Impulsköp av hemmabio - ska man välja z-5500 istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
"Den dagen där Proson spelar skiten ett par Infinty 250"
Haha jadu för det första jämför du golvare med stativare som redan påpekats, och sen när har primus 250 BRA ljud? hahah inte ens svårt att matcha dom med ens proson grejor.

Mellanregistert är hästlängder bättre, Beror på vilken musik du spelar. T.ex Proson 2100 där basen låter som en tomte är gömd inutit och bankar på kastrull.

Dynavoice är ett hyggligt paket, häppna känner faktist en som äger ett såndant paket.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Sedan jag startade denna tråden har jag nästan blivit mer frustread:) så jag köper nog z-5500 iallafall, jag har tidigare köpt produkter från logitech så jag har haft god erfarenhet av dom.

Men jag blir så osäker när det gäller kablar och anslutningar, jag har noll koll på det. Så jag vet inte om det går att koppla in högtalarna direkt till TVn/Boxen, så man kan ha på ljudet när man kolla på vanligt TV också.

Vi köpte denna TVn, går det att koppa till denna tro?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Jag har föregångaren till Z-5500 och är helt klart nöjd för dom pengarna.
Det är bra tryck och tillräckligt klart ljud för att jag inte ska gnälla. Det enda negativa är att basen är lite "slö". Riktigt bra till film, ok till musik.

Permalänk

Japp nu va det beställt, väntar med spänning!:D

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Du kommer bli nöjd!

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Är det någon mer här på Swec som äger Proson SAT 31
och kan delge sina åsikter?
Eller andra ur Reality, Conquest-serien eller
Dynavoice.

Jag har köpt mig ett Proson SAT 31, med Fyndbörsens XTZ-sub. Och som många säger, för 2890:- är jag jävligt nöjd.

Hade tidigare Infinity Reference mkII runtom, och visst det fanns lite mer tryck i dom, främst vid 2.0-lyssnande. Men pris, ljud och design gör att jag skulle rekommendera proson till vem som helst.

Ska dock påpeka att jag inte har hunnit sätta upp alla högtalare Bara 2.1 för tillfället. Men ändå, det låter lovande. Driver dom med en H/K-reciever.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Jag har Z-5500 och de är rätt grymma till film. Till musik är de okej, de kräver nämligen riktigt bra kvalitet på grundmaterialet för att det ska låta riktigt bra. Det är stor skillnad från mp3a till mp3a. Lite tamt mellanregister i vissa partier, men annars väldigt bra.

Spelar man en film med DTS-ljud så är det riktigt bra ljud för pengarna. Bra med inbyggd dekoder så man kan koppla in sina digitala källor utan problem.

I det stora hela är jag väldigt nöjd med systemet. Förutom att det är lite känsligt för strömspikar är det ingenting jag direkt har att klaga på.

MVH fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux