Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det e ju på E3 mässan. Det hade jag nästan gissat själv att de skulle visa då

Förlåt, är lite trött.

EDIT: På tal om E3 http://e3.nintendo.com/

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Nintendo har väl alltid haft lite knäppa namn.

gameboy, nintendo 64, ...gamecube är heller inte så hett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vad heter uppföljaren till Wii? Poo?

Nopp

WiiTwo (vittu, haha haa haaaa.......ha)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mud
Nintendo har väl alltid haft lite knäppa namn.

gameboy, nintendo 64, ...gamecube är heller inte så hett.

Gamecube och Gameboy äger ju upp ett namn som xbox ganska hårt iallafall så dom är inte dom enda som saknar kreativitet ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Gamecube och Gameboy äger ju upp ett namn som xbox ganska hårt iallafall så dom är inte dom enda som saknar kreativitet ^^

Spelkub, spelpojk och xlåda då föredrar jag xlåda/xbox fast inget av namnen är ju direkt coola

Så Xbox låter bättre än gamecube och gameboy fast playstation låter nog bäst både på Engelska och Svenska

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Någon sa att "Det låter efterblivet att säga "nu ska jag gå och spela på min wii". Det som är efterblivet är om man inte kan uttala skillnaderna mellan wee och we!

Eller skrattar ni varje gång någon säger "We were killed" i valfritt onlinespel? Haha, du är så omogen, du sa penis! haha!
...

Jag tycker namnet är helt okej. Även om jag föredrar revolution (då förkortningen "rev" går att skriva med vänsterhanden utan att flytta den för mycket ^^) så funkar wii mycket bra. Både W och i är fina bokstäver, och passar fint ihop med exempelvis Wi-Fi (som utan tvekan är en av engelskans vackraste ord).

Översatt så låter väldigt många saker konstigt på svenska, men man pratar inte om "spelpojken" i USA, utan om Gameboy; jag tror knappast att amerikaner spenderar lång tid på att tänka på hur löjliga många produktnamn är!

Fast det verkar som om tråden är rätt så nerlusad med PS/XB-fanboys. Ta bara inlägget någon sida tillbaka "Nintendo är för de som spelar pokémon". Vilket festligt exempel, antagligen har personen undgått att Pokémon inte bara är en tv-serie, ett kortspel, en halv miljard leksaker och så vidare...

Nej, länge leve Wiii, för alla; inte för fanboysen.

EDIT: d'oh, WERE, inte was. ups ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eller skrattar ni varje gång någon säger "We was killed" i valfritt onlinespel?

Someone set us up the bomb?

Jo jag skrattar faktiskt om någon säger så
Kortformen Rev var bra, den tycker jag dom skulle kört på. Nintendo Rev. Rev som i Revolution, eller revolutions som i bilsnack för varvtal. Skitbra namn!

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag är rätt ensam om att gilla det nya namnet. Det är iaf nåt nytt. Vad som helst så länge vi slipper namn som Playstation 1, 2, 3, etc. Sen tyckte jag aldrig om Revolution, det ser helt fel ut bredvid Nintendo. "Nintendo Revolutions" vs. "Nintendo Wii", då ser det senare bättre ut enligt mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Verkar som att jag är rätt ensam om att gilla det nya namnet. Det är iaf nåt nytt. Vad som helst så länge vi slipper namn som Playstation 1, 2, 3, etc. Sen tyckte jag aldrig om Revolution, det ser helt fel ut bredvid Nintendo. "Nintendo Revolutions" vs. "Nintendo Wii", då ser det senare bättre ut enligt mig.

Inte då, det är mest fanboys, de som inte kan engelska och 25% av resterande som ogillar Wii. Jävla löjligt är det... Wii är ett fint namn.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Inte då, det är mest fanboys, de som inte kan engelska och 25% av resterande som ogillar Wii. Jävla löjligt är det... Wii är ett fint namn.

Så du är inte dålig på engelska då? Du påstår ju att "wee" betyder penis. "Wee" betyder piss och "Wee wee" betyder penis. Jag tror båda klassas som slang också.

