Permalänk
Medlem

Ubuntu + Grub

Nattens ..

Har forsokt att installera Ubuntu i tre timmar nu,

Jag har en 120 gigs harddisk ..

70 gig av harddisken har jag mina latar och bilder pa ..

Sa jag har skapat tre nya partitioner ..

/ 5 GB
/Home 32 GB
Swap 1 gig

Nar jag har nastan slutfort installationen, den har tankat ned alla sprak och installerat dom sa far jag fram ett felmeddelande, typ kan inte installera Grub eller nage sant ..

Vad gor jag for fel ? Snalla hjalp mig, har ingen XP skiva hemma

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem

Är det IDE eller SATA? Installerar du på den primära boot enheten? Och vad exakt får du för felmeddelande?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Jag anvander IDE, eftersom jag inte har XP pa datorn sa kor jag via Ubuntu skivan just nu . Sa har ser det ut .. Primara boot enheten, det vet jag inte vad det ar ..

/Dev/hda1 EXT3 4.93 GB
/Dev/hda3 EXT3 31.81 GB
/Dev/Hda4 linux swap 1004 MB
/Dev/hda2 extended 74.07
/Dev/hda5 NTFS 74.07

Det ar pa 74 gigaren som jag har mina saker, dom far inte komma bort .. Men jag forstar inte varfor den kommer med 2 ganger :S

Ska testa installera igen, kommer inte ihag vad det var for felmeddelande som kommer upp da det ar nastan pa slutet av installationen ..

Nu kan jag inte ens installera, langst ned till vanster pa installationsfonstret sa star det ett utroptstecken, under det star det

big
.dispositivos duplicados
big

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DB7
Jag anvander IDE, eftersom jag inte har XP pa datorn sa kor jag via Ubuntu skivan just nu . Sa har ser det ut .. Primara boot enheten, det vet jag inte vad det ar ..

/Dev/hda1 EXT3 4.93 GB
/Dev/hda3 EXT3 31.81 GB
/Dev/Hda4 linux swap 1004 MB
/Dev/hda2 extended 74.07
/Dev/hda5 NTFS 74.07

Det ar pa 74 gigaren som jag har mina saker, dom far inte komma bort .. Men jag forstar inte varfor den kommer med 2 ganger :S

Ska testa installera igen, kommer inte ihag vad det var for felmeddelande som kommer upp da det ar nastan pa slutet av installationen ..

Nu kan jag inte ens installera, langst ned till vanster pa installationsfonstret sa star det ett utroptstecken, under det star det

big
.dispositivos duplicados
big

den är inte med två gånger. partion 2 är en utökad sektion där partion 5 ligger. (men det behövs inte när du bara har 4 partioner)

antar att du monterat alla partioner rätt med eftersom du valt att göra egna?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nar den har kommit till 96 procent sa stannar den och jag far upp ett felmeddelande .. Installationen av Grub misslyckades, fortsatt anda ? Sen nar jag trycker pa okej sa stangs bara installationen av ..

Jag stoppa bara in Ubunti skivan och radera partitionen dar XP lag, sen sa skapa jag ny formation, kan det ha nage med det att gora ? For har last runt lite har att nar man ska ta bort LInux helt sa blir det problem, da maste man in i dos och halla pa. . Kan det ha nage med mitt MBR att gora ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag hade ett liknande problem så var det skivan som hade blivit felbränd.