Permalänk
Medlem

ADSL2+ med 504T

Tjenare jag uppgraderade nyligen från 8mbit till 24mbit och allt slutade funka, varför kom jag på efter ett tag, det var att den bara tål 8mbit.

Men Dlink har släpt en ny mjuvara som ska uppgradera deras router så att man kan köra adsl2+ så jag uppdaterade med den nya mjuvaran, men det funkar fortfarande inte.

Jag har Telia och ligger i skrivande stund på platts nr 89 hur kul är det på en skala? jag körde guiden ibörjan och skrev in lösen o.s.v. och det funkar fortfarande.

jag har läst den äldre tråden om detta problem men de använder en annan mjukvara, finns det någon som har den nya mjukvaran och kan dra lite settings för mig?

tack för all hjälp och hoppas ni kan läsa
jag har problem med stavning och tycker INTE om när folk klagar på den utan att säga vad som är felstavat.

Mvh Linuz

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du har, fast jag kör med en D-link 300T, lyckades inte få den att gå i mer än 8/1 trots att jag lagt in senaste fw. Supporten på D-link sade att man ska gå in i modemet och välja G.dmt istället för Multimode som det står i advanced settings. Man ska sedan låta det gå 20 minuter för att sedan ändra tillbaka till Multi-mode för att sedan vänta ytterligare 10 minuter. Denna procces ska "kicka" igång modemet så att den börjar gå i 24/1

Detta funkade bra för mig, men bara i någon timme, sedan var det tillbaka till 8/1. Har gjort denna procedur 3 ggr, men det har gått ner till 8/1 varje gång efter nån timme.

Irriterande, ska ringa en sista gång till supporten i morgon, samt till Telia, får se om de har något nytt att förtälja. Lånar just nu ett Zyckselmodem (stavning) som jag ska testa att köra hela natten, får se om den funkar bättre. Det borde ju göra det för det e ju det modemet som Telia skickar med till sina 24/1 kunder.

Du kan ju prova själv ifall du lyckas "kicka" igång din 504T. Hör av dig hur det går.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

jag har fått igång mitt modem nu, jag pratade med telia och de sa också att de hade problem att få igång 24/1 just till mig den hoppar tillbaka till 8/1.

ring till de mellan kl12 - 14 de har minst kö då.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Ok, får testa det.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"