Permalänk

x1800gto eller 7900gt?

som rubrikewn lyder vilket grafikkort ger bäst prestanda?
x1800gto eller 7900gt? vilket är mest värt pengarna?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

7900GT. Vinner både i prestanda och prisvärdighet.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

beror väll på om du kan låsa upp pipes på x1800gto, tror det blir mer jämnt då...

Permalänk
Medlem

Beror väl på pris, men i detta fallet känns 7900GT som ett säkrare kort överlag. Med beaktande av då prestanda och möjlighet till överklockning etc etc etc

Permalänk

som ovan skriver.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag skulle helst vilja ha ett HIS kort eftersom alla jag använt har gungerat ypperligt, inte minste krångel clockvänliga desutom.
men eftersom alal lov ordar 7900gt så mycket kanske man ska överväga att köpa ett sådant, mend et skiljer ju 500kr från x1800gto till 7900gt och om man lyckas öppna pixel pipes så tror ja korten ligger ganska lika..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem

Även om du lyckas låsa upp ett GTO så skiljer det fortfarande en hel del mellan korten. Rätta mig om jag har fel men om man lyckas öppna pipes på ett GTO så blir det väl ett X1800XL? Och det är ju inget match för ett 7900GT. 7900GT är helt enkelt mycket bättre och det hade varit ett solklart val om jag skulle handla nytt idag.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

men då man vill clolcka så erbjuder HIS bra kylare direkt,
(rätta mig om det är fel)
men köper man ett 7900gt så är det inte ens minnens kyling på något kort så där tillkommer en bra kylare för minst 250kr så, och det billigaste 7900gt ligger i ca 3200 kr + kylare 250kr = nästan 3500kr
och ett HIS x1800GTO säjs det ska kosta kring 2500 då med bra kylning.
det skiljer alltså ca 1000kr så vad är mest prisvärt igentligen?
visst man får lite bättre prestanda med 7900gt men är dom 100kr extra värt det?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

mellan de två korten: 7900gt hands down. du får inte "lite" extra prestanda. klart tänker du spela oblivion är det nog värt att köpa ett x1800xt 512 mb för 3500 om inte nvidia fixat sina drivrutiner...

Permalänk

troligen blir his dyrare en så... och själv skulle jag inte ta i ett his kort med tång ens...
7900gt behöver inte ens nå minneskylare och klockar endå många gånger upp till 1800mhz på minnet...
jupp är värt det och man får mycket mer prestanda

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk

De 1000 kronorna är värt det, jag som har ett 7800GT tänker sälja mitt kort för att köpa ett 7900GT då skillnaden är så stor när man klockar ett 7900GT.
Ett överklockat 7900GT mot ett upplåst och klockat X1800GTO är ungefär 30% skillnad i spel, vilket är väldigt mycket.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk

oj visste inte at det var så stor skillnad men då får grafikorts uppgradering vänta ett tag har inte så mycke nu..

tack för alla svar..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]