Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk

EA gillar Revolution:

"It's a brilliant controller, and as usual we can credit Nintendo with being innovative and neat and fresh and fun. They continue to pioneer in our industry…they make some of the best games in the industry…and we look forward to partnering with them."

http://revolution.ign.com/articles/674/674617p1.html

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska ta det där som nåt bra? EA är det sista jag vill ha till Rev :/

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

på tanke av att EA gör typ alla spel nuförtiden ellr iallfall köper upp alla som verkar ska bli bra så är det väll ganska bra.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Klart det är bra att EA är på! Alternativ mina vänner, Det är det som är revolutionen! Alternativet att kunna köpa bloatade spel från EA tlltalar många. Desto fler som köper Nintendo Revolution och spel till denna. Desto fler är det som kommer att utveckla BRA spel till den.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

TYcker nintendo tråden har varit tyst lite förlänge nu så lägger upp lite roliga saker.

först en rolig video som ilusterar hur rev dosan tex kommer/kan funka: http://video.google.com/videoplay?docid=2063821498385606325&q...

Sen en liten text:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3D Realms CEO Gives Opinion About Revolution
--------------------------------------------------------------------------------
CEO Scott Miller thinks up load by saying that the Revolution will be unsuccessful and Nintendo's last console. Turns out his evidence to debate this point is the most interesting. Find out why inside.

Today 3D Realms CEO Scott Miller has made some pretty bold statements concerning the outcome of the next console war. Interesting thing is he is the only leading industry voice since Mark Reign to broadcast dissent about Nintendo's future console. Mark Reign, if you can recall, is the VP of Epic Games. Turns out these two have more in common than you think. Here is what Mr. Miller had to say.

"My prediction for this new round of consoles is that the Xbox 360 and PS3 will wind up about equal in terms of sales, with Nintendo's Revolution coming in a distant third," Miller writes. "Perhaps this will be the last console from [Nintendo]."

When asked if he had actually used the Revolution controller he then replied.
"I cannot comment on the Revolution's controller until I try one."

Mr. Miller made these statements today on his official blog. Mark Reign, after making his outrageous comments, was offered by Nintendo to give the Revolution a shot before passing judgment and the outcome in that case was surprising. Mark Reign then recanted his statement after actually trying the product. We wonder how long it will take Nintendo to make Mr. Miller an offer he can't refuse.

Source: IGN
-BIGMIGZero, news editor
Link to this article: http://mozlapunk.web-log.nl/log/4752745
/mitch
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Interesting thing is he is the only leading industry voice since Mark Reign to broadcast dissent about Nintendo's future console"

skulle ju kunna betyda att 3dje parts stödet är väldigt bra!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Han kanske säger det bara för att få chansen att testa rev.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Han kanske säger det bara för att få chansen att testa rev.

Nintendo suger! Revolution kommer att vara deras sista konsoll!!!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Mm eller hur!! NINTENDO SUGER!!!!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

tur att tillför mycket i tråden! vi tackar och bockar!

neohamster: såg mycket bra ut, vill verkligen prova spela fps på den konsollen!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
tur att tillför mycket i tråden! vi tackar och bockar!

Verkade inte som du fattade skämtet, jag tror själva iden var att "alla" som skriver så får testa revolution kontrollen för att bilda sig en riktig uppfatting istället för att gissa. Syftar på mark reign som fick det.

Permalänk
Medlem

Hoppas han får an offer he can't refuse snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
http://www.steerinc.com/horse_head_22.jpg

Haha! Ja men det är fint att Rev verkar klara av UE3. Då kan den ju inte alls vara så dålig prestandamässigt som folk verkar tro.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
http://www.steerinc.com/horse_head_22.jpg

Öh? Jag fattade inte häst-delen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Öh? Jag fattade inte häst-delen...

Kommer från Gudfadern Del 1. Maffian skär av huvudet på en racehäst och lägger vid ägarens säng så när han vaknar upp så bara "Aaaargh!"

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

bah, vill har revolotion!
men kan inte skaffa -_-
måste ha pengar till körkort,bil,hårdisk,skärm... o andra saker, som klädder >_>
får väll köpa en ny konsol, när nästa omgång av dom nya konsolerna kommer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Kommer från Gudfadern Del 1. Maffian skär av huvudet på en racehäst och lägger vid ägarens säng så när han vaknar upp så bara "Aaaargh!"

