Fransk fildelare frisläppt

Permalänk
Melding Plague

Fransk fildelare frisläppt

<font style="font-size: 10pt"><b>Fransk fildelare frisläppt</b></font> <small class="small">onsdag 8 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
En person från Frankrike åtalad av musikindustrin för att ha delat 1200 låtar med fildelningsprogrammet KaZaA ansågs inte vara skyldig till upphovsrättbrott, enligt en fransk domstol. Domstolen ansåg att fransmannens kopiering och fildelning räknades som privat kopiering för personlig användning. Fransk lag säger att kopiering är tillåten sålänge det inte sker för kommersiellt bruk. Musikorganisationen vill överklaga domen.
<br />
<br />Frankrikes parlament jobbar på ett förslag som kan komma att legalisera fildelning, eventuellt mot en årsavgift. Den här domen skickar onekligen tidiga signaler till franska fildelare att det är okej att dela. Är Frankrike ett föredömme för Europa eller en bromskloss för industrin? Skriv gärna i nyhetens kommentarer.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://arstechnica.com/news.ars/post/20060207-6135.html" target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

KaZaA is sooo 1999

Permalänk
Medlem

bra det

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Bra att iaf ett europeiskt land har en gnutta vett kvar...

Visa signatur

.:AMD64 3500+ Venice:..:Abit AN8-V:..:MSI NX7800GT 256Mb:..:1Gb DDR PC3200:..:Maxtor DMax10 200Gb + Maxtor DMax9 120Gb:..:Antec Sonata II:.
.:Minolta Dimage A1:..:iPod 15Gb:.

Permalänk
Medlem

Är frankrike ett föredömme för europa... ja

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Galet att ha såna lagar. Vem vill göra ett spel för 25 Mkr om det ända får kopieras hur som helst?

Permalänk

LOL!

france is teh shit lol
Fast kanske lite dumt att legalisera det ändå... :/ Gör spelen billiga som fan iställlet. om nya roliga spel hade kostat 100kr så hade nog många fler köpt!

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem

Vive la france

Permalänk
Medlem

bättre att göra spel/program/musik billigt istället med alla jävla skatter o mellanhänder som ska ha sin skiva

Visa signatur

:)

Permalänk

Sverige vill ju vara som de stora eu-länderna.., så varför kan inte sverige härma frankrikes tycke om fildelning?

Permalänk
Medlem

Gött!!! Flytta dit ?:)

Permalänk
Medlem

Go frankrike <3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Galet att ha såna lagar. Vem vill göra ett spel för 25 Mkr om det ända får kopieras hur som helst?

Nu stog det "1200 låtar"

Jag har nog mer än 1200 låtar i min privata cd-samling och jag är väldigt nöjd över att inte behöva spela slut på mina ärligt köpta cdskivor.

Hoppas att detta kan bli en liten fingervisning för mediabranschens galna inkvisatörer.

Jävla idioter:(

P.S och ja jag har köpt cdskivor sen 1989 så dom är helt toklagliga.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

hehe Jippie nej men ifall spelen skulle varit lite billigare skulle de ju fått sålt fler spel plus att fildelningen skulle minskat...

Som i östländerna där man slipper betala skatt på spelen då de kostar runt 100-150kr

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

mm, men många spel funkar ju inte online hlr så de e ju ganska bra reklam =oP men precis Go EAST SIDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluelimit
Sverige vill ju vara som de stora eu-länderna.., så varför kan inte sverige härma frankrikes tycke om fildelning?

För i sverige sitter sosse regering som vill "skydda" människor och företag istället för att släppa de fria.

Som ni kanske vet så ogillar fransmän amerikaner och USA, vilka är de som driver den stora "kriget" mot pirater. Så den här domen kan vara ett sätt att ge tillbaka för det att amerikanerna ändrade namnet på french fries till freedom fries.

Vive la France!!!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

en årsavgift låter bra, p2p är det administrationssätt dom flesta föredrar skulle jag tro. Det är bekvämt, går snabbt och är enkelt. Jag skulle gärna betala en årsavgift för att använda t.ex bittorrent och få ladda fritt.

