Permalänk
Medlem

analog koppling till datorn

Hade tänk köpa en en liten kamera http://www.coolstuff.se/p174/TradlosSpionkamera.html för att ha på modell planet.

Då undrar jag vad behöver man för nått till datorn för att kunna få in den analoga "informationen/bilden" i datorn?

Jag vet att det finns en usb modell men jag väljer den analoga modellen. Eftersom när jag är ute och flyger så är det svårt att ha tillgång till en datorn. Men med analog koppling kan jag koppla in den på en videokamera och spela in.

ps: om det finns nån sorts konverter som gör om usb koppling till analog så får ni ju gärna tipsa om det.

Permalänk
Medlem

Herrejäklar va dyr den var då, dom finns mycket billigare på ebay.

Och jo, du behöver ett TVkort för att få in bilden i datorn.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret

Och du eller någon annan skulle inte kunna säga vad du/ni sökte på för att hitta den på ebay.
Har försökt luska ut vad en sådan kan kallas för mer än bara "spion kamera". för att kunna jämföra pris på andra ställen.

Permalänk
Medlem

Gå in på ebay.se , välj globalt, sök på "spy camera" eller CCTV eller liknande, så bör du hitta massa. De flesta från Hong Kong. Utropspriset brukar ligga väldigt lågt, dock brukar dom tjäna in det på "shipping and handeling". Dock fortfarande mycket billigare än att köpa en här.