack för svaret, och ja, det är omoraliskt att rma ett kort man själv har pajjat, men alla mäniskor är inte moraliska, har jag märkt, jag känner mej lite stolt över att jag aldrig har rma'at en enda datorkomponent
som jag har pajjat själv,stolt... och fattig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org

Eh, varför inte?
Lägger också alla mina datorprylar där Eller på golvet...
Har aldrig hänt nåt och gör det väl det i framtiden får jag skylla mig själv

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.