PS beror givetvis på hur stor årsavgiften är, rimlighet måste råda. DS

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

Alltid skönt att höra om några framsteg, hoppas nu bara fler länder följer frankrikes exempel.
Visst man behöver kanske inte legalisera "piratkopiering", men det kan kanske leda till sänkta priser, istället för de ocker priser som företagen tar ut idag.

Viva la France!

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk
Medlem

Go France!

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

detta kanske kan få musik industrin att ändra sig och fixa bra nedladnings sidor eventuellt mot en lägre avgift som man inte behöver vara mångmiljonär för att använda!

Visa signatur

Amd x2 3800+ , 4 st samsung 250gb sata2 raid 0, GF 7800gtx GS, creative fatality. 4 st 512 mb ram

Permalänk
Medlem

är frankrike ett föredömme ?
hur mycket det än tar emot att säga så i detta fall - Ja!

Är det en bromskloss för industrin?
Självklart, och gott är väl det, annars skulle vi allihopa sitta kedjade till en pinstol i kall metal där vi tvingas lyssna på samma remixade digitalvariant av någon kass låt tills vi dör av tristess, allt medans giriga små kostympumlor snor alla pengar. Blir ju billigare så för dem...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det var positivt tycker jag. Nu handla det inte om spelföretagen men ja tycker inte direkt synd om dom. Dom tjänar bra många miljoner på sina spel så om vissa kopierar är det inte hela världen. Film är ju rätt skoj me, nya dvd filmer kan kosta upp till 220kr/film. Skulle inte tro det.

Permalänk
Medlem

Det där med årsavgiften kommer ALDRIG funka i praktiken, iallafall inte på det sättet det framförs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalinn
Alltid skönt att höra om några framsteg, hoppas nu bara fler länder följer frankrikes exempel.
Visst man behöver kanske inte legalisera "piratkopiering", men det kan kanske leda till sänkta priser, istället för de ocker priser som företagen tar ut idag.

Viva la France!

Privatkopiering != Piratkopiering.

DataNusse
Det enda sverige gör är att blint föja EU som är influerat av ekonomiska intressen.

Sen kan du väl inte säga att högerregeringar inte vill ta ifrån folk deras frihet, folk är så idiotiska att dom inte vet var frihet är för den delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Det där med årsavgiften kommer ALDRIG funka i praktiken, iallafall inte på det sättet det framförs.

Det finns internetabonnemang där man får laglig fildelning på köpet. Annat sätt skulle kunna vara något motsvarande tv-licensen tex..

Permalänk
Medlem

Föredöme?
Nja.. Knappast.. Ser fildelning som ett rebelliskt sätt att uttrycka sin motvilja mot att betala halva sin månadsinkomst för att få spela senaste liret (ja, vi studerande får 950kr/månad...)
Sätt en prislapp på 200 spänn så köper jag varenda spel jag hittar ett demo jag tycker verkar vara spelvärt.. Vågar nog tro att jag inte heller är ensam om den åsikten.. : )

Permalänk
Medlem

Skulle inte banga på en sån lag ens om årsavgiften låg på 2500:-
Go for it Sweden!!!!

Permalänk
Medlem

Skippa skater och annat onödigt, skulle spel, film och musik vara billigare skulle ingen bry sig att kopiera, eller visst, nån fjortis skulle nog tanka ändå, men det skulle inte vara nått problem, plus att skatte pengarna från cd/dvd:n går nog åt till att jaga pirater ändå.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

Ett spel blir aldrig billigare för att mindre folk piratkopierar. Ett företag vill tjäna pengar och inget annat.
Det är en myt att spel skulle kosta 100 kr om ingen piratkopierar.
Musikindustrin gör allt för att pressa itunes till att öka priserna, för att det är så många som köper musik där. Fast man hör inget om att deras "utgifter" skulle ha ökat dramiskt.

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Sen kan du väl inte säga att högerregeringar inte vill ta ifrån folk deras frihet, folk är så idiotiska att dom inte vet var frihet är för den delen.

Folk vet inte vad frihet är eftersom de har aldrigt varit fria, inte för att de är dumma. Det är bara nu när globaliseringen har växt fram som gjort att man kan resa var som helst utan stärre hinder, prata med vem som helst i välden och göra nästan vad som helst som har gjort att allt fler människor vill bli fria, men oftast hindras denns frihet av staten med olika regler och lagar.

Jag vill vara en fri individ, vill du det?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."