Permalänk
Medlem

WoW - Herbalism!

Tänkte höra mig lite för.. Är i behov av lite pengar till Epic mount och har precis tänkt plocka upp herbalism.. I alla fall funderar jag lite på vart det är lättast att grinda dessa "örter" och gärna lite tips om hur man gör för att tjäna pengar på yrket så snabbt som möjligt.. Även kanske lite leveling tips om någon har lust?

Priserna ligger ungefär såhär på min server;
Mountain silversage x20 - 18g
Dreamfoil x20 - 10g
Golden Sansam x20 - 9g
Firebloom x20 - 6g
Plaguebloom x20 - 4g
Fadeleaf x20 - 13g
Purple Lotus x20 - 7g
Sungrass x20 - 4g
Gromsblood x20 - ca 18-20g
Ghost Mushroom x1 - ca 1-2g (styck)

Vet dock inte hur mycket eller hur snabbt dessa säljer, men det är vad priserna ligger på AH i alla fall..

Såå; Hur grindar man framförallt Gromsblood, Ghost Mushrooms, mountain silversage och de andra lite dyrare sakerna på bästa sätt - och hur tjänar man pengar på herbalism?

Hade tänkt försöka tjäna ihop till epicmount på det här sättet.. är det en bra lösning?

Permalänk
Avstängd

Re: WoW - Herbalism!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tänkte höra mig lite för.. Är i behov av lite pengar till Epic mount och har precis tänkt plocka upp herbalism.. I alla fall funderar jag lite på vart det är lättast att grinda dessa "örter" och gärna lite tips om hur man gör för att tjäna pengar på yrket så snabbt som möjligt.. Även kanske lite leveling tips om någon har lust?

Dreamfoil x20 - 10g
Golden Sansam x20 - 9g
Firebloom x20 - 6g
Plaguebloom x20 - 4g
Fadeleaf x20 - 13g
Purple Lotus x20 - 7g
Sungrass x20 - 4g

Vet dock inte hur mycket eller hur snabbt dessa säljer, men det är vad priserna ligger på AH i alla fall..

Såå; Hur grindar man framförallt Gromsblood, Ghost Mushrooms, mountain silversage och de andra lite dyrare sakerna på bästa sätt - och hur tjänar man pengar på herbalism?

Hade tänkt försöka tjäna ihop till epicmount på det här sättet.. är det en bra lösning?

Varför kan ingen använda den stora WoW tråden?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

För att den blev låst, och för att de stora trådarna är så otroligt oöverskådliga att det är svårt att få något vettigt svar på frågorna?

Varför kan inte folk låta bli att klaga i trådarna? Är du inte intresserad av ämnet, håll dig ur tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

För att den blev låst, och för att de stora trådarna är så otroligt oöverskådliga att det är svårt att få något vettigt svar på frågorna?

Varför kan inte folk låta bli att klaga i trådarna? Är du inte intresserad av ämnet, håll dig ur tråden.

Nä jag är inte intresserad men att det startas 100 nya WOW trådar om dagen är inte så skoj ändå

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Hur man tjänar pengar på herbalism är att sälja herbs så klart, om du ser att du är ensam att sälja en viss herb så sälj mindre stacks så får du mer / stack

På dm felsta höglvl ställen hittar du dom dyrare herbsen, plaguelands, felwood och däri närheten, osv.

tjänade mycket pengar på att sälja herbs och skin när jag spelade

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nä jag är inte intresserad men att det startas 100 nya WOW trådar om dagen är inte så skoj ändå

Gör det ont eller?

Permalänk
Medlem

Re: WoW - Herbalism!

Citat:

Dreamfoil x20 - 10g
Golden Sansam x20 - 9g
Firebloom x20 - 6g
Plaguebloom x20 - 4g
Fadeleaf x20 - 13g
Purple Lotus x20 - 7g
Sungrass x20 - 4g

Ska försöka komma ihåg detta.

Mountain silversage - Un'Goro / EPL (Som namnet tipsar om så finns de oftast runt kullar och mest runt kanterna på kartan)
Dreamfoil x20 - Un'Goro / EPL(lite i WPL också) / Felwood (brukar plocka allt jag ser när jag farmar lite Whipper Roots / Nights Dragon's Breaths)
Golden Sansam x20 - Un'Goro, Felwood
Firebloom x20 - Tanaris
Plaguebloom x20 - WPL/WPL
Fadeleaf x20 - Brukar plocka dem i Arathi samtidigt som jag farmar Kingsblood (kingsblood säljer oftast rätt bra då folk använder det för reputation med TBh)
Purple Lotus x20 - STV
Sungrass x20 - Un'Goro / Felwood
Gromsblood x20 - Finns hel del i Desolace vid satyrerna både i mitten och uppe i nordöstra hörnet
Ghost Mushroom x1 - DM EAST / Grottan i Hinterlands (med gröna oozes, finns en quest där man ska samla Horde supply crates eller liknande, ganska bra respawn rate där inne, du kan slippa aggro om du är level 60, annars får du nog rensa

Hur du tjänar pengar beror helt på priserna på din server, på min server tjänar jag oftast mer på att sälja mats istället för pots. Av tex Ghost Mushrooms brukar jag göra [Ghost Dye] (används i Belt Of the Archmage bla, dock är det inte lika mycket som säljs då så många guilds har kommit långt i MC)

Jag tjänade kanske 200g på en vecka genom att börja bry mig mer om att plocka blommor och sälja - dock så ska du försöka göra det medans du gör annat, questar osv. Gäller bara att välja rätt område.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ska finnas några radioaktiva monster som droppar nått vatten som man kan sälja för 10g.

