Permalänk
Medlem

Någon som kör Fight Night Round 3?

Ibland kommer det upp som krav på vissa matcher att man ska 'complete fight', innebär det att man ska gå alla ronder?

Ex: Rounds 15, Hard hits, Complete fight

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Någon här kanske kan upplysa mig i lite specifika frågor.

Nu till mina frågor:

Är det stor risk att jag tröttnar på 360 väldigt snabbt då jag har tröttnat på PC-spel, eller är det mer variation på utbudet av spel till 360?

Är det någon som har upplevt problem med armar/axlar/nacke på grund av 360n?

Har det kommit några riktigt originella spel till 360 så här långt?

Är en 32 tums 1366x768 lcd-tv för liten för en bra spelupplevelse med 360?

Vilken uppdateringsfrekvens är att föredra på lcd-tv för att slippa eftersläpningar?

Någon som spelar Xbox Live med Sunet som internetuppkoppling och hur fungerar det (om alls)?

Jag var trött på PC spel ett tag och då funkade ändå det bra att spela på xboxen.

Det ända problem jag kan känna att fått när jag spelat med xboxen är att jag blivigt lite trött i höger pekfinger efter att jag svingat med ett svärd i Oblivion i flera timmar. Kan även bli lite trött i tummarna eftersom man använder dem hela tiden. Men detta hände mig först när jag spelat flera timmar i sträck (som när Oblivion kom).

Originella titlar till 360 har det väll inte precis kommit.
Kameo är nog den mest originella titeln enligt mig som kommit hitills.
Jag har bara kört demot och det är riktigt roligt.
Amped 3 är också skoj och riktigt stort.
Men alla andra spel är liknande de man hittar på en PC idag.
Så inte riktigt nintendo spel man hittar till konsollen ännu.
Dock så finns det ju "Xbox Live Arcade", där är massor med arcade spel som kan underhålla en ett bra tag. Du får ladda hem dem som demos och kan sen köpa dem om du gillar dem!

Du kan ladda hem demos till nästan alla riktiga spel också, så egentligen behöver du inte köpa ett spel sammtidigt som konsollen, du kommer ändå kunna spendera flera flera timmar med att ladda hem trailers, demos mm.
Vissa demo är enbart online medans andra är enbart offline.

En 32" TV skall väll inte vara några problem att få inlevelse med,
men du får nog sitta hyffsat nära. Om du åker till en spelbutik så borde dem ha en Xbox man kan testa, och TVn det körs på är en 32".

Uppdateringsfrekvensk skall du nog försöka få 8ms eller minde.

Sunet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited-demo nästa vecka!

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=7146

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
text

Tackar så mycket för svaren. Blir nog till att införskaffa en 360 inom en snar framtid. Väntar dock till efter E3, då jag hoppas att många nya intressanta spel ska presenteras där. Av de tillgängliga är det i princip bara DOA4/Oblivion/Kameo/GRAW som jag har fastnat för efter en snabb genomgång. Måste också försöka komma underfund med hur bra vänner Xbox Live och Sunet är.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Lite mer pre-E3 info om Bioshock och bilder:
http://xbox360.ign.com/articles/705/705233p1.html

Permalänk
Avstängd

Alan Wake ska tydligen bara komma till 360
http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=7139

EDIT:
MS köper upp Massive Inc.
http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=7145

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

TDU inför E3 trailer:
http://www.gamershell.com/download_13614.shtml

Offtrack körningen gör ju att det ser ut som friheten att köra i spelet är stor.

Ser också bra ut med motorcykelkörning.

Permalänk
Medlem

beställde en vga kabel till 360:n idag tänkte köra på min 19tums crt monitor är det nån som har några erfarenheter av det,blir det bra bild osv hur hög upplösning ska man köra? monitorn klarar väl ganska höga upplösningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xc
beställde en vga kabel till 360:n idag tänkte köra på min 19tums crt monitor är det nån som har några erfarenheter av det,blir det bra bild osv hur hög upplösning ska man köra? monitorn klarar väl ganska höga upplösningar.

Inga som helst problem med att köra på en monitor, själv har jag kört på min 21" tft.

Högsta upplösningen 360'n kör är 1920x1080 och min skärm klarar max 1600x1200, så jag fick köra 1280x720.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

MS sålde 1.75 milj 360 på 4.5 månader och nu dom senaste 5 veckorna har dom sålt 1.55 milj. Så det låter ju bra då dom har 1.7 milj till att sälja på 8v eckor för att komma upp i sitt mål med att ha sålt 5 - 5.5 milj fram till den sista Juni

http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=1289&cat=1

Skönt att deras försäljning går bättre och bättre.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem

Jo det är ju trevligt med en stor konsumentbas, och likaså gynnar det också konsumenterna då fler utvecklare ser en lukrativ marknad i 360.

