Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nintendo sa samma sak när PS2 hade DVD-stöd och Xbox- skulle ha DVD stöd.
"Det behövs inte, det är en spelmaskin." *poff* och så sålde konsollen sämst trots lägst priser.

att xbox och ps2 gick att chippa ganska snart efter att de kom ut på marknaden spelar en STOR roll också. hade det kommit ett chip (tidigare) till gc så hade deras marknadsandel varit större.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
13?

Nämen va rolig du va!

Du e ju nog 9 eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Nämen va rolig du va!

Du e ju nog 9 eller nåt

Det var bara en sak som är typiskt för de som är lite mindre mogna. Om någon anmärker att de är unga så skriver de genast ett inlägg där de noga kontrollerat sin stavning och grammatik.

Är en liten skit på 15 bast.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinya
Jag gissar på att den ligger runt 1,6 Mhz snäppet.

Men i vilket fall så spelar specs inte så stor roll om maskinen uppfyller mina önskningar.

Däremot så kommer Nintendo alltid med nån ny teknik "SOM UNDERLÄTTAR" prestandakrav. Eller tja det kanske inte är rätta ordet, men man kan använda prestandan på maskinen på ett flitigt sätt så att säga.

Vad som är intressant med Rev är att jag tror att den gömmer en helt ny teknik att prestera 3d på. En teknik som är mycket energisnål.

1,6MHz är väl lite väl dåligt va?

Mjo, en PPU skulle sitta jävligt fint, och en sådan tror/hoppas jag på

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Det var bara en sak som är typiskt för de som är lite mindre mogna. Om någon anmärker att de är unga så skriver de genast ett inlägg där de noga kontrollerat sin stavning och grammatik.

Är en liten skit på 15 bast.

Ja det verkar ju som om folk vill ha bevis på att man kan skriva vanligt annars tror de ju alltid att man är "dum" eller så, herregud sånna som Suecia måste ha nån skruv lös i skallen att int fatta d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det verkar ju som om folk vill ha bevis på att man kan skriva vanligt annars tror de ju alltid att man är "dum" eller så, herregud sånna som Suecia måste ha nån skruv lös i skallen att int fatta d

Alltså, sluta med person angreppen Suecia gillar nintendo, är det nå fel med det då eller? Gillar oxå nintendo har vuxit upp med det och tycker de gör bra spel. Alla får ha åsikter!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Muck^
Alltså, sluta med person angreppen Suecia gillar nintendo, är det nå fel med det då eller? Gillar oxå nintendo har vuxit upp med det och tycker de gör bra spel. Alla får ha åsikter!

Jag skrev vad jag tyckte i första inlägget, han gjorde det första angreppet genom att skriva att jag stavade fel överallt och sedan gissade min ålder som inte äns är i närheten av det han gissade på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nintendo Revolution kommer nog ändå bli skit.

Och Suecia, vad har jag att bevisa för dig? Att jag stavar allting rätt och fint?
Jag bryr mig faktist inte hur jag skriver på sweclockers jag skriver exakt hur jag vill och ord/slang som "o" och "e" och tillägg som exempelvis flera punkter är ganska vanligt om man håller på med en massa chat online. Du kanske inte har upplevt det, men det finns ju sådana människor också.

Och nej jag är inte 15 år, du hade fel, tvyärr.

Action och sånt är min smak, nintendo-spel är sisådär inte precis min grejj kanske, kan vara kul men änd tycker jag att REV borde stödja HDTV och liknande.

Jag vill bara tillägga att jag aldrig blivit mobbad av någon, så där hade du också fel, riktigt synd det.

Du verkar tro att du har allt rätt och alla svaren, men meningen me mitt första inlägg var på vad jag fortfarnade nu tror om hur revolution kommer att bli och om dess spel + att det stinker utan HDTV.

På ett forum så håller man godtaglig nivå på sina inlägg och försöker skriva så att folk förstår utan att behöva anstränga sig, att plocka bort ett par bokstäver i varannat ord försvårar bara läsningen, och att sätta hundra punkter förstör hela inlägget. Visst detta är ett forum och felstavningar är inget konstigt, men du stavar fel med flit, och trycker in hundratals punkter.

Jag sa aldrig att du blev mobbad, jag sa att du förmodligen växte upp med den generationen som piratade Playstationspel och spelade dom spelen med mest blod, för det behöver inte du vara sån.

Sen personangrepp är väl inte heller tillåtet på sweclockers senast jag kollade, så tagga ner lite tack.

[edit]

Jag skrev vad jag tyckte i första inlägget, han gjorde det första angreppet genom att skriva att jag stavade fel överallt och sedan gissade min ålder som inte äns är i närheten av det han gissade på.

Jag har inte gjort något påhopp över huvud taget, jag frågade om du skrev seriöst när du stavade helt värdelöst, precis som jag skrev ovan så ska man hålla en viss nivå för att det över huvud taget ska vara värt att skriva.