Min kompis var där och grindade i skolan, det såg coolt ut. Typ massa grönt vatten överallt.
Ingen aning om vad det heter men...

Edit: Får man inte bra pengar för mining?

Permalänk
Medlem

jo mining ger ganska bra betalt också.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Jag har ett ihopzippat gatherer med alla blommor/veins i hela Azeroth så säg bara till så kan ja skicka det till dig..:)

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Re: Re: WoW - Herbalism!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Ska försöka komma ihåg detta.

Firebloom x20 - Tanaris
Plaguebloom x20 - WPL/WPL
Purple Lotus x20 - STV
Sungrass x20 - Un'Goro / Felwood
Gromsblood x20 - Finns hel del i Desolace vid satyrerna både i mitten och uppe i nordöstra hörnet

Firebloom x20 - Även en hel del i badlands/searing gorge
Plaguebloom x20 - Kan säga att jag hitta mängde i felwood också
Purple Lotus x20 - Ruinerna i Tanaris HAR MKT, överhuvudtaget där d e ruiner typ
Sungrass x20 - Även Feralas/Hinterlands
Gromsblood x20 - En hel del även i Felwood

för övrigt så det bra ut

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

Det där är extremt bra betalt för herbs.

Permalänk

Om du har alch med och har bra potions (kan vara värt att farma efter dessa) tex fire protection potion så är det också ett bra sätt att tjäna pengar. På min server säljer du ett stack med fireprotectionpotion för mellan 15-20guld!

Så olika _bra_ potions går det att få finfina pengar för med! Lycka till

Edit:
In med lite länkar

http://www.goblinworkshop.com/items/greater-fire-protection-p...
http://www.goblinworkshop.com/items/recipe-fire-protection-po...

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Lite påtal om farmning och så, nånsom vet vart man hittar mycket gold/silver/Mithril veins?

I arathi finns det mest Iron

Helt enkelt mining skill 180+ ställen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Jag har ett ihopzippat gatherer med alla blommor/veins i hela Azeroth så säg bara till så kan ja skicka det till dig..:)

ja tack!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja tack!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ja tack!

Permalänk
Medlem

http://gather.reet.org/ hittade jag för alla som ville ha alla blommor/veins...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://gather.reet.org/ hittade jag för alla som ville ha alla blommor/veins...

Tack

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

bara jag som e nabb då och inte vet hur jag ska göra?
förklara gärna

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Medlem

Hur hittar man Black Lotus då? De verkar gå för ruskigt mycket pengar...

Några tips om hur man hittar som bäst?

Permalänk
Sötast
Citat:

Hur hittar man Black Lotus då? De verkar gå för ruskigt mycket pengar...

Några tips om hur man hittar som bäst?

Som Handa sa : http://gather.reet.org/ hittade jag för alla som ville ha alla blommor/veins...

Där lär du hitta Black lotus

Permalänk
Glömsk

Vet inte hur det är nu för tiden, men i runt april så fanns det jäkligt mycket dreamfoil i den där trökiga level 30 (eller så)-regionen där Sunken Temple finns. Jag tror jag samlade ihop 40-60 dreamfoil på en halvtimme. Skulle inte förvåna mig om det är bortpatchat nu dock.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Okej Läst någonstans om att Black Lotus var en rare spawn.. Vad exakt innebär det? Att den spawnar lite här och var? I vilka områden isåfall?

Ska kolla in länken men kan inte göra det nu då jag inte har tillgång till WoW på ett par dagar.. Tänkte bara höra mig för mer specifikt hur det fungerar nu då det är en "rare spawn"..

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej Läst någonstans om att Black Lotus var en rare spawn.. Vad exakt innebär det? Att den spawnar lite här och var? I vilka områden isåfall?

Ska kolla in länken men kan inte göra det nu då jag inte har tillgång till WoW på ett par dagar.. Tänkte bara höra mig för mer specifikt hur det fungerar nu då det är en "rare spawn"..

Den kan dyka upp lite överallt. Jag har t ex set black lotus i både ashenvale och searing gorge tror jag det var... så det är jävligt random.

Permalänk
Medlem

Ajdå Fasen, ingen som har funderat ut något spawn mönster eller liknande då?

Permalänk
Medlem

www.thottbot.com och sök Black Lotus, sen tryck på Map.
Det finns ungefär 10-15 olika spawn platser per zone.
Alla ställen jag hittat en black lotus på har varit med på listan.
Jag har dock inte hittat mer än 1 per zone, inom 30 minuter så det kanske bara kan finnas en åt gången per zone.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Black Lotus säljer ändå relativt sällan på AH, plus att avgiften på den växten är relativt hög. Det är bara att plocka alla växter man ser och komma ihåg att man sällan tjänar på att spamma Auktionshuset om det redan är fullt med en viss sort.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Vet inte hur det är nu för tiden, men i runt april så fanns det jäkligt mycket dreamfoil i den där trökiga level 30 (eller så)-regionen där Sunken Temple finns. Jag tror jag samlade ihop 40-60 dreamfoil på en halvtimme. Skulle inte förvåna mig om det är bortpatchat nu dock.

Mjo det är det. Nu spawnar bara blindweed och fadeleaf där. Iof så säljer båda riktigt bra så det är ingen större förlust igentligen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nån som kan säga hur jag ska göra för att få in gatherer grejen? Jag gissar att jag antingen ska byta ut nån fil eller kopiera in texten i den där nerladdade filen och klistra in den nånstans. Hjälp?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum