varför spelar ni spel?

Permalänk
Medlem

Jag liknar ofta spelande med att titta på film - det finns många likheter (men givetvis även många olikheter)

Jag utgår från att de flesta här emellanåt tittar på en film - och ingen ställer sig någonsin frågan "varför tittar jag på film ?"

Det är så självklart att man inte ens reflekterar över det.

Samma sak med spelande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Titta till och med fler än jag som är på samma nivå.
Och det jag försöker säga är att man inte ska ta ut det ena emot det andra.
Att säga att datorer är farligt och att man "måste" sporta hela tiden och träna som en knäppgök. Är precis lika fel som att säga att man absolut inte får träna för det är helt knäppt utan att man "ska" sitta inne hela tiden och spela så mår man mycket bättre.

Det jag försöker säga är att man måste ha balans i livet. Inte bli för besatt av att varken spela eller träna, båda kan vara lika skadliga på en viss nivå.
Man kan må dåligt av att sitta inne och spela lika mycket som man kan må dåligt över att behöva steloperera sin fot efter en idrottsolycka som en god vän till mig blivit tvungen till för att överhudutaget kunna gå.

Jag vet inte vad det är du inte vill förstå i det jag sa. Jag har för det första inte sagt att jag tränar varje min jag får. Och för det andra när du säger att väner har blivit skadade, sträckta muskler eller vad det nu var, så har dem i såna fall inte stretchat efter träningarna osv. Det är inte farligt att träna 3-4 gånger i veckan. Kroppen skadas mer av att sitta precis lika mycket. Försök att förstå snälla. Och du hadirajan också. Altså jag fattar inte varför ni överdriver ordet träna. Det är inte någon som sagt att man ska träna som någon knäppgök.

Permalänk

Mjau, du kan inte precis stretcha bort slitna knäleder, slitna höftleder, inflammatoriska sjukdomar som lämnar permanenta skador etc etc.

Att träna sliter på vissa delar av kroppen. Det finns inte en maskin i världen med rörliga delar som inte slits vid användning.

Sitta still för mycket är heller inte bra.

Men grabbar vet ni vad det viktigaste är...? Jo det är att man är lycklig

Det finns inget som sliter som att vara olycklig. Så om det är träna eller spela som får dig att bli lycklig... skit samma. Va glad och lycklig. Det är bästa medicinen

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Av samma skäl som jag ser på tv-serier, film och läser böcker, spelar jag dataspel. Det är nämligen en verklighetsflykt. Vad man än säger sig ha för andra skäl så tror jag att i grund och botten är verklighetsflykt skälet.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Jag vet inte vad det är du inte vill förstå i det jag sa. Jag har för det första inte sagt att jag tränar varje min jag får. Och för det andra när du säger att väner har blivit skadade, sträckta muskler eller vad det nu var, så har dem i såna fall inte stretchat efter träningarna osv. Det är inte farligt att träna 3-4 gånger i veckan. Kroppen skadas mer av att sitta precis lika mycket. Försök att förstå snälla. Och du hadirajan också. Altså jag fattar inte varför ni överdriver ordet träna. Det är inte någon som sagt att man ska träna som någon knäppgök.

Jag personligen har ingenting emot att träna, det är rätt kul. Men det jag inte gillar är den där uråldriga myten om hur illa det är att sitta vid en dator (eller sitta still oht). Visst mår inte kroppen bra av att sitta still, men det krävs inte mycket för att iallfall nollställa de negativa effekterna av det. Att man skall behöva rikskera allvarliga skador i någon sport eller annat för att må bra är ju minst lika galet som att säga att man mår bra av att sitta still. Jag har jättelätt att gå upp i vikt, jag bara är sån, men det räcker med att jag går till skolan för att hålla det hela stabilt. det är runt 1 kilometer dit, och sen lite spring i korridorerna, men det är allt. Jag behöver inte sporta eller träna för att må bra, kanske lite då och då för att det är skönt, och det gäller nog större delen av allt folk också. Visst, man mår ju inte bäst, absolut inte, men man håller balansen iallafall.

