Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
det verkar att microsoft vill fixa xbox 360 frysning värme problem
http://www.nordichardware.se/nyhet,10129.html
kan man läsa att de ska
Microsoft kommit överrens med Chartered Semiconductor för att byta tillverkningsprocessen för spelkonsolens CPU från 90nm till 65nm. En övergång till 65nm kan först och främst ge en svalare CPU då Microsoft inte kommer öka dess klockfrekvens mot dagens modell, samtidigt som storleken på kretsen minskar och ger lägre tillverkningskostnader. Något som i slutändan kan ge oss konsumenter billigare spelkonsoler. Övergången väntas inte ske förrän i första kvartalet 2007 men en svalare Xbox 360 med lägre pris låter onekligen som en trevlig kombination.

mer källa
http://xbox360.ign.com/articles/702/702662p1.html
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16267
http://www.theinquirer.net/?article=31173

Undrar om det inte mer handlar om TK-reduktion(TK = tillverkings kostnad). Detta gör att MS kan tjäna mer per såld enhet än innan. Värmeproblemet låg väl mer i att nätaggregatet blev för varmt om man inte har den placerad i ett öppet utrymme. Visst processorn i sig kommer ju att dra mindre ström om MS inte gör vissa ändringar för att öka prestanda eller något liknande.

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk

Nu finns det nya demon av Kameo och Ghost Recon uppe på marketplace!

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Nu finns det nya demon av Kameo och Ghost Recon uppe på marketplace!

Tack för tipset.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

nån som vet nåt om eventuell kompensation från microsoft vid defekt 360? kändes ju inte bra att skicka iväg den till tyskland dagen efter man fick hem den från dustin... visst, det funkade väldigt smidigt med supporten och upphämtning av ups, men ändå

/Daniel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
nån som vet nåt om eventuell kompensation från microsoft vid defekt 360? kändes ju inte bra att skicka iväg den till tyskland dagen efter man fick hem den från dustin... visst, det funkade väldigt smidigt med supporten och upphämtning av ups, men ändå

/Daniel

Tror inte du kan kräva kompensation i efterhand. Men var det bara dagen efter så hade det ju bara varit att kontakta Dustin för att få en ny.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

kontaktade dustin, de hänvisade mig till microsoft och deras garantidel direkt

/Daniel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
kontaktade dustin, de hänvisade mig till microsoft och deras garantidel direkt

/Daniel

Knepigt för är det Dead on arraival (DOA) så SKA man få det utbytt från butik. Men men trist för dig iaf men som sagt förvänta dig ingen kompensation.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Köpte Battlefield MC igår och det var helt ok. Fattar inte varför man prompt ska jämföra det med BF2 på pc. Det känns inte som det har något gemensamt mer än BF namnet. Tyckte detta var ett lättsmält, fartfyllt actionspel. Lirade som hastigast online och var mycket nöjd. Finns det nägra som lirar det härifrån?

Permalänk

Jag har en fråga ang GRAW.
Kan man som i PC demot byta delar på vapnet själv innan man går ut i strid?
I PC demot kunde man nämligen själv välja om man skulle ha ljuddämpare, handtag, granattillsatts, sikte osv.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Bara allmänt nyfiken, hur är ljudnivån på 360'n? Jag har hört det jämföras med att ha en jetmotor i rummet och jag har hört att det inte låter alls mycket. Så hur är ljudnivån? Jetmotor? Inget att bry sig om? Dela med er :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Knepigt för är det Dead on arraival (DOA) så SKA man få det utbytt från butik. Men men trist för dig iaf men som sagt förvänta dig ingen kompensation.

Kommer ta det med supporterkillarna när jag fått tillbaka min 360, bju på 3 månaders live eller nåt tycker jag allt de kan göra

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Bara allmänt nyfiken, hur är ljudnivån på 360'n? Jag har hört det jämföras med att ha en jetmotor i rummet och jag har hört att det inte låter alls mycket. Så hur är ljudnivån? Jetmotor? Inget att bry sig om? Dela med er :).

Själva konsollen låter bara vid början när DVD-spelaren sätter igång, sen översköljs ju det ljudet av spelljudet, så jag stör mig inte alls på det.

