Permalänk
Avstängd

De gamla hederliga versionerna av icq är reklamfria. Go icq 99a-03a!

Permalänk
Medlem

Använder AIM, ICQ och MSN genom Miranda oftast men kör mer och mer enbart AIM genom v5.9 av den officiella klienten då AIM stödet i Miranda inte är fullt så bra som jag vill ha det.

Permalänk
Medlem

Använder både icq och msn via miranda i windows och gaim i linux.
Själv har jag aldrig förstått mig på fördelen med offlinemeddelanden. Bara jobbigt att först visa offlinekontakter för att sedan skicka ett meddelande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Kör MSN Messenger 8 just nu.
...
Och vad är det för censur folk pratar om? Är det något löjlig myt som härjar eller?
...

Brukar inte fungera så bra att skicka vissa filer till dom som använder msn messenger då dom censureras bort.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Brukar inte fungera så bra att skicka vissa filer till dom som använder msn messenger då dom censureras bort.

Låter rent nonsens. Om det censureras bort skulle det innebära att motagaren aldrig får reda på att någon sänder en fil till han/hon.
Om detta sker (för det gör det) ligger problemet på motagaren, oftast p.g.a. dåligt fungerande router eller liknande.

Vad jag vet så finns det enbart spärr för att skicka tex "*.exe" filer, detta går att ta bort via a-patch.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Jag testade att skriva ett meddelande innehållande download.php till en person som använde msn messenger. Resultatet vart att meddelandet inte kom fram, meddelanden som: asdfdownload.phpsafd censureras även. Notera även att jag som använde Miranda fick alla meddelande han skrev innehållande download.php

Edit: Hittade denna:
http://www.idg.se/ArticlePages/200602/14/20060214142349_CS/20...

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Jag testade att skriva ett meddelande innehållande download.php till en person som använde msn messenger. Resultatet vart att meddelandet inte kom fram, meddelanden som: asdfdownload.phpsafd censureras även. Notera även att jag som använde Miranda fick alla meddelande han skrev innehållande download.php

Testade själv just med dowload.php med en polare och vi kunde inte skicka det åt något håll. Båda använder Miranda så då måste det ju vara servern som tar bort det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

MSN!

Alla polarna kör med det samt att jag har vant mig vid det. Har även provat diverse andra IM program som Miranda och Trillian men jag har inte riktigt gillat nåt av dem.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Läskig censur när man inte vet vad det är som censureras. Borde istället komma fram något litet meddelande om att man försökt skicka en otillåten länk, som det är nu så vet den andra parten inte ens om att man försökt skicka något. Vem vet vad som mer är censurerat?
Detta har jag läst om tidigare men aldrig riktigt reflekterat över, detta borde uppmärksammas mera.

Permalänk
Medlem

Ja, det är verkligen läskigt. Speciellt att microsoft kan slingra sig undan med att låstas som att dom inte vet någonting "Vi måste kolla upp det, säger Jessica Börjel, ansvarig för kommunikationstjänster på MSN."
Artikeln är två månader gammal och ännu har ingenting hänt.
Håller på att försöka få folk att använda Jabber istället. Lite smått irriterande när man får kommentarer som: "orka bry sig" eller "jabber är ett fult namn".

Visa signatur
Permalänk

Kör Miranda för tillfället. Dessvärre tappar jag anslutningen både via msn och icq lite då och då, något tjall jag inte förstått mig på. Ska jag köra med kamera så brukar jag ta det via msnm, även om det bär emot då man är av icq-generationen. Kan egentligen inte säga att jag tycker bättre om icq i dagsläget, då det är rätt pimpat och fyllt med reklam det oxå, men av princip ogillar jag msn mer eftersom alla fjortisar använder det och har gjort det till något jag inte tycker om.

Så här ser Miranda ut hos mig just nu, trivs med det!
http://img53.imageshack.us/img53/2690/miranda9lx.jpg

Permalänk
Medlem

Bäst protokoll: AIM, helt klart flest (användbara) funktioner och har haft alla dessa funktioner sedan urminnes tider.

Bäst program: Trillian, samma anledning här: flest användbara funktioner och pluginstöd.

Permalänk
Medlem

finns ju inget goare änmsn med patch o messengerplus..
sen använder ju ingen något annat än msn ..smaksak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Tuffast är jabber, allt annat är skit. ICQ kommer alltid kännas mysigt för mig men jag har skaffat Google Talk i hopp om att det ska bli stort.

Google Talk kan bli stort genom att reklamera genom Google.com.

Permalänk
Citat:

Låter rent nonsens. Om det censureras bort skulle det innebära att motagaren aldrig får reda på att någon sänder en fil till han/hon.
Om detta sker (för det gör det) ligger problemet på motagaren, oftast p.g.a. dåligt fungerande router eller liknande.

Vad jag vet så finns det enbart spärr för att skicka tex "*.exe" filer, detta går att ta bort via a-patch.

Så du tycker det är Ok att MS väljer vilka filer du ska ta emot? Även mp3-filer är spärrade och det är riktigt fult av MS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
finns ju inget goare änmsn med patch o messengerplus..
sen använder ju ingen något annat än msn ..smaksak

Vad tycker ramminnet om att du har allt det där godiset igång? Fast du kanske har så det räcker och blir över? =o) Om det är det stilrena du är ute efter så kanske Miranda, Gaim eller Trillian kunde vara värt ett försök?

