Riktigt bra ljud i sonyericsson OEM handsfree (hpm-70 modd)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Vad var det för minne du låste upp? Det som följde med w800i?

just precis det kortet

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem

jag har provat precis och inget av det som skrivs fungerar.. jag ser endast 468mb 1 partion. Minnet är ett scandisk pro duo 512mb (Magic Gate). Nån som har något förslag?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det GÅR INTE att få mer utrymme på era kort!
Testa försöka att lägga in mer data på kortet så att det blir mer än vad kortet är byggt för att klara av så ska ni få se på fan.

Ni som säger att det funkar perfekt. Testa fyll alla megabyte en gång.

Jag har hängt i flera forum där alla är asglada för att de plötsligt har dubbelt med utrymme. Efter ett tag så kom alla tillbaka och tyckte det var synd att man ändå inte kunde lägga in fler filer än vad kortet klarade av från början.

Skulle du kunna specifisera(stavning?) lite mer exakt vad som händer när man lägger in mer data än vad kortet är byggt för??
Går kortet sönder lr går det att fixa partitionerna igen??

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VenCe
Okej, men varför går det inte då?
Med tanke på att den "visar" att de är t.ex. 1,85Gb men de går bara lägga in för 1gb?

Precis. Den visar att du har 1,85 men filerna går inte att lägga över när det börjar gå över 1 gb i data. Det blir fel helt enkelt. Du får felmeddelande eller om det är så att filerna blir korrupta vet jag inte. Jag har inte testat själv eftersom jag läst att det inte fungerar. Formaterar du minneskortet i telefonen så går det tillbaka till ursprunglig storlek och det ska då fungera som vanligt igen.

Merta: Se ovan. Specificera.

Permalänk
Citat:

Precis. Den visar att du har 1,85 men filerna går inte att lägga över när det börjar gå över 1 gb i data. Det blir fel helt enkelt. Du får felmeddelande eller om det är så att filerna blir korrupta vet jag inte. Jag har inte testat själv eftersom jag läst att det inte fungerar. Formaterar du minneskortet i telefonen så går det tillbaka till ursprunglig storlek och det ska då fungera som vanligt igen.

Merta: Se ovan. Specificera.

Då var ju glädjen dödad och jag ber om ursäkt för det falska hoppet jag spred.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikMolin
Då var ju glädjen dödad och jag ber om ursäkt för det falska hoppet jag spred.

Man får lätt intrycket av att det fungerar. Någon kommer med tipset. Flera testar. Alla är asglada och skriver att det fungerar. Efter ett tag så kommer folk och säger att det INTE funkar eftersom de inte provat med att fylla kortet helt.

Ang handsfreen. Ska göra exakt samma sak med min nu. Jag kommer dock löda dit en 3.5mm-plugg så jag kan byta hörlurar precis som jag vill.

Permalänk
Citat:

Ang handsfreen. Ska göra exakt samma sak med min nu. Jag kommer dock löda dit en 3.5mm-plugg så jag kan byta hörlurar precis som jag vill.

Jo, den där modden på handsfreen är ju skitgrym. Med tanke på att de flesta gärna vill ha möjlighet att välja mellan många olika hörlurar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VenCe
Okej, men varför går det inte då?
Med tanke på att den "visar" att de är t.ex. 1,85Gb men de går bara lägga in för 1gb?

Troligen för att något blir fel helt enkelt. Har för mig att någon hade någon förklaring på ett amerikanskt forum. Kan leta lite där senare.

Permalänk
Medlem

Gör gärna det, det vore intressant att få veta hur det egentligen ligger till.

Permalänk

GLÄDJEDÖDARE! :S
Tur att jag inte tog en förhastad handlig där, ang. minnet asså
Aja, vill ej riskera att den pajjar nu, när jag äntligen fått det att fungera utan att krångla så... Men det är en annan historia.

Ang. Lurarna, är det verkligen de originallurarna man får med W800i? (HPM-70)
För mina har ett uttag där jag ta ta loss lurarna vid micken och sätta i vilka jag vill
Sj. tycker jag att det är bra ljud i mina så jag använder originalet...

btw. förut brusade och hade sig mina lurar också, men jag upptäckte att om man lägger in direkt till minnet ist för via Disc2Phone så brusar låtarna inte o.O

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ingen som trots det har lust att testa, för att verkligen vara på säkra sidan att de ej fungerar att överstiga org storleken?
Kanske bara vissa kort som de inte fungerat för?

Visa signatur

ASUS F3Ka - Turion 64 X2 TL-60 2GHz - 15.4" TFT (WXGA) - 2GB DDR II SDRAM - ATI Mobility Radeon HD 2600 512MB - 160GB Serial ATA-150

AMD A64 X2 5200+ (2,6GHz) - 2GB DDR II SDRAM - ATI Radeon X1650Pro 256Mb - 250GB Serial ATA-300 - Packard Bell 22" Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013

För mina har ett uttag där jag ta ta loss lurarna vid micken och sätta i vilka jag vill

Alltså nej, lurarna som följer med k750 är hpm-20, dessa har han moddat för att få ett par hpm-70 och han satte inte dit en 3.5 hona istället så satte han fast lurarna direkt på enheten där micken sitter, kolla igenom första posten igen så ser du, den första bilden är på hpm-20 headsettet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej. Originallurarna till w800i är inte samma som till tex K750i

Permalänk

precis som asshole skriver, jag har alltså byggt om ett par hpm-20 till "hpm-70" dock utan 3.5mm kontakt, vart bara jobbigt att bygga på en sådan, extra sladda och extra skarv, är ju jäkligt bra ljud i MDR-EX70 som för övrigt är ett par "vanliga" lurar med 3.5mm kontakt

btw. det tar ruskigt lång tid att föra över låtar till nallen via sladd,
kanske är usb 1 ?!

Permalänk
Discokungen
Citat:

btw. förut brusade och hade sig mina lurar också, men jag upptäckte att om man lägger in direkt till minnet ist för via Disc2Phone så brusar låtarna inte o.O

Det brusar av den enkla anledningen att Disc2Phone komprimerar låtarna du överför, om du inte ställer in att den ska skita i det

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

förklara hur du gör sen för ja är inne på samma spår

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kan inte någon bara testa för att se att det funkar, kan väl inte vara för svårt eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
förklara hur du gör sen för ja är inne på samma spår

Jag har ett par hörlurar med förlängning till eller vad man ska kalla det. En sladd med 3.5mm plugg på ena sidan "hane" och hona på andra sidan. Klipper bara av sladden. Behåller honan och löder dit kablarna på hansfreen.

Permalänk
Medlem

okej..aja ja får la testa lite och se om det funkar

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

klart det funkar, löder precis på samma sätt som jag gjort
med enda skillnanden att i slutet av de "nya" kablarna finns
en 3.5 mm skarvjack (hona)

Permalänk
Medlem

var fick du tag i den där 3.5 mm honan då?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

okej tackar så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns för 29 kronor här: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
Finns säkert billigt på Classe och alla de andra prylkedjorna.