Min nätdel däremot låter som fan och ljudet skär genom all annan ljud i rummet. Något som är fel med fläkten antar jag. Kan man förresten kräva att den byts ut mot en ny? Var en kille på support-forumet med samma problem med nätdelen som jag har, men supporten sa till han att den måste lägga av helt innan den kan bytas ut mot en ny. Mailade supporten två-tre veckor sedan om det verkligen stämmer och har fortfarande inte fått något svar, får väl ta och ringa dem. Ugh...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Själv måste jag säga att det enda jag är missnöjd med 360n är ljudnivån. Specielt om man som jag har konsollen precis bredvid skärmen. Och jag är av den typen som inte stör sig av om nått låter lite grann Min får jag tillome stoppa in en liten pappersbit i glipan vid dvdromen. För när den snurrar igång så börjar hela släden vibrera låter det som och ljudet fördubblas typ

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Hittade detta tipset. Är det något som verkligen hjälper?

is the music on your 360 not matching up with the graphics during intense scenes? is your 360's frame rate running low? well, hat do you do when your internet is running slow/sluggish? you clear the cache. same with the 360. heres how you do it. Don't call Microsoft and wait an hour or more for a fix. Just read this VERY simple solution.

To clear the cache of your Xbox 360 Hard Drive do the following:

1) Boot up your Xbox 360 and place a game in the DVD tray.

2) After the Title Screen for the game appears, restart your Xbox 360

3) As the Xbox 360 is restarting hold the A Button on your controller until the Xbox 360 load screen disappears.

That's all there is to it. Now you should notice a much smoother frame rate and your games should operate at the fullest level!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Köpte Battlefield MC igår och det var helt ok. Fattar inte varför man prompt ska jämföra det med BF2 på pc. Det känns inte som det har något gemensamt mer än BF namnet. Tyckte detta var ett lättsmält, fartfyllt actionspel. Lirade som hastigast online och var mycket nöjd. Finns det nägra som lirar det härifrån?

Jag brukar spela

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Hmm undra om det finns en enkel lösning på mitt problem också?

Efter CA 30 min spelande (ibland mindre) så startar 360n om av sig själv, den är inte specielt varm, den står upp med massor av luft runt (nätdelen är inte överhettad). Det kan bli en massa omstarter under 360 logans animation (ovanligt), det spelar inte någon roll om jag spelar eller tankar demon. Senaste gången detta hände hade jag pausat "burnour rev" för ett tele samtal.

Jag fick ett tips att göra initial setup igen men det hjälpte inte, Ni som har skickat in dom på reparation har ni fått en helt ny tillbaka eller en "lagad". Det skulle ju suga om jag fick en med hitachi dvd för att inte tala om att bli av allt sparat spel material

OBS den har aldrig "frusit" eller fått grafik fel.....

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem

En 4(nästan) minuter lång snutt gameplay från Too Human:

http://www.bytesector.com/data/news_item.asp?newsID=4232

Ser ju snyggt ut och så men varför är killen så stel och långsam?
Jag hoppas verkligen att det fixas i den färdiga versionen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Köpte en 360 igår och är mycket nöjd hitills.
Men när jag kopplar den till modemet för att komma ut på xbox live så funkar det inte, den sumpade "Ip adress" testet först men då skrev jag in det manuallt men nu så kommer den inte förbi DNS testet.. hur ska jag göra? HELP...

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Om du har bytt anslutningen direkt ifrån PC:n till Modemet och har en operatör som ger dig ipnummer via DHCP, så får du ha modemet avstängt i ca 20 minuter innan du kopplar in det i 360:n.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Om man har Telia kan man koppla in modemet direkt i 360n eller måste man köra via router?