Ok visste att erbjudande-grejen var från Gudfadern, men inte hästen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
bah, vill har revolotion!
men kan inte skaffa -_-
måste ha pengar till körkort,bil,hårdisk,skärm... o andra saker, som klädder >_>
får väll köpa en ny konsol, när nästa omgång av dom nya konsolerna kommer.

De säger ju att Revolutionen kommer bli extra billig

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

som GC? 800:- ?
edit: fast spelen kommer ju kosta skitmycket ju -_-

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
som GC? 800:- ?
edit: fast spelen kommer ju kosta skitmycket ju -_-

Knappast
Knappast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
PS2 har sämst grafik av Xbox, GC och PS2.

Juppz..

Resident Evil 4 på PS2 , var inte någon höjdare grafiskt tyckte jag..
Gamecube rulez

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Knappast
Knappast

lust att ge mer info?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att gcn kostar 800 nu är ju för att den sänkts så många gånger. Rev lär ju inte kosta 800 direkt, men kanske 2-3000 istället för 4-6000.

Permalänk

200 dollar kostade gamecube när den släpptes tror jag enligt de sidor jag hittade på google.

Jag tror priset hamnar på 2500:- Det är billigt jämfört med xbox360 och kommande PS3.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
200 dollar kostade gamecube när den släpptes tror jag enligt de sidor jag hittade på google.

Jag tror priset hamnar på 2500:- Det är billigt jämfört med xbox360 och kommande PS3.

500kr billigare än 360?

Permalänk

Du syftar på core vilket inte är rättvist.
Revolution kommer med trådlös kontroll och inbyggt 512mb flashminne.

Gamecube kostade 1500-1600 plus moms när den släpptes och priset var lägre pga att den inte hade DVD-uppspelning och slapp därmed licenskostnader.

Revolution kommer ha dvd-uppspelning enligt det jag har förstått vilket gör att den kommer att kosta mer än gamecube men de har sagt att den kommer vara billigare än xbox360. Det leder mig till runt 2500.

1500 under motsvarande sak från MS.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du syftar på core vilket inte är rättvist.
Revolution kommer med trådlös kontroll och inbyggt 512mb flashminne.

Gamecube kostade 1500-1600 plus moms när den släpptes och priset var lägre pga att den inte hade DVD-uppspelning och slapp därmed licenskostnader.

Revolution kommer ha dvd-uppspelning enligt det jag har förstått vilket gör att den kommer att kosta mer än gamecube men de har sagt att den kommer vara billigare än xbox360. Det leder mig till runt 2500.

1500 under motsvarande sak från MS.

Nja, med 360 får du ju 20GB utrymme och ordentliga video-kablar, inte helt rätt att jämföra så. Nintendo har ju inte sagt något om inbyggt minne, och man lär väl bara få med den nya kontrollern vilket betyder att man måste köpa sig en vanlig också om man inte har en GC.

Jag tror mer på 2000kr här i sverige, max 2300.

Permalänk
Medlem

Vill ha Revolution nu!!!
konsolen kommer krossa allt annat..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nja, med 360 får du ju 20GB utrymme och ordentliga video-kablar, inte helt rätt att jämföra så. Nintendo har ju inte sagt något om inbyggt minne, och man lär väl bara få med den nya kontrollern vilket betyder att man måste köpa sig en vanlig också om man inte har en GC.

Jag tror mer på 2000kr här i sverige, max 2300.

Visst får man det för en tusenlapp extra.
Läste och såg på specsen att den bara verkar ha plats för 512MB minne i form av flash.
Det är ju lite dåligt och drar ner priset till de nivåerna du pratar om.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Visst får man det för en tusenlapp extra.
Läste och såg på specsen att den bara verkar ha plats för 512MB minne i form av flash.
Det är ju lite dåligt och drar ner priset till de nivåerna du pratar om.

Ni får nog allt ta och vänta på att Nintendo släpper specarna på bygget innan ni pratar om priset och vad som följer med i paketet, maskin är trots allt inte färdig för produktion än

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.