Klart som fan jag får gissa din ålder, du får gärna gissa min ålder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
På ett forum så håller man godtaglig nivå på sina inlägg och försöker skriva så att folk förstår utan att behöva anstränga sig, att plocka bort ett par bokstäver i varannat ord försvårar bara läsningen, och att sätta hundra punkter förstör hela inlägget. Visst detta är ett forum och felstavningar är inget konstigt, men du stavar fel med flit, och trycker in hundratals punkter.

Jag sa aldrig att du blev mobbad, jag sa att du förmodligen växte upp med den generationen som piratade Playstationspel och spelade dom spelen med mest blod, för det behöver inte du vara sån.

Sen personangrepp är väl inte heller tillåtet på sweclockers senast jag kollade, så tagga ner lite tack.

[edit]

Jag har inte gjort något påhopp över huvud taget, jag frågade om du skrev seriöst när du stavade helt värdelöst, precis som jag skrev ovan så ska man hålla en viss nivå för att det över huvud taget ska vara värt att skriva.

Klart som fan jag får gissa din ålder, du får gärna gissa min ålder.

Ja en viss nivå, hur som helst så tolkade jag hela ditt inlägg negativt och jag tog åt mig.

Permalänk
Medlem

Vill ha min revolution nu!!!
och tar den mina gamecube spel, så är den bättre än XBOX 360 redan där

För gamecube har roligare lir än 360 redan idag..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Vill ha min revolution nu!!!
och tar den mina gamecube spel, så är den bättre än XBOX 360 redan där

För gamecube har roligare lir än 360 redan idag..

Med tanke på hur länge den har funnits så är det inte så konstigt att den har mera spel, synd bara att dom flesta suger.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Med tanke på hur länge den har funnits så är det inte så konstigt att den har mera spel, synd bara att dom flesta suger.

de som är dåliga är ju de som finns till fler plattformar... inte nintendo exclusiva titlarna.. de är mycket bra..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men frågan är om denna teknik är ett annat namn för en teknik som används på Oblivion.

Den möjliggör djup i vertex som får en plan vägg som är utrustad med stenar, möjliggör att stenarna får djup.

Kan vara svårt att förklara med ord.

http://homepage.mac.com/arekkusu/SW/i/ParallaxBump.jpg

Men som ni ser på bilden här så tänker du dig att väggen där är plan i vertexform, men från detaljnivå så ser den ut att gå med djup. Denna teknik hör till genren bump mapping.
Där hör också displacement-mapping och paralaxx-mapping.

Däremot så vet jag inte vilka ökade fördelar Displacement har med Paralaxx.

Förövrigt kan jag tillägga att det finns stöd för detta i sourcemotorn

Nåja: Jag har under det senaste halvåret gått från att hata denna ide till att älska den Ärligt talat tror jag precis att det är rätt tid nu för en sånhär lansering.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Jo, för majoriteten av alla hundratals spel som kommer till varje konsol som släpps varje generation är ju verkligen värda att betala för. Tro mig, PS2:an har antagligen betydligt många fler skitspel än vad GameCube har. Detta är inte för att de har sämre utvecklare, utan för att det har släppts så många fler spel till den konsollen. Jag misstänker att andelen skitspel i procent är densamma (på en höft) oavsett om det är en Nintendomaskin, Sonymaskin eller en Microsoftburk.

Och dessutom behövs det inte 200 bra spel till en konsol för att jag ska vara nöjd. Det krävs kanske bara 20 st som är superbra, eftersom att jag antagligen inte kommer att köpa fler innan nästa generationsbyte.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Förövrigt kan jag tillägga att det finns stöd för detta i sourcemotorn

Nåja: Jag har under det senaste halvåret gått från att hata denna ide till att älska den Ärligt talat tror jag precis att det är rätt tid nu för en sånhär lansering.

Jag vet inte om denna tekniken är nått som ersatt Parallax. Enligt google så verkar displacement mapping vara väldigt inaktuellt just nu.

Jag gissar på att tekniken är mycket ny och ska ersätta parallax.

Permalänk
Citat:

Jag vet inte om denna tekniken är nått som ersatt Parallax. Enligt google så verkar displacement mapping vara väldigt inaktuellt just nu.

Jag gissar på att tekniken är mycket ny och ska ersätta parallax.

Nej, displacementmapping är inte nytt. Det har funnits jäkligt länge. Däremot har det inte vart applicerbart i realtime för det tar för mycket kraft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
att xbox och ps2 gick att chippa ganska snart efter att de kom ut på marknaden spelar en STOR roll också. hade det kommit ett chip (tidigare) till gc så hade deras marknadsandel varit större.

Xboxen var lättare att chippa än PS2. Den inbyggda hårddisken där folk kunde lägga in sina spel var också en faktor.
Ifall piratkopiering var den stora faktorn så skulle ju inte siffrorna vara 100 miljoner mot 24 miljoner. För inte fasiken lyckades de klämma ut 70 miljoner enheter under det första 1.5 året som PS2 fanns.

Jag tror att många människor överskattar piratkopieringen.

Att gamecube hade ett lågt antal spel jämfört med PS2 och att den inte hade möjlighet till att spela upp film gjorde att folk hellre valde den äldre PS2 eller den nyare xboxen.

