Permalänk
Medlem

S-Video till Composite

Har fått problem med TV-out.
Efter att ha fungerat felfritt länge så slutade det fungera någon gång efter att min dotter dragit i sladden. Jag misstänkte att adaptern gått sönder då den blivit lite vek.
Lite snyggt försök att bara fixa en annan adapter gjorde ingen skillnad alls.

Då undrar jag :

Grafikkortet är ATI X800 Pro....har ATI speciella adaptrar??? Eller går det att använda vilken som helst som passar??

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Permalänk

Hon har alltså dragit i sladden precis vid TV? Vet inte precis hur du menar men vi tar de från punkt 1. Du har s-video kabel till tv, sen en scartkontakt på TV som sladden går in i. Vad är de nu som inte stämmer? Är adaptern skadad på nått sätt? Eller kan de ha lossnat pins från s-video kabeln?

Nej! Ati har inte speciella adaptrar. Du väljer själv antingen s-video sladd direkt in i tv ev ljudkabel, eller vanlig s-video scartadapter.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

kan va som så som cooler skriver att nån pin pajat och siter fast i gkortet, eller helt enkelt att det är sladden där framme vid kopplingen "pinsen".

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.