Permalänk
Medlem

Tv In & Ut

Hej,

jag har köpt ett sladdkit.. fick det idag.. ett sånt här är det: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=MM-44&PHPS...

Vad jag vill göra:

* Jag vill kunna kolla på film från datorn i TV:n
* Jag vill kunna kolla på film/tv från TV:n i datorn

Vad jag lyckats med:

* Få fram datorbilden på TVn. Dock i svartvitt och i en alldeles för hög upplösning så man måste "scroll".. Det går inte att ställa om upplösningen. Jag har testat.

och ptja. det är inte så mkt mer än så jag lyckats med! Tyvärr =/ Köpte ju den här sladden med stora förhoppningar. Jag har testat att sätta scarten på OUTPUT också, för att testa om jag kan få tvskärmen på datorn, i ett program som heter MPEG Encoder och även Premiere. Jag kan dock inte Premiere så bra, men jag testade iaf lite. Jag har ett NVIDIA GeForce GO 6600 i min bärbara dator!

Kan någon hjälpa mig? p-p-p-p-please

Oskar

Visa signatur
Permalänk

Du måste ha ett tv-kort i datorn för att kunna se på TV, att koppla om scartkontakten räcker inte.

in-signal i TV-Input, ut-signal i TV-Output...

För att få ordning på bilden på din output får du kolla drivrutiner och inställningar där, sök runt lite på forumet, finns säkert en hel del här.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

så kan inte min kontakt i datorn vara VIVO?

Visa signatur
Permalänk

Är det en VIVO-kort så är det nog iaf olika kontakter för in/ut.

Ungefär som man har på videon, en kontakt för antenn-in och en för antenn-ut.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

=/

jag har ett GeForce Go 6600

så här ser det ut i bak:
http://img.pconline.com.cn/images/bbs4/2005/07/28/11225594608...

Visa signatur
Permalänk

VIVO korten har väll TV-Out (så du kan kolla Datorn på TVn)
sammt Video-In. Video-In har jag inte testat men det har något med att du kan spela in saker från DVD spelare mm har jag för mig.

Så är det med mitt VIVO kort iaf.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Okej!

Jag har kommit så långt att jag iaf ser datorbilden på TVn... Men i svartvitt... jag har testat ALLT! vad kan vara fel egentligen?

Visa signatur