Jag hoppas att E3 ska visa upp några riktigt intressanta spel då det har varit lite slätstruket hittills för konsollen. Det skulle behövas lite fler "360 exclusive" spel, MS lär ju köra stenhårt på Halo 3 men det krävs lite fler titlar för att konsollen ska vara ett solklart köp.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Kanske nämnts tidigare men:

Microsoft pekas ut som vinnare i konsolkriget

http://www.n24.se/dynamiskt/efterborsen/did_12597977.asp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Om inte vinnare så lär dom iaf ta mycket utav Sony's andelar på marknaden. Men jag tror dom har en bra chans att gå förbi.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk

Jag tror det kommer se rätt lika ut som det gör idag. Lite mindre andel till Sony och MS och lite mer till Nintendo tror jag ändå. Wii kommer funka bra som en "secondary" konsol till många.

Permalänk
Avstängd

Test drive demo och massa annat E3 material finns nu att tanka hem på marketplace

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Test drive demo och massa annat E3 material finns nu att tanka hem på marketplace

Startar genast test drive nerladdning:) Tack för tipset.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Startar genast test drive nerladdning:) Tack för tipset.

NP Jag har det strax nere

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Wooh! Grattis till Microsoft som såfall vann med den enda nya konsollen på markanden ._.

Om dom förlorat när dom själv är det enda företaget med en ny konsoll på marknaden så hade det varit lite skumt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Wooh! Grattis till Microsoft som såfall vann med den enda nya konsollen på markanden ._.

Om dom förlorat när dom själv är det enda företaget med en ny konsoll på marknaden så hade det varit lite skumt

Eller så får man ju förstå texten om att den "KOMMER" vinna när alla 3 är ute. Precis som alla andra har förstått det

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Avstängd

TDU demot verkar inte vara någon höjdare.. någon här som har testat än?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Eller så får man ju förstå texten om att den "KOMMER" vinna när alla 3 är ute. Precis som alla andra har förstått det

Men...... Men.... då var ju allt en gissning.....

Permalänk
Medlem

Såg just detta... Helt klart intressant. Då kör man med hd dvd i xboxen och blu ray i ps3:an, perfekt:)

As E3 prepares to get underway in Los Angeles this week, Microsoft, Sony and Nintendo are holding their announcement cards close to the chest. However, Microsoft confirmed over the weekend that its previously announced HD DVD add-on for the Xbox 360 will connect to the console via USB.

The add-on will be showcased at E3 and bring support for the high-definition format to the Xbox. Sony, meanwhile, is building Blu-ray support into the PlayStation 3, which is expected to get its first unveiling at the gaming conference. However, Microsoft says "HD DVD is the best value" and notes, "the industry momentum we've seen has been behind HD DVD." Pricing and release dates for the add-on were not yet announced.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men...... Men.... då var ju allt en gissning.....

Men merril lynch är bra på att gissa. PS3 kommer kosta mellan 8000 och 10 000 enligt dem.

Xbox360 kan bli som PS2 var i förra generationen fast de kan också bli som dreamcast var... Trots försprång så "förlorade" de.
Det går inte att avgöra än vem som "vinner". Definitivt inte när man inte ens fått all information om de andra konsollerna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vad segt det går att tanka TDU.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vad segt det går att tanka TDU.

Samma sak här, seeeggt. Har kommit upp i 75% men det har tagit 2 timmar....

Permalänk
Medlem

Jo hela xbox market place är grymt segt... o själv siter man mend BBB 100Mbit och säker på att det kunde ha gått ett x antal miljoner gånger fortare... men nejdå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jo hela xbox market place är grymt segt... o själv siter man mend BBB 100Mbit och säker på att det kunde ha gått ett x antal miljoner gånger fortare... men nejdå.

tur man sitter på gamla pc'n då

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men merril lynch är bra på att gissa. PS3 kommer kosta mellan 8000 och 10 000 enligt dem.

Xbox360 kan bli som PS2 var i förra generationen fast de kan också bli som dreamcast var... Trots försprång så "förlorade" de.
Det går inte att avgöra än vem som "vinner". Definitivt inte när man inte ens fått all information om de andra konsollerna.

Skillnaden mellan Dreamcast och Xbox 360 är dock ganska stor just på grund av företagen bakom respektive konsoll. För MS handlar det om marknadsandelar, den ekonomiska aspekten kommer i andra hand. Det är väl den enda gången man ska vara glad åt att MS har så groteskt mycket pengar.

Jag skulle bli extremt mycket förvånad om 360 blir den nya Dreamcast, dels på grund av den redan relativt stora kundbas de har etablerat, och dels det höga priset på konsoller. 6000 för en PS3 är väl magstarkt för många.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite märkligt att man hela tiden ska leta fram en "vinnare". det var ju samma sak med PS2 och första Xbox men de lever ju båda i samförstånd nu. Det finns plats för mer än en konsol på marknaden.

Permalänk
Medlem

Nån som fått ner och testat TDU demot än?