Permalänk
Medlem

VU mätare från gammal bandare

Har ni några förslag på vad man kan hitta på med ett par gamla VU mätare från en gammal bandspelare. Håller på att bygga HTPC chassi och undrar om man kan använda dom till något intressant i den.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Re: VU mätare från gammal bandare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberZzZ
Har ni några förslag på vad man kan hitta på med ett par gamla VU mätare från en gammal bandspelare. Håller på att bygga HTPC chassi och undrar om man kan använda dom till något intressant i den.

Beror väl lite på graderingen på själva mätaren/na , men det absolut enklaste vore att lägga in mätaren direkt på tovlvoltslinan/eller en mätare för varje eventuell lina.

M.v.h Skogstômten i oävla.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

tillsammans med ett NTE eller PTE motstånd kunde de ju visa temperatur på CPU, MPU, GPU eller någon anna pryttel i datorn..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

De ska givetvis kopplas till ljudutgången! Hade det på min förra HTPC, läckert när de rör sig i takt med musiken!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PHermansson
De ska givetvis kopplas till ljudutgången! Hade det på min förra HTPC, läckert när de rör sig i takt med musiken!

hur gör man det?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.