Permalänk
Medlem

Angående Shuttle SN25P

Hej!
Jag funderar på att att köpa ett Shuttle-system. Då jag inte behöver SLI så är SN25P det bästa alternativet för mig.
Men jag är lite orlig över att de ska funka med mina andra komponenter (AMD athlon 64 3700+ (939), 7800GT.) kommer det att funka? Det är två problem som jag ser det.. nätagget och plats för grafikkortet.
Är det någon som har någon erfarenhet när det gäller detta?

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk

Re: Angående Shuttle SN25P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelari
Hej!
Jag funderar på att att köpa ett Shuttle-system. Då jag inte behöver SLI så är SN25P det bästa alternativet för mig.
Men jag är lite orlig över att de ska funka med mina andra komponenter (AMD athlon 64 3700+ (939), 7800GT.) kommer det att funka? Det är två problem som jag ser det.. nätagget och plats för grafikkortet.
Är det någon som har någon erfarenhet när det gäller detta?

Det fungerar alldeles utmärkt. Shuttle har en egen kyllösning fär processorn, så du kan köpa processorn i bulkutförande om du vill. Grafikkortsplatsen sitter så att kylningen vetter ut mot nästa kortplats, så om du inte sätter något där kan man till och med få plats med en VF700 om man kapar 7-8 av kylfenorna lite. I original brukar det vara en singelslot-kyllösning på 7800GT-korten, så då finns det plats nog för att ha ett ljudkort el. dyl. i andra kortplatsen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Re: Re: Angående Shuttle SN25P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Det fungerar alldeles utmärkt. Shuttle har en egen kyllösning fär processorn, så du kan köpa processorn i bulkutförande om du vill. Grafikkortsplatsen sitter så att kylningen vetter ut mot nästa kortplats, så om du inte sätter något där kan man till och med få plats med en VF700 om man kapar 7-8 av kylfenorna lite. I original brukar det vara en singelslot-kyllösning på 7800GT-korten, så då finns det plats nog för att ha ett ljudkort el. dyl. i andra kortplatsen.

Det låter ju toppen. Angående att ha ett ljudkort i andra kortplatsen är väl ganska onödigt, i och med att det är 7.1-ljud & gigabit-nätverk intergrerat på SN25P.

Men hur är det med nätagget? Klarar det av och driva systemet? (350w)

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för infon
men funkar allt med det nätagget då? eller måste man köpa nytt, och vilken standard är det på det nätagget?

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem

Shuttles nätagg är stabila. Det sitter ett likadant 350 watts nätagg i SLi modellen och det räcker gött till två 7800GTX enligt Shuttle.

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.