Har en kompis som under högstadiet fick sina knän slitna ur led totalt 13 gånger på 2½ år... idag kan han inte träna någonting på allvar eller ens åka skidor/snowboard som han vill. Kan ju säga att fotboll inte var så kul och hälsosamt med facit i hand som det framställdes innan han började. Och det samma gäller många. Sitter man still utan att ens försöka sköta sig mår man dåligt.. men det är en långsam process som man har gott om tid att stoppa/vända om man märker att det går för långt. De flesta sporter däremot är jättebra, ända fram tills nått går fel och sen är det rätt stor risk att man blir permanent skadad i viss utsträckning... Jag själv höll på att tappa hela mitt liv som artist och alla mina drömmar om datorer på grund av en volleyboll-match som gav mig en krossad handled. Nu hade jag ju tur så fingrarna klarade sig även om 2 knogar försvann, men det kunde vart mycket värre...

Så det iallfall jag själv vill ha sagt är att sport är precis lika farligt som att sitta still, men att det är enklare att bota sittandet om det går för långt... i överigt håller jag med ·€ra•Ðiaz·, det viktigaste är att an är nöjd med det hela.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

"jag går till skolan för att hålla det hela stabilt" ok är du nöjd med det så är ju det helt lungt. Men det verkar som att ingen fattar vad jag menar. Jag menar att det inte är bra att bara sitta still. Man får dålig benstomme, får dålig kondition. Och det är ingen myt om att det inte är bra att sitta still. Vet inte vilken skämtsida du har läst det. Och du eradias. Jag menar om man stretchar så får man inte SKADOR. Att ha ont är ju en annan sak. Jag har inte påståt att man kan strecha BORT en skada. Man kan strecha innan skador händer.

Permalänk
Citat:

Det är du som missförstår mig kära du.
Jag menar bara att man inte kan säga att något är "bättre" än det andra. Enbart att allt har sina för- och nackdelar och att man ska ha en sund inställning till allt här i livet, inte bara träning och datorspelande.
Och min vän fick inte steloperera sig för att han inte stretchade ordentligt, tro mig. Han var elitidrottare.

I övrigt så måste jag säga att Pulver sa en klok sak.
Varför är det ingen som reflekterar över att man ser på film på samma sätt som man sitter och spelar?
Ja ens föräldrar kanske säger till en om man suttit i flera timmar i sträck och kollat på film, men i allmänhet är detta mer accepterat.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Jag skulle nog säga att både sport och stilla sittande är lika farligt om man kommer till en viss gräns och har otur. Jag själ kan inte gå upp i vikt förutom om jag tränar hårt. Jag är drygt 180 lång och väger 65-70 men för någon vecka sedan var jag sjuk och gick då ner till 57 Kg direkt men desa har jag fått tillbaka genom att träna och äta vetigt och sitta vid datorn.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

"jag går till skolan för att hålla det hela stabilt" ok är du nöjd med det så är ju det helt lungt. Men det verkar som att ingen fattar vad jag menar. Jag menar att det inte är bra att bara sitta still. Man får dålig benstomme, får dålig kondition. Och det är ingen myt om att det inte är bra att sitta still. Vet inte vilken skämtsida du har läst det. Och du eradias. Jag menar om man stretchar så får man inte SKADOR. Att ha ont är ju en annan sak. Jag har inte påståt att man kan strecha BORT en skada. Man kan strecha innan skador händer.

det här är faktiskt en ganska kul detbatt
Dålig kondis kan jag hålla med om, min är jättekass... men dålig benstomme tvivlar jag på, det beror på bra mycket mer än så. Jag har brutit 2 ben i hela mitt liv, handleden och lillfingret. Båda två efter sjukt stora påfrestningar, jag har en benstomme som är helt galet stabil om man ser till hur många gånger jag borde ha brutit någonting, men ändå har jag aldrig seriöst utövat någon sport i hela mitt liv. lite sporadiskt och testat på har man ju gjort, men inget seröst.

