Ursprungligen inskrivet av olirc Om du beställer ett helt system för självmontering som dom plockat ihop ska kablar följa med om inget annat anges på deras websajt.
Ok, jag syftade på ett system som är självplockat som jag själv sätter ihop. Får man med alla då?
Det följer alltid med de kablar man behöver med moderkorten, lådan osv.
Men beställer man flera bulkade enheter 15st bulkade brännare t ex så kan det behövas lite extra IDE-kablar.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Byberg dom gånger jag har köpt moderkort ASUS A8N-SLI och Gigabyte K8N så har ide- och sata-sladdar följt med.
Ursprungligen inskrivet av Fredrol Det följer alltid med de kablar man behöver med moderkorten, lådan osv.
Men beställer man flera bulkade enheter 15st bulkade brännare t ex så kan det behövas lite extra IDE-kablar.
Ok men om man bara sak ha en sak av varje, behöver jag köpa fler kablar då?
Ursprungligen inskrivet av Dvärgen Ok men om man bara sak ha en sak av varje, behöver jag köpa fler kablar då?
Nej köper du ett moderkort i retailförpackning är det kablar med till hårddiskar, CD/DVD och
till grafikkortet brukar kablar följa med så det räcker och blir över.
Det som ibland kan behövas är någon molex strömförgrening beroende på hur många
enheter du har, CCFL osv, men det hänger också på hur många kontakter nätdelen har.
Men sånt kan man alltid köpa senare om det fattas någon.
Och strömsladden följer normalt med nätagggregatet (eller lådan om det har förmonterat nätaggregat), men till vissa mycket billiga budget-modeller kan det saknas. Den kan dock köpas från vilken datorbutik som helst för en billig peng om det skulle behövas.