Permalänk
Medlem

Passar Zalman NB47:an ?

Tjena,
Jag har ett ASUS A8N SLI Deluxe mb och ett X850 xt med AC Silencer 5 rev. 2. Jag har satt grafikkortet på den nedre PCI platsen.
Nu undrar jag om någon vet om jag får plats med en Zalman NB47 på nordbryggan.
Det ser riktigt brutalt trångt ut.

Permalänk

Det brukar gå att modda flänsen lite! Typ böja lite pinnar alt kapa av ett antal!Detta fick jag göra på mitt men jag har kortet i den övre platsen! Vet inte hur det är när kortet sitter i den nedre platsen men det borde inte vara nåt problem i och med att kylaren sitter på andra sidan!
Mvh

Permalänk
Medlem

de brukar vara en lista på vilka moderkort zalman grejerna passar på.

http://www.zalman.co.kr/

på deras hemsida

Visa signatur

AMD Opteron 165 | Asus A8n32SLI-deluxe nForce4 ultra | PNY GF7900GT | Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB | Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM | NorthQ ATX 500W Silent|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke67
de brukar vara en lista på vilka moderkort zalman grejerna passar på.

http://www.zalman.co.kr/

på deras hemsida

Passar nästa alla chipsets bara det finns monteringshål enlig Zalman!
Problemet är om du har ett långt grafikkort i kombination med vissa mobo

EDIT: Citat:
1. ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics core.
2. Northbridge chipsets with built-in graphics core are compatible ONLY IF the following conditions
are met.
1) The Northbridge chipset MUST be located between the CPU socket and AGP (or PCle) slot.
2) The CPU cooler must be one of the Recommended CPU Coolers mentioned above.

1. ZM-NB47J cannot be used on motherboards that lack mounting holes around the Northbridge
chipset.
2. If the provided push pins don't match the holes on the motherboard, use the push pins supplied
with motherboard.
3. Do not install ZM-NB47J if it interferes with components on the motherboard.

Mvh

Permalänk
Medlem

Problemet är att Silencer 5 rev.2 bygger enormt på längden, på första platsen täckte den hela nb. På den andra pci-e platsen så kommer kylplåten på undersidan av grafikkortet ihöjd med det nedre fästet på nb. Jag tror det kan finnas någon mm att spela med dessutom så är ju zalman fästena vinklade så det kan nog gå, dags att ta fram vinkelslipen.
Tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Tjena på er,

Jag har också ett ASUS A8N SLI Deluxe. har satt mitt grafikkort på den övre pci express platsen ,ett Leadtek 7800GT extreme,
går givetvis att flytta till nedre vid behov.

Nu undrar jag om någon vet om jag får plats med en Zalman NB47 på nordbryggan ?
Det ser riktigt trångt ut där för en passiv kylare, finns det några andra förslag ??

Mvh

Visa signatur

[E8400@3.6 Ghz, (Nuctua NH-U12P SE2) [4X 2GB Corsair XMS2 Xtreme@1100Mhz] [ASUS P5Q-E] [XFX 8800GT 512MB Std] [2xSATA Samsung 200GB+1x500GB+1TB Seagate+1 WD Raptor 74GB Win 7 Ultimate]