Jag säger inte att det är bra att sitta still, det är det inte. Men man skall helelr itne överskatta sport. som jag sa, att jag går till skolan varje dag istället för att åka bil med polarn är tillräckligt för att hålla läget för mig i balans. Jag behöver inte sporta för det, faktum är att jag troligen skulle må sämmre av det i det långa loppet. För förr eller senare skulle man skada sig, och då är det troligen inga småskador heller. Att vi i detta land tycker att sport är så himmla gudomligt bra för allt och alla är vad jag tycker är fel, att vi övervärderar det så otroligt mycket. Det som de flesta inte tänker på är hur mycket skador som förekommer... Allt som behöv under en fotbollsmatch är en tackling som går fel, sen ligger man där med knät vinklat åt fel håll och permanenta skador på ledband och ligament... Så att säga att sport är hälsosammare än att sitta still är enligt mig en myt, för om man iallfall sköter sig lite gran, äter rätt och ser till att få sin vardagsmotion så kan man iallfall gå +/- 0 om man sitter still, till skillnad från sportens värld där många mår jättebra ända fram tills de skadar sig. snittvärdet blir nog det samma om man ser till det stora hela, men precis som att det är dåligt för hälsan att sitta still, så är det precis lika dåligt för hälsan att sporta, allt som krävs är lite otur...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag menar bara att man inte kan säga att något är "bättre" än det andra. Enbart att allt har sina för- och nackdelar och att man ska ha en sund inställning till allt här i livet, inte bara träning och datorspelande.
Och min vän fick inte steloperera sig för att han inte stretchade ordentligt, tro mig. Han var elitidrottare.

Varför är det ingen som reflekterar över att man ser på film på samma sätt som man sitter och spelar?
Ja ens föräldrar kanske säger till en om man suttit i flera timmar i sträck och kollat på film, men i allmänhet är detta mer accepterat.

[/QUOTE

Men om han är elitidrottare så är ju det en helt annan sak snälla. Jag sa idrott som ett exempel på rörelse. När jag säger börja träna så måste ni väl ändå förstå att jkag inte menar att man ska bli någon elitidrottare. Försök se skillnaden. Men människan är till för att röra på sig och Inte sitta still för att det försämrar din kropps fysiska kapacitet. Inte i spelet kanske, men det hoppas jag ni kan se skillnad på.

Permalänk
Medlem

Spelar spel för att det är skoj, varför skall någon bestämma vad som är liv och vad som inte är liv? Om någon tycker att hans/hennes liv är bra som det är, fast han/hon spelar några timmar om dagen. Varför kan då inte detta vara ett bra liv?

Lite jobbigt när folk skall bestämma vad ett bra liv är, vissa kanske tycker att man skall vara ute 90 % av tiden (förutom då man inte sover) medans andra kanske tycker att man kan vara inne och spela spel, men också vara ute då och då.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Spelar spel för att det är skoj, varför skall någon bestämma vad som är liv och vad som inte är liv? Om någon tycker att hans/hennes liv är bra som det är, fast han/hon spelar några timmar om dagen. Varför kan då inte detta vara ett bra liv?

Lite jobbigt när folk skall bestämma vad ett bra liv är, vissa kanske tycker att man skall vara ute 90 % av tiden (förutom då man inte sover) medans andra kanske tycker att man kan vara inne och spela spel, men också vara ute då och då.

ähh,folk som inte har nått vett i över huvud taget håller på och säger "nämen sådär kan man ju inte leva,det är inget liv".det som gör så att man själv mår bra,DET är liv.
jag tex,jag jobbar,tränar och sen sitter jag vid datorn eller är hos nån polare och sitter vid datorn,det mår jag bra utav,det är mitt liv och det är att leva för mej.
sen finns det ju andra som ser nått nöje i att ränna omkring på stan och härja,supa bort hjärncellerna,gå på krogen och göra bort sej inför tjejer osv osv,men det är deras liv och mår dom bra utav det så är ju det är bra liv för dom.

alla är olika och det är helt ok för mej,men att sen nån idiot ska bedömma vad som är ett vettigt liv eller inte för mej eller någon annan,det är bara idiotiskt dumt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vad spelar jag?
Jag ser gärna att spelet har en bra story, eller en härligt värld som jag kan smälta in i. Morrowind och StarCraft är förmodligen de spel som erbjudit mig mest av den varan.