Permalänk
Medlem

Går att koppla direkt, men du måste somsagt vänta runt 20 minuter om du har haft den inkopplad i datorn innan. Eller köp en router, blir smidigare i längden.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

YAY ett RPG på väg Blir den första av den stilen RPG till xbox i huvud taget ^^

http://www.rpgfan.com/news/2006/1224.html

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Vad jag längtar till E3, jag vill pröva på nya Splinter Cell

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Någon här kanske kan upplysa mig i lite specifika frågor. Först lite bakgrund till varför jag tänker som jag gör:

Först har jag tröttnat totalt på spelandet på PC då alla spel som produceras nu för tiden i princip är likadana. Sedan har jag börjat få lite problem med höger arm/armbåge (dov smärta) och höger axel (skarp smärta som kan vara inflammerat muskelfäste eller något relaterat till min styrketräning). Hursomhelst vet jag inte om det beror på felaktigt handhavande av musen eller om det har uppkommit efter att jag tappat så mycket muskelmassa och vikt (20kg) till följd av Crohns sjukdom och efterföljande långvarig behandling med kortison (muskelförtvinande).

Nu har jag i alla fall tänkt återuppta mina universitetsstudier då det verkar som om läkarna slutligen fått sjukdomen under kontroll så jag funderar på att dumpa min nuvarande stationära och skaffa en bärbar för surfning/ordbehandling/presentationer vilket fungerar bra med enbart touchpad och det borde minska tiden som jag tvingas använda mus ganska rejält. Då jag ändå vill kunna spela lite då och då funderar jag nu starkt på en Xbox 360. Eftersom konsollspel är utvecklade för gamepads borde det rimligtvis vara lindrigare på arm/armbåge/axel.

Då jag kommer bo i en liten studentlägenhet på runt 30 kvm blir det också förmodligen till att köpa en lcd-tv för att spara utrymme. Dessutom kommer jag ha bredband genom Sunet (förhoppningsvis oblockerat men man vet ju aldrig) och det kan eventuellt ställa till problem.

Nu till mina frågor:

Är det stor risk att jag tröttnar på 360 väldigt snabbt då jag har tröttnat på PC-spel, eller är det mer variation på utbudet av spel till 360?

Är det någon som har upplevt problem med armar/axlar/nacke på grund av 360n?

Har det kommit några riktigt originella spel till 360 så här långt?

Är en 32 tums 1366x768 lcd-tv för liten för en bra spelupplevelse med 360?

Vilken uppdateringsfrekvens är att föredra på lcd-tv för att slippa eftersläpningar?

Någon som spelar Xbox Live med Sunet som internetuppkoppling och hur fungerar det (om alls)?

Det var väl allt för tillfället (då det blev mycket mer skitsnack än jag trodde gjorde jag frågorna lite lättare att se). Med tanke på storleken på tråden förstår jag att det är en överhängande risk att min post bara försvinner i mängden. Dock hoppas att någon vänlig själ hittar den och kan svara på en/ett par/alla mina frågor.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
YAY ett RPG på väg Blir den första av den stilen RPG till xbox i huvud taget ^^

http://www.rpgfan.com/news/2006/1224.html

Mass Effect utav Bioware är också ett rpg som kommer till 360'n.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte längre tanka via marketplace sen maintenance (såvitt jag vet).. har 360n kopplad genom delad uppkoppling på datorn och det funkade klockrent innan dom stängde ner XBL i 24h.. nu kan jag inte tanka hem nåt utan att den får "lost connection".. nån som sett/hört om nåt liknande eller har en lösning på problemet?

Edit: Verkar funka när jag avaktiverar tiny firewall.. vilka portar används? Måste lära mig hur man ställer in det i brandväggen också.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Btw hörde för ett tag sedan att Lost Planet demo skulle komma ut på den amerikanska marketplace har det kommit? eller kommer det komma i huvud taget ^^ ?

Antar att det blir bara att skaffa ett till microsoft passport ställa in det som om du borde i usa o logga in ^^ funkade prima mot japan i alla fall, och deras demos.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lirade precis Fight Night 3 över Xboxlive. Oj vad jag fick stryk men kul var det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Btw hörde för ett tag sedan att Lost Planet demo skulle komma ut på den amerikanska marketplace har det kommit? eller kommer det komma i huvud taget ^^ ?

Antar att det blir bara att skaffa ett till microsoft passport ställa in det som om du borde i usa o logga in ^^ funkade prima mot japan i alla fall, och deras demos.

9 maj och det gäller även europa

Permalänk
Avstängd

Fifa och top spin 2 har iaf kommit som demo idag

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports