Permalänk
Medlem

Doom 3 Co-Op

Sitter för andra gången med min son och spelar Doom 3 i Co-Op, jag vill bara säga att det är mycket underhållande. Det blir något helt nytt när man är två och röjer. Testa!!!

Visa signatur

Asus A8ne, Amd 3700+ @ 2550, 2048 ddr 400 Mhz, Gf 7800gtx, 160Gb Hd

Permalänk
Medlem

Kan man köra igenom singelplayer delen? Testade lite CO-OP innan men kunde bara lira något som mer liknade Serius Sam där det bara stormade in mängder av monster hela tiden vilket blev lite tröttsamt efter ett tag

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Kan man köra igenom singelplayer delen?

Ja, man kan spela singleplayerdelen.

Visa signatur

Asus A8ne, Amd 3700+ @ 2550, 2048 ddr 400 Mhz, Gf 7800gtx, 160Gb Hd

Permalänk

Vilken mod?

Permalänk
Medlem

OpenCoop.

Visa signatur

Asus A8ne, Amd 3700+ @ 2550, 2048 ddr 400 Mhz, Gf 7800gtx, 160Gb Hd

Permalänk
Medlem

Är det lika buggigt som tidigare? Som att spelare nr 2 bara kan se det som spelare nr 1 ser

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Är det lika buggigt som tidigare? Som att spelare nr 2 bara kan se det som spelare nr 1 ser

Hur menar du?

Visa signatur

Asus A8ne, Amd 3700+ @ 2550, 2048 ddr 400 Mhz, Gf 7800gtx, 160Gb Hd

Permalänk
Medlem

Jag lirade ganska nyligen OpenCoop med en polare, och det var ju helt klart över förväntan! Inga buggar förutom att man alltid hör den andres skott/fotsteg, oavsett var han är

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burt
Hur menar du?

När jag spelade coop i doom3 med en kompis förut så kunde jag på hans server bara se det som han hade i synfältet. Resten var svart.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

var det ett mörkt rum och han hade en ficklampa?;)

Permalänk
Medlem

OpenCoop fungerar ypperligt bättre nu än tidigare.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag och två kompisar testade två olika Coop-moddar och kom fram till att Last man standing helt klart är överlägsen Open Coop. I LaS får man båda kampanjerna, behålla sina vapen från tidigare banor (om man överlever dvs). Bra nätkod utan lagg och en massa roliga extra banor.

I Open Coop upplevde vi en hel del lagg, man får inte med sig vapnen till nästa bana och det "enda" som finns är kampanjerna. Buggig PDA och lite andra småbuggar (krasher osv). OC har helt klart blivit bättre men LaS slår dem med hästlängder.

Last man standing:
http://lms.d3files.com/
Bland de extra banorna som följer med finns en väldigt välgjord minikampanj. Det finns också andra varianter bla där man ska fly från en aldrig sinande ström av monster genom att bypassa sig igenom dörrar medans man försöker överleva.
Räcker långt efter att det vanliga spelet är slut. Rekomenderas varmt!