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, ja det var märkligt. Testade samma sak och så fort "download.php" fanns i texten kom det inte fram.
Knepigt att MS inte kan lägga korten på bordet om det här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Så du tycker det är Ok att MS väljer vilka filer du ska ta emot? Även mp3-filer är spärrade och det är riktigt fult av MS.

Då det finns risk att många laddar ner farliga program som kan ställa till en jäkla oreda på datorn så förstår jag fullt ut. Allt för många startar filer utan att tänka före först.

Nu måste man ändra EXE till något annat, på detta sätt så blir det lite svårare att skicka farliga filer och okunnigt folk kanske tänker till lite före.
Sedan så är det självklart MS som bestämmer vad du får och inte får göra med deras mjukvara, trodde du något annat?
Så det är självklart OK att MS väljer vad för filer du får ta emot. Det är deras mjukvara du använder helt gratis.

Men som sagt, varför bry sig? Är ju bara att köra a-patch så är det löst.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Så fort det finns reklam i programmet så är det i min mening inte gratis.
Vill ha ett stilrent program från början. Där jag kan lägga till funktioner jag vill ha , inte ta bort de jag inte använder/anser onödiga.
Fast somsagt, det är ju en smaksak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, ja det var märkligt. Testade samma sak och så fort "download.php" fanns i texten kom det inte fram.
Knepigt att MS inte kan lägga korten på bordet om det här.

Då det finns risk att många laddar ner farliga program som kan ställa till en jäkla oreda på datorn så förstår jag fullt ut. Allt för många startar filer utan att tänka före först.

Nu måste man ändra EXE till något annat, på detta sätt så blir det lite svårare att skicka farliga filer och okunnigt folk kanske tänker till lite före.
Sedan så är det självklart MS som bestämmer vad du får och inte får göra med deras mjukvara, trodde du något annat?
Så det är självklart OK att MS väljer vad för filer du får ta emot. Det är deras mjukvara du använder helt gratis.

a-patch löser inte problemet att folk inte kan ta emot filer som jag skickar till dom.
Alla användare vet inte hur man använder en dator och om man då vill skicka något till dom så får man först ha en halvtimmas kurs i hur man fixar vissa saker för att dom skall få en liten sketen fil pga MS blockering av vissa filer.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller så kör man icq...

Permalänk
Medlem

Röstade annat för jag kör oftast IRC genom irssi. Fast jag använder MSN också, men mest IRC.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredbandsbolag
Google Talk kan bli stort genom att reklamera genom Google.com.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=instant+messenger&btnG=S%...

Man märker att dom försöker i alla fall. Sökning på Instant Messenger på Google så hamnar Google Talk på första sidan. Vet dock inte så många som använder Google Talk och tycker det är alldeles för simpelt. Tror inte det blir en hit, Google har nästan för mycket tjänster så man knappt kan hålla koll på dom.

Permalänk
Medlem

suckk msn ? microsoft network.......dom erbjuder 9 st olika tjänster...så vilken menar du?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
suckk msn ? microsoft network.......dom erbjuder 9 st olika tjänster...så vilken menar du?

Svårt att lista ut?
Som du ser så nämns även ICQ, vilket kanske kan ge en hint..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Svårt att lista ut?
Som du ser så nämns även ICQ, vilket kanske kan ge en hint..

jadu jag har ingen aning vilken tjänst han snackar om men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
jadu jag har ingen aning vilken tjänst han snackar om men men.

MSN i ena valet, ICQ i andra valet... Vaaaad kan det vaaaara...???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara den fördelen att man kan skicka mess till folk som är offline gör ju ICQ överlägset.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Bara den fördelen att man kan skicka mess till folk som är offline gör ju ICQ överlägset.

Men... Som sagt. Jag ställer frågan igen.
Hur länge ska alla som drar upp just det här argumentet förstå att det går med MSN 8 också?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men... Som sagt. Jag ställer frågan igen.
Hur länge ska alla som drar upp just det här argumentet förstå att det går med MSN 8 också?

Och om alla i en viss grupp inte har MSN 8 då??
Jag kan skicka till ett helt gäng i en viss grupp på ICQ'n och vet då att alla får meddelandet förr eller senare när dom loggar på..
Den där finessen har hängt med länge på ICQ-versionerna, så även om nån kompis sitter med 98 eller 99 av ICQ så kommer meddelandet fram..
I begynnelsen var det ICQ, resten är bara mindre bra eller dåliga plagiat..
Jag har heller inte stött på att ICQ blockerar vissa filer när man skickar det.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Och om alla i en viss grupp inte har MSN 8 då??
Jag kan skicka till ett helt gäng i en viss grupp på ICQ'n och vet då att alla får meddelandet förr eller senare när dom loggar på..
Den där finessen har hängt med länge på ICQ-versionerna, så även om nån kompis sitter med 98 eller 99 av ICQ så kommer meddelandet fram..
I begynnelsen var det ICQ, resten är bara mindre bra eller dåliga plagiat..
Jag har heller inte stött på att ICQ blockerar vissa filer när man skickar det.

Det går att sända offline medelande till alla som har MSN, oavsett version.
Däremot kan dom som har MSN under version 8 inte sända offlinemedelande alls.

Och sluta dra upp det där om att vissa filer blockeras, kör a-patch och det är löst. A-patch kör man i vilket fall som helst för att ta bort alla reklam mm.

Så enkelt var det.

Visa signatur