Knastrande ljud - andra ljudprobs i BF2 - (dfi:s ljudkort som kommer med nf4)

Permalänk
Medlem

Knastrande ljud - andra ljudprobs i BF2 - (dfi:s ljudkort som kommer med nf4)

Kör med ljudkortet som medföljer dfi:s kort med nf4-kretsen . Hör ett knastrande ljud när jag lirar BF2 och har ljudinställningarna på software oavsett ljudkvalitet. MEd software hör jag i varjefall alla ljud korrket ( utom knastrtet). För att avhjälpa knastret ställer jag om till hardware - men då hör jag inte ljudet av mitt vapen å även andra ljudproblem ( som att jag t.ex hör flaggor vajja inne i helikoptern) . DEt konstiga är att ljudet ( med harware) bara verkar bli mer vanställt med creatives EAX - hör då bara allt som ännu närmre. Hur får jag bort knastret eller får normalt ljud med ljudet inställt på hardware. - BLIR TOKIG:mad:

Tack - om ni kan:D hjälpa...:confused:

Permalänk
Medlem

köp ett pci ljudkort.. har samma problem då och då jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

hm- ska testa stoppa in ett 3 år gammalt soundblaster - se om det hjälper - få bli till helgen..

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med det innan jag blev trött på det och köpte ett audigy2 billigt. Innan dess hade jag hållt på att exprimentera med olika kylflänsar på sydbryggan. Det hjälpte till en viss del genom att det tog längre tid innan felet uppstod. Var iom det troligen värmeproblem

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Re: Knastrande ljud - andra ljudprobs i BF2 - (dfi:s ljudkort som kommer med nf4)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AceCod3r
Kör med ljudkortet som medföljer dfi:s kort med nf4-kretsen . Hör ett knastrande ljud när jag lirar BF2 och har ljudinställningarna på software oavsett ljudkvalitet. MEd software hör jag i varjefall alla ljud korrket ( utom knastrtet). För att avhjälpa knastret ställer jag om till hardware - men då hör jag inte ljudet av mitt vapen å även andra ljudproblem ( som att jag t.ex hör flaggor vajja inne i helikoptern) . DEt konstiga är att ljudet ( med harware) bara verkar bli mer vanställt med creatives EAX - hör då bara allt som ännu närmre. Hur får jag bort knastret eller får normalt ljud med ljudet inställt på hardware. - BLIR TOKIG:mad:

Tack - om ni kan:D hjälpa...:confused:

Ett råd gå in på bf2.se och slk i forumnet så får du bättre hjälp.
Eller så löser du som jag gjorde.
Updatera via internet ditt ljudkort till senaste drivern = knastret borta
Har en DFI SLI-D NF-4 planka så det bör vara samma!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

jag hade samma broblem, men dock ett annat moderkort, men jag använder nu ett gammalt pci ljudkort och det funkar perfekt

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Okej - från vilken sida uppdaterade du? - DFI:s hemsida eller realtek eller va fan de nu e som gjort ljudkortet...?

Permalänk

Ursäkta om jag river upp en gammal tråd.

Jag har börjat få problem med detta knaster också. Oftast fungerar det problemfritt, och ljudet är av fin kvalité medan det ibland blir urdåligt. Bland annat kommer det inget ljud till baskanalen, och alla radioanropp knastrar. Dock inte ljuden som påpekar att "UAV är ute och flyger" eller liknande, utan bara radioanropp.
Jag har använt drivrutiner som har fungerat tidigare, i alla år och till bf2 och jag har även uppdaterat till de absolut senaste och någon/några versioner innan den absolut senaste.
Det verkar mest vara Centern/Subwoofern som hoppar ur sig, eftersom det bara är där som det knastrar.

--

Löste problemet. Avinstallerade ljudkortsdrivrutinerna och installerade de jag fick med moderkortet, samt ställde om till PnP OS i bios.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?