Permalänk
Medlem

Xvid+ljudfil = DVD

Hej,

Jag tänkte höra om man kan göra en fil av en Xvid-film samt textfil för att sedan bränna ut som DVD för att titta i en stationär DVD-spelare?? Hoppas ni förstår vad jag menar!
Jag vill kunna kolla på filmen i DVD-spelaren med text och bibehållen bildkvalité.

Tack på förhand.

ps...hoppas det blev rätt forum...ds

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem om din DVD-spelare har DivX stöd.

Permalänk
Medlem

Se till att både filmen och textfilen har samma namn, bränn sen allt som data.

Ex,vis
Hej.avi
Hej.srt

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Det är inte säkert att hans DVD stödjer xvid.

Det finns lite olika program som kan göra om diverse filmformat till vanlig Video-DVD. Jag har använt att program som heter ConvertXtoDVD. Det har funkat väldigt bra och det kan även lägga till subs men tyvärr är det inte gratis.
Det finns dock gratisvarianter som jag dock glömt namnet på men de var lite krångligare.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren..
Klantigt av mig att säga min DVD-spelare inte stöder Xvid.....där av problemet!

Permalänk

Använd VirtualDubMod plus VobSub tillägg för att Muxa ihop filmen med texten (Bränna in texten). Valfritt Avi till DVD program löser resten.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Snusfri

www.doom9.org har utmärkta guider.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Använd VirtualDubMod plus VobSub tillägg för att Muxa ihop filmen med texten (Bränna in texten). Valfritt Avi till DVD program löser resten.

Jag tittade lite i programmet och jag måste erkänna att jag inte fixar det!

Öppna filmen är ju lätt men sedan att "muxa" in texten är en annan. Finns det ingen guide för det? Jag hittar ingen iaf!

Tack för svaren...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Jag tittade lite i programmet och jag måste erkänna att jag inte fixar det!

Öppna filmen är ju lätt men sedan att "muxa" in texten är en annan. Finns det ingen guide för det? Jag hittar ingen iaf!

Tack för svaren...

Öppna filmen, välj Video->filters. Välj Add. Välj TextSub. Leta reda på din undertext. Ok.

Video-> Compression Välj vad du vill ha, Typ DivX.

Video -> Full Processing Mode

File -> Save As

Vänta. Klart.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Nästa problem......Textsub finns inte med i listan under Add även fast jag installerat WinSubMux_0.2.0.2!

*Uppdaterat* Nu fungerar det...packade upp subben fel!

Tusen tack!