Varför spelar jag?
Numera spelar jag mest för att slappna av; finns ingenting mer avslappnande efter en hård dags plugg eller arbete än träda in i Vvardenfell. Fungerar alltså som substitut till TVn, boken, spriten, eller vad folk nu brukar använda för att slappna av.
Verklighetsflykt, som du uttryckte det, är ett bra sätt att beskriva mitt spelande. Ibland orkar man bara inte med vardagen, och då passar spelvärlden fantastisk bra.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Personligen tycker jag det är tråkigt att festa, snacka om att man förstör sig själv genom att supa hela helgerna som vissa av mina bekanta gör.
Först super man på Fredag, vaknar och mår dåligt tidigt på Lördagmorgon, sen går man ut igen på Lördag och mår dåligt hela Söndagen. Vad är vitsen med det ?
Förstår ärligt inte att föräldrar hellre ser att deras barn går ut och super sig fulla och har oskyddat sex än att man är hemma och sitter vid datorn, och utbyter information med likasinnade. Jag får ut så mycket mer av att chatta med personer som är som jag, än att gå ut på krogen och försöka hitta någon likasinnad. Har träffat några personer via nätet som jag sedan blivit bra kompisar med även i verkligheten. Nu bor dom flesta rätt så långt bort som jag chattar med, men internet ger oerhört mycket mer möjligheter än att gå ut på krogen.
Men visst man ska göra allt med lite måtta, att gå ut på krogen med en kompis kan väl vara roligt någon gång. Jag skulle säga att många av mina kompisar är just krogberoende, jag är hellre dator och spelberoende

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
[B]

Citat:

Men om han är elitidrottare så är ju det en helt annan sak snälla. Jag sa idrott som ett exempel på rörelse. När jag säger börja träna så måste ni väl ändå förstå att jkag inte menar att man ska bli någon elitidrottare. Försök se skillnaden. Men människan är till för att röra på sig och Inte sitta still för att det försämrar din kropps fysiska kapacitet. Inte i spelet kanske, men det hoppas jag ni kan se skillnad på.

Men vem har sagt att man tvunget skall ha fysisk kapacitet? Jag är bra på att använda huvudet, varför ska jag tvunget klara av att springa si eller så långt på den eller den tiden? Bara man håller sig på en nivå där man inte känner att man mår dåligt så räcker väl det? Jag personligen verkligen avskyr lagsporter av alla de slag... fotboll, hockey, handboll, bandy m.f. alla störtlöjligt slöseri med tid och energi, men folk får gärna hålla på med det om de tyker det är kul. Så länge de också kan acceptera att inte alla håller med dem. Sport är inte något universellt botemedel eller någonting som man ska vara tvungen att göra för att klassas in i den "normala" massan. Ge mig shack, mahjong (stavning?) eller liknande när som helst istället, där är mina sporter. Utmaningar för hjärnan istället för benen... Det är antagligen därför jag också gillar strategi-spel och singleplayer där man iland måste tänka till bättre än mögliga illaluktande actionlir där det går ut på att trycka mest på knappen på kortast tid... (även om de också kan vara underhållande ibland)

Hela den här tankegången att man måste sporta eller träna för att må bra är groteskt missvisande i mina ögon. Den förutsätter nämligen att precis alla människor är exakt likadana och att ingen har någon individualitet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av hadirajan

[/QUOTE

[/QUOTE]

Men snälla du, jag tog honom som ett exempel. Precis som du tar idrott som ett exempel.
Och en elitidrottare och en elitdatorspelare har mycket gemensamt, de är båda ytterligheter.
Båda tränar ideligen fast på två helt skillda sätt.. båda sätten kan förmodligen vara skadliga på sina alldeles egna sätt också.