För rent logiskt borde ju siffrorna för gamecube ha blomstrat nu när chippen är tillgängliga.
De har sålt 20 miljoner enheter totalt. 4-5 miljoner mindre än Xbox. Xbox som hade en gigantisk piratmarknad.

Vad säger det? Att din teori inte riktigt stämmer? Eller att PS2 har världens, i historien, största piratmarknad?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Xboxen var lättare att chippa än PS2. Den inbyggda hårddisken där folk kunde lägga in sina spel var också en faktor.
Ifall piratkopiering var den stora faktorn så skulle ju inte siffrorna vara 100 miljoner mot 24 miljoner. För inte fasiken lyckades de klämma ut 70 miljoner enheter under det första 1.5 året som PS2 fanns.

Jag tror att många människor överskattar piratkopieringen.

Att gamecube hade ett lågt antal spel jämfört med PS2 och att den inte hade möjlighet till att spela upp film gjorde att folk hellre valde den äldre PS2 eller den nyare xboxen.

För rent logiskt borde ju siffrorna för gamecube ha blomstrat nu när chippen är tillgängliga.
De har sålt 20 miljoner enheter totalt. 4-5 miljoner mindre än Xbox. Xbox som hade en gigantisk piratmarknad.

Vad säger det? Att din teori inte riktigt stämmer? Eller att PS2 har världens, i historien, största piratmarknad?

Den största piratmarknaden kan vi nog alla vara överens om att PC har.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Den största piratmarknaden kan vi nog alla vara överens om att PC har.

Men vi pratar inte om PC.
PC kom 1980. Wuhu, PC har slått alla andra konsoller efter att ha funnits i 26 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min flickvän är helt frälst i PIKMIN, hon lirar det hela tiden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Nej, displacementmapping är inte nytt. Det har funnits jäkligt länge. Däremot har det inte vart applicerbart i realtime för det tar för mycket kraft.

Jasså så du menar att tekniken bara används som förrenderat.

Ojdå, nu är frågan om Nintendo använder denna teknik på ett bra sätt, eftersom den verkar enligt dig kräva en hel del CPU.

Men om detta stämmer så kan det betyda att om detta skappas i realtime så kommer den överträffa dom flesta grafiker.

Låter positivt.

Permalänk
Citat:

Jasså så du menar att tekniken bara används som förrenderat.

Ojdå, nu är frågan om Nintendo använder denna teknik på ett bra sätt, eftersom den verkar enligt dig kräva en hel del CPU.

Men om detta stämmer så kan det betyda att om detta skappas i realtime så kommer den överträffa dom flesta grafiker.

Låter positivt.

Det kräver massa CPU efter vad jag har läst.
Det är inte så att det är just displacement mapping de använder utan en variant av det.

Sen är det också bara ett patent vilket inte säger ett dugg om vad som kommer att hända i verkligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kräver massa CPU efter vad jag har läst.
Det är inte så att det är just displacement mapping de använder utan en variant av det.

Sen är det också bara ett patent vilket inte säger ett dugg om vad som kommer att hända i verkligheten.

Men skumt att ta patent på något och sen inte använda det tycker jag :S

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Men skumt att ta patent på något och sen inte använda det tycker jag :S

Kanske vill jävlas med andra som vill använda det.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Vars framgår det att de inte ska använda det? Det Mortifer666 säger är att de ska använda en variant av det, inte att de inte ska använda det alls.

Eller har jag missuppfattat?

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Vars framgår det att de inte ska använda det? Det Mortifer666 säger är att de ska använda en variant av det, inte att de inte ska använda det alls.

Eller har jag missuppfattat?

Han säger ju "Sen är det också bara ett patent vilket inte säger ett dugg om vad som kommer att hända i verkligheten." vilket jag uppfattar som om han menar att de kanske inte kommer att använda det ens.

Ursäkta om jag har missuppfattat.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Japp, det är ofta företag tar patent på idé de kommer på fall i fall de vill använda det i framtiden.

Nintendo har t.ex. flera patent på saker gällande bärbara enheter som de aldrig använt men som folk hoppas ska komma i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kom på att tänka på en grej nu,

I förra generationens konsollkrig vann ju PS2, men nu när det kommer bli så pass dyrt att utveckla spel till den kanske det inte kommer spel som det där när man är en boll som rullar runt och tar upp saker på vägen (glömt vad det heter)
Då har Nintendo chans eftersom deras konsoll kommer bli billigare att släppa såna där pusselspel och sånt, som är otroligt populärt i Japan.
Och så kan alla tillverkare göra massa udda tillbehör och spel till den, som inte släpps på xbox 360 eller PS3 för att det blir för dyrt.

Bara man kunde få upp Europas ögon för såna här spel, då skulle kanske Nintendo vara räddat.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Ge mig en NINTENDO DS LITE!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
I förra generationens konsollkrig vann ju PS2, men nu när det kommer bli så pass dyrt att utveckla spel till den kanske det inte kommer spel som det där när man är en boll som rullar runt och tar upp saker på vägen (glömt vad det heter)

Katamari (damacy?) antar jag du menar