Det nya namnet låter dumt, ofulständigt och stavas fult. Revolution låter bättre eftersom det markerar mer vad själva konsollen är; en revolution. Och nej, jag är inte en fanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Och nej, jag är inte en fanboy

Nej antagligen inte eftersom du då skulle älska allt som nintendo gör även fastän du innerst inne hatar det. Själv tycker jag att wii är lika revolutionerande som revolution. Slutsats: Jag bryr mig inte om namnet bara konsolen blir bra. Det enda positiva med att den heter wii istället för revolution är att konsolen får mindre ful text på sig. Om det är mindre så är det bättre som jag brukar säga när jag gör en skrivuppgift.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Så du är inte dålig på engelska då? Du påstår ju att "wee" betyder penis. "Wee" betyder piss och "Wee wee" betyder penis. Jag tror båda klassas som slang också.

Det nya namnet låter dumt, ofulständigt och stavas fult. Revolution låter bättre eftersom det markerar mer vad själva konsollen är; en revolution. Och nej, jag är inte en fanboy

De som är dåliga på engelska förstår inte att det är en stor skillnad i hur man uttalar "wee" och "we".

I got a wee and a we, we love wees.
Säg det hundra gånger, säger du det rätt så bör du höra skillnaden mellan "wee" och "we".

Och det är korrekt att "wee" kan betyda "piss" och inte "penis". Men jag sa aldrig att JAG var bra på engelska? ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker namnet är bra? Det är kort och lätt att säga.
XBOX 360 är ju ett så jävla fult namn, Wii vinner lätt mot det.

Det ska då alltid bara vara Nintendo som ska våga göra något annorlunda.......

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan sparar dom rätt mycket bläck när dom ska trycka "Nintendo Wii", kanske en baktanke?

Nej men Wii är helt okej, inte för tillkrånglat, tror det blir snyggare med mindre text på konsollen också. Men som många sagt är det ju dom roliga spelen som lockar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Sluta fjäska

Hehe, Som jag skrivit förut. Namnet tilltalar mig och gillar det definitivt mer än Revolution som låter lite... Fånigt faktist. Namnet spelar ju också inte så stor roll sålänge konsollen och spelen är bra.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vilket tjat. Vad spelar det för roll vad konsolen heter? Så länge kontrollen funkar och spelen är bra får revolution gärna heta runkbulle 2000, mig kvittar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast det verkar som om tråden är rätt så nerlusad med PS/XB-fanboys. Ta bara inlägget någon sida tillbaka "Nintendo är för de som spelar pokémon". Vilket festligt exempel, antagligen har personen undgått att Pokémon inte bara är en tv-serie, ett kortspel, en halv miljard leksaker och så vidare...

Så sa jag väl INTE?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vilket tjat. Vad spelar det för roll vad konsolen heter? Så länge kontrollen funkar och spelen är bra får revolution gärna heta runkbulle 2000, mig kvittar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

De som är dåliga på engelska förstår inte att det är en stor skillnad i hur man uttalar "wee" och "we".

Då kan ju du förklara den enorma skillnaden i uttal, då?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

NAD: Jag misstänker att han syftar på Jürgens inlägg. Som var bland det mest hjärndöda man läst på länge.

Vad gäller vi och piss. Det har ta mig fan inget med varandra att göra. Det är som om vi skulle tro att folk menar piss när de säger att vi ska sätta ris i maten, eller använda en spis.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
http://www.youtube.com/watch?v=NBF3X3ZaS2Q&eurl=http%3A%2F%2F...

Se Sony och Segas ondska

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
http://www.youtube.com/watch?v=NBF3X3ZaS2Q&eurl=http%3A%2F%2F...

Se Sony och Segas ondska

Haha, har nog inte skrattat så mycket åt ett videoklipp på länge

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon redan postat denna men det var nog här ifrån Nintendo fick idén på namnet

http://www.albinoblacksheep.com/flash/weeee.php

Edit: OLD

Permalänk
Medlem

SHIT va rolig den där SF64 videon va! Fan vad jag garvade...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hahaha, varför gör de inte fler promofilmer för spel sådär?

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krabba
http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=T8g6n2c1hqhQU6d...

?!?!?!?

"HOWDYPARDNERSWAYTOCRACKTHECODEBUTYOUWILLHAVETOWAITTOFINDOUTABOUTWIIWONTYOUNOARUFUSJ"

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker namnet funkar, kommer nog ändå säga att spela nintendo.