Så vad jag menar är helt enkelt att man ska ha balans som jag skrivit minst tre gånger nu.
Jag tolkade ditt första inlägg som att datorspel skulle vara något skadligt, och ville bara få dig att inse att sport kan vara lika farligt.
Så snälla lägg ned, vi båda säger ungefär samma sak fast på olika sätt.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Men snälla du, jag tog honom som ett exempel. Precis som du tar idrott som ett exempel.
Och en elitidrottare och en elitdatorspelare har mycket gemensamt, de är båda ytterligheter.
Båda tränar ideligen fast på två helt skillda sätt.. båda sätten kan förmodligen vara skadliga på sina alldeles egna sätt också.

Så vad jag menar är helt enkelt att man ska ha balans som jag skrivit minst tre gånger nu.
Jag tolkade ditt första inlägg som att datorspel skulle vara något skadligt, och ville bara få dig att inse att sport kan vara lika farligt.
Så snälla lägg ned, vi båda säger ungefär samma sak fast på olika sätt.

Du argumenterade ju det jag sa om idrott. Om man är eliteidrottare eller inte har inte med saken att göra. Människan är tilll för att röra sig. Jag har inte sagt att man ska överdriva med träning, jag menar bara att man bör kombinera med någon form av rörelse. Uttalande av Berrajobb: "Förstår ärligt inte att föräldrar hellre ser att deras barn går ut och super sig fulla och har oskyddat sex" hmm jag tror nog att inte någon förälder resonerar sådär om dem inte är typ drogmissbrukare eller nåt. I vilket fall som helst så tror jag inte att det är många som skulle resonera så. Håller inte med påståendet.

Permalänk

Vissa tar droger, vissa dödar andra, jag spelar spel.
För att det är roligt, i huvudsak. Onlinespel är även ett lätt sätt att skaffa kompisar på. Dessutom så tränar jag upp exempelvis reflexerna, vilket gör en stor skillnad i exempelvis trafiken (att man styr undan bilen en tiondels sekund snabbare kan göra en STOR skillnad).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

För att det är roligt. Det är väl ganska självklart

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Men då skulle jag vilja ställa en följdfråga. Det är många som säger "För att det är kul". Men vad är det som gör det kul?

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Kul att vara "the man" ett tag. Man har makt. Alla är maktgalna helt enkelt

Permalänk
Medlem

Dagoth-ur: Utmaning? Dock finns det inte så mycket utmaning i de nyare spelen då dom oftast görs ganska "barnvänliga" så alla ska kunna klara av det, jag gillar spel som jag får sitta och kämpa med i evigheter innan jag klarar det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

varför jag spelar?
mycket för att sysselsätta mig, går långtidssjukskriven så det är skönt att ha något som man kan göra på dagarna. självklart är det en hel del verklighetsflykt i det. spelar mer eller mindre enbart rpg och tunga strategispel som man faktiskt får tänka till lite i till skillnad från 99% av spelen som släpps idag. spelar en del PBEM. är gammal rollspelare sen mellanstadiet så det är något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är mycket enklare att spela något mmo/tbs på datorn än att försöka hitta en grupp som är villig att lägga ner så pass mycket tid på ett "riktigt" spel.. tyvärr. spelar mest mmo för tillfället och det är till stor del den sociala biten jag har fastnat för där, spelar med några irl vänner väldigt mycket och har skaffat väldigt väldigt bra vänner genom det.

Varför det är kul?
när det kommer till strategispelen så handlar det mycket om att använda hjärnan för min del. mmo/rpg delen är som jag skrev ovan mycket det sociala som fått mig att fastna för det, inte spelen i sig. verklighetsflykt är oftast väldigt kul i de flesta former, allt från att läsa en bra bok, se en film, spela rollspel med ett gäng kompisar till att spela igenom ett datorspel som man tycker är kul.

