Permalänk
Medlem

flasha x800xt till nåt roligt?

Kan jag flasha om mitt x800xt till nåt roligt, eller kan man öppna fler pipelines eller nåt? Har även läst lite om voltmoddning, funkar det bra med pentekniken eller ska men helst löda? Det var nog allt

Permalänk
Medlem

XT har väl redan alla pipes öppna om jag inte minns fel, så det är bara att klocka på.
angående voltmodden så är självklart löda att föredra, men finns det en penteknik för ditt kort så kan du ju alltid testa.

Permalänk
Medlem

X800XT har redan alla pipes öppna ja. Det du kan göra är att testa om ditt kort klarar av XTPE frekvenser (520 på kärnan och 560 på minnena). Klarar ditt kort det kan du flasha det till ett XTPE.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

aha, hur mycket varmare blir kortet efter en vmod då? Klarar en vf900 att kyla kortet till bra temperatur.

Permalänk
Medlem

hmm, mitt x800 pro klarar 800 xtpe hastigheter, så ditt borde väll antagligen med kalara det temperaturen höjdes inte märkbart (atisilencer) rev ? ja, klocka på!

Visa signatur

[Antec P180] [ASUS K8N-E Deluxe s754] [3400+@240*10.5] [Hiper Type-R 480w] [HIS X800 PRO@XT PE] [1.5 GB A-data 400mhz] [2X160 GB Spinepoint] [ADDA@5volt] [17" TFT]

Permalänk
Medlem

X800Pro

Hej har ett X800pro med his kylning. Hur gör man när man flashar om det? Är det svårt?

Permalänk
Medlem

Re: X800Pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samme79
Hej har ett X800pro med his kylning. Hur gör man när man flashar om det? Är det svårt?

Finns mycket om dt i forumet. Söl lite så hittar du hur du gör. Kolla dock först om du kan låsa upp ditt kort.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Har själv vmoddat och det är väl det ända jag kan göra på min kärna då mina pipes är hårdvaru låsta, och eftersom du redan har "upplåsta" pipes så kan du också "bara" voltmodda. Jag använde mig av pentekniken, funkar utmärkt, har fungerat felfritt i några månader nu

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz