Permalänk
Medlem

Icq Vs Msn

Vad kör du ICQ lr MSN?

Annat skriv!

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Trillian

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

MSN. Alla mina vänner använder det. Dock använder jag inte MSN Messenger, utan jag kör Miranda IM.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
Trillian

Om du nu använder detta varför har vi ingen röst på Annat?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Menar du program eller protokoll?
Som IM-program använder jag miranda, som protokoll skulle jag helst använda Jabber som är överlägset bäst men tyvärr är inte alla villiga att byta så jag får fortsätta köra med ICQ också. Att folk använder MSN, både protokoll och mjukvara har jag väldigt svårt att förstå.

Permalänk

Miranda IM

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Kör ICQ, MSN och Yahoo...
ICQ har jag kört sen 1997 så den hänger bara med typ, inte mycket prat över den mest skickande av länkar och bara svenska vänner på den.
MSN har jag mest för utländska kontakter men mer och mer svenska vänner kommer in på listan.
Yahoo har jag för där chattade jag och tjejen första gången och den har också typ hängt med sen dess, har nåra asiatiska vänner på den + hennes morsa .

Permalänk
Medlem

Båda dock mest MSN.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

ICQ är mycket bättre än MSN. MSN är bara mainstream junk. ICQ kom ju före MSN också. Dessutom har ICQ fler funktioner och är trevligare att använda.

Dom trevligaste är dessa: ICQ, AIM/AOL, YIM (Yahoo Messenger). Finns ju en massa andra som Jabber, IRC, MSN m.m också.

Permalänk
Medlem

Använder Miranda som klient, det blir mest "IRCande", men jag har flest msn-kontakter (konstigt?)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mest MSN då massa polare använder det, men också iCQ kör båda 2 via Miranda.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

MSN.. Har icq men använder det knappt längre! men använde det jämt innan jag börja använda msn...

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

kör ju båda, tur att det finns program som kan köra båda samtidigt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tuffast är jabber, allt annat är skit. ICQ kommer alltid kännas mysigt för mig men jag har skaffat Google Talk i hopp om att det ska bli stort.

Permalänk
Medlem

Använder MSN, men inte för att jag tycker om det. Använde ICQ under många år tills alla mina vänner fick för sig att MSN var det enda rätta, och på så vis med tiden tvingade mig till ett byte också.
Får gamla minnen nu om hur bra ICQ egentligen var(är?) :/

Permalänk
Medlem

Röstade "annat"...

MSN, AIM, Yahoo och ICQ via Gaim, Xfire vid sidan av. Fattar inte hur folk frivilligt kan måla in sig i ett hörn och bara köra ett protokoll (läs "MSN").

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Kör MSN protokollet, då typ alla använder det, dels av gammal vana med.
Körde M$ Messenger för några år sedan, bytte sedan till Msn Messenger, efter det blev det Miranda IM ett tag, men eftersom 3 av 10 meddelanden kom fram och att skicka filer större än 500 kb aldrig fungerade så kör jag numer med M$ Messenger Live, som hittils fungerar flytande.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk

Kör båda genom Miranda. Men jag tror jag har en aktiv ICQ-kontakt kvar på min lista, alla andra har hoppat över till MSN. Mig gör det ju inget men det är lite tragiskt att se sitt gamla ICQ förfalla så där.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Enbart icq,jag kör med resonemanget att om de inte har icq protokollet så är de ändå inget vettigt att säga. Nä skämt åsido, de andra kan maila.
Men jag förstår inte varför folk använder msn då det både är krångligare och sämre. -Det är exempelvis tusan så lättare att söka upp folk på "icq", där användarna inte aktivt har skapat en blogg eller liknande.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
ICQ är mycket bättre än MSN. MSN är bara mainstream junk. ICQ kom ju före MSN också. Dessutom har ICQ fler funktioner och är trevligare att använda.

Dom trevligaste är dessa: ICQ, AIM/AOL, YIM (Yahoo Messenger). Finns ju en massa andra som Jabber, IRC, MSN m.m också.

Möjligen att icq har sina fördelar men kom inte och säg att dom är fler i icq mot msn. Hur voicechattar, webcamar man i icq tex?
Sen måste man bara inse att icq är sååå ute idag.
Windows Live! Messenger är framtiden

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Menar du program eller protokoll?
Som IM-program använder jag miranda, som protokoll skulle jag helst använda Jabber som är överlägset bäst men tyvärr är inte alla villiga att byta så jag får fortsätta köra med ICQ också. Att folk använder MSN, både protokoll och mjukvara har jag väldigt svårt att förstå.

Jaså? Varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Möjligen att icq har sina fördelar men kom inte och säg att dom är fler i icq mot msn. Hur voicechattar, webcamar man i icq tex?
Sen måste man bara inse att icq är sååå ute idag.
Windows Live! Messenger är framtiden

Ne ICQ är coolt faktiskt Roligare med ett ICQ nummer än en hotmail adress.
Voicechat och Webcam i ICQ är ju lätt, bara klicka på knapparna för det.

ICQ > MSN.

Permalänk
Medlem

Protokoll: MSN
Instant-Messenger: MSN Messenger (Modifierat med A-Patch)

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Antog att det handlade om protokollen och inte programmen men det är lite otydligt.

Handlar det om protokollen så är ICQ överlägset bland annat på grund av att man kan skicka offlinemeddelanden och att dom inte har löjliga censureringar.

Handlar det däremot om programmen så är båda värdelösa, fulla med onödig grafik och reklam överallt, tacka vet jag Miranda IM

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det som verkligen har saknats i MSN Messenger fram till den senaste Betan (8.0) är ju offline-meddelanden, synd att alla lämnade Icq som faktiskt har haft denna självklarheten från början > < Som nämnt har man mer eller mindre blivit tvingad att lämna Icq, det är synd.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Google-Talk, eftersom de få jag verkligen vill prata med finns tillgängliga där.

Använder msn någon gång då & då men det handlar om 1-3ggr i månaden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Jag försöker få fler å fler att använde Skype.

Tycker att MSN drar alldeles för mycket datorkapacitet. Dessutom är det FULLT av reklam å annat skit.

SKYPE is the hype. For real...

Permalänk
Medlem

Protokoll: Jabber
Klienter: Miranda-IM och Kopete (beroende på operativsystem)

Permalänk

Använder bara MSN-protokollet. 8.0 Live betan har allt jag behöver, känns det som.

Använde bara ICQ för några sen, kan t.o.m fortfarande mitt ICQ-nummer i huvudet. Men vad ska man göra när alla går över till MSN? Bara att haka på och göra det bästa av situationen. Reklam, och allt annat man inte orkar se kan man lätt optimera bort med Messpatch. Som finns att ladda hem på www.mess.be

Permalänk

Kör Miranda IM med både ICQ och MSN, ibland även Irc(sällan).
Miranda är enkelt och stilrent out-of-the-box. MSN klienten ser förjävlig ut och ICQ har också gått ner sig i fjortis träsket, Såg bra ut i början men det bara värre och värre i varje ny version.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.