Att spela spel är en väldigt naturlig sak för mig då jag är mer eller mindre uppväxt med det, har alltid spelat spel med vänner ända sen vi kunda förstå vad dom gick ut på, allt från ett parti risk till långa rollspelskampanjer som ströcker sig över något år. spel kommer alltid va något väldigt viktigt för mig.. hoppas jag iaf och det är helt klart något jag kommer uppmuntra min avkomma till när den tiden väl kommer. Det är en hobby som har gett mig fruktansvärt mycket i det riktiga livet och är inget jag skulle vilja byta bort mot något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
varför jag spelar?
mycket för att sysselsätta mig, går långtidssjukskriven så det är skönt att ha något som man kan göra på dagarna. självklart är det en hel del verklighetsflykt i det. spelar mer eller mindre enbart rpg och tunga strategispel som man faktiskt får tänka till lite i till skillnad från 99% av spelen som släpps idag. spelar en del PBEM. är gammal rollspelare sen mellanstadiet så det är något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är mycket enklare att spela något mmo/tbs på datorn än att försöka hitta en grupp som är villig att lägga ner så pass mycket tid på ett "riktigt" spel.. tyvärr. spelar mest mmo för tillfället och det är till stor del den sociala biten jag har fastnat för där, spelar med några irl vänner väldigt mycket och har skaffat väldigt väldigt bra vänner genom det.

Varför det är kul?
när det kommer till strategispelen så handlar det mycket om att använda hjärnan för min del. mmo/rpg delen är som jag skrev ovan mycket det sociala som fått mig att fastna för det, inte spelen i sig. verklighetsflykt är oftast väldigt kul i de flesta former, allt från att läsa en bra bok, se en film, spela rollspel med ett gäng kompisar till att spela igenom ett datorspel som man tycker är kul.

Att spela spel är en väldigt naturlig sak för mig då jag är mer eller mindre uppväxt med det, har alltid spelat spel med vänner ända sen vi kunda förstå vad dom gick ut på, allt från ett parti risk till långa rollspelskampanjer som ströcker sig över något år. spel kommer alltid va något väldigt viktigt för mig.. hoppas jag iaf och det är helt klart något jag kommer uppmuntra min avkomma till när den tiden väl kommer. Det är en hobby som har gett mig fruktansvärt mycket i det riktiga livet och är inget jag skulle vilja byta bort mot något.

att springa runt o köpa spells o sedan döda en kille, o hämta lite sånt skit o gö sådär...................

väldigt mycket tänka du gör där.......

Permalänk
Medlem

som jag skrev så spelar jag strategispel för tänkandets skull och mmo för det sociala! inte tvärtom. och sen beror det väldigt mycket på hur du spelar mmo och vilket. har spelat många som kräver mycket tanke arbete.

Permalänk
Medlem

Jag spelar därför att jag tycker att det är roligt. Men ibland när jag spelat nåt spel där man ser hur länge man har spelat ex warcraft III. Spelar jag en match mot någon på nätet och sen ser på highscoren hur länge man hållt på och tiden bara runnit iväg så kan jag få avsmak. Men man måste ju har roligt i livet annars kunde man lika gärna lägga ned.
Konsoll spelar jag ofta för det sociala - Tekken 5, Soul calibur 3 osv...

Permalänk
Medlem

Att spela spel är kul på samma sätt alkohol är kul.

+ Man hamnar lite i en annan värld där inte riktigt ens normala fysiska lagar gäller.
+ Den andra världen är lite roligare, och kanske aningen mer spännande.

- Då man spelar dator fredag kväll blir man lite nördigare.
- Då man dricker alkohol är det lite jobbigare lördag morgon.

Permalänk

Varför jag spelar spel? Vad ska man annars göra?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

verklighetsflykt, föredrar spel framför t.ex. film/serier osv då jag i spel kan leva mig in i karaktären på ett bättre sätt eftersom jag är hans rörelser. Jag gör hans val, jag ÄR han. När jag hittar ett spel jag verkligen kan leva mig in i kan jag sitta 4-5 timmar i sträck och tro att det har gått 30min bara...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

För att det är roligare än att kolla på tv.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]