Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Finns presskonferensen inspelad någonstans? Gratis alltså.

Gamespot min vän

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Finns presskonferensen inspelad någonstans? Gratis alltså.

Yes, på Gamespot, http://www.gamespot.com/e3/e3live.html. Till höger finns MS, Sonys och Nintenso konferens att ladda ner. Det är bara Lo-Res för icke Plusmedlemmar.

Permalänk
Medlem

Nu ser det ut som om alla vill ha Wii, i alla fall fler än PS3.
Spelutvecklare har ju lång tid på sig att göra spel till Wii!

Permalänk
Medlem

Tackar, tackar.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Jag uppfattade det som att man inte "slår" med moten i Twilight Princess? man typ trycker åt något håll på nunchuken och trycker på Attack? Eller?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag uppfattade det som att man inte "slår" med moten i Twilight Princess? man typ trycker åt något håll på nunchuken och trycker på Attack? Eller?

Ja. Man blir för trött när man håller på och slår med kontrollen hela tiden och de vill att man spelar länge så de löste det på det här sättet.

Permalänk

Jag hoppas dom släpper ett release datum snart, så man slipper oroa sig att det kommer år 2007. Skulle vara tråkigt om det blev försenat, men det verkar ändå som att dom har fixat konsollen och väntar på att flera spel ska komma.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Undra hur mycket företaget som gjort loggan och namnet fick betalt, säkert några tiotals miljoner. Det företag som gjorde Telia loggan fick väl 100 miljoner.

Men, nu ska vi inte klaga för mycket på Fjantendo, den är ju dock ämnad för småknattar. Dom kanske inte klarar av att uttala svårare namn än Wii.

Dåså, gör oss alla en tjänst och leta upp en tråd som är lika vuxen som du är.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
En sak är lite konstigt att det inte ingår en hårdisk, så Nintendo verkar fortsätta med minneskort.

Ne inga minneskort. Inbyggt minne som någon redan skrivit. Dessutom, också enligt tidigare info, sd-möjlighet. Utöver det ryktas det ju även om att det ska gå att använda extern hårddisk via usb-portarna. Det sista är dock inte konfirmerat från Nintendohåll, vad jag vet.

Permalänk

finns det något pris för Wii?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Ne inga minneskort. Inbyggt minne som någon redan skrivit. Dessutom, också enligt tidigare info, sd-möjlighet. Utöver det ryktas det ju även om att det ska gå att använda extern hårddisk via usb-portarna. Det sista är dock inte konfirmerat från Nintendohåll, vad jag vet.

Ok coolt. Något som borde uppmärksammas:

Opera kommer vara webläsaren på Wii!

Den stabila, snabba och funktionella Opera kommer vara webläsaren för Wii, ett bra val. Opera kommer vara webläsare på Nintendo DS också. Men hur kommer det vara med media möjigheter och kommer det vara ett "Online Center" eller något där man kan snacka, kolla på ranks, utmana varann osv? Kommer man kunna prata med varann via kontrollen (inbyggd mic) med andra medans man kör spel och är på "Online Center"? Japp! Såklart man kommer kunna det, det kan man ju på Nintendo DS.

Nintendo DS (Lite) och Wii, WOW - vilken kombination!

Angående priset så kommer det vara mycket lägre än PS3 och Xbox 360, priset är inte faställt ännu.

EDIT: Hittade detta:
http://www.forbes.com/home/digitalentertainment/2006/05/10/ni...

Wii under $200?
Most of the game industry still expects Nintendo to offer a machine priced much lower than either the Xbox 360, which starts at $299, and the PS3, which Sony says will cost $399 for a basic machine.

Bet on the Wii will selling for less than $200, says Scott Steinberg, vice president of marketing for Sega (other-otc: SEGNF.PK - news - people ), one of the major game publishers for Nintendo consoles. Prices for both the Microsoft and Sony machines are higher due to their heavy-duty processing power, and the PS3 will also feature Sony’s next generation Blu-Ray DVD drive.

The bigger issue, Steinberg says, is getting a sense of how many boxes Nintendo plans to push through to U.S. stores--until Sega gets a sense of the Wii market, it can’t finalize its own plans: "It is critical to our business planning to know how many units will be available in North America."

Because the Wii’s hardware is relatively simple compared to its brawnier rivals, Nintendo should be able to crank out machines faster than Microsoft and Sony, Steinberg predicts. Last fall Microsoft struggled with supply issues for the Xbox and couldn’t keep up with demand; it has since sold 5 million units and says it will have moved 10 million units by the time Sony launches in November. On Monday, Sony said it would have two million PS3s on stores at first, and six million by the first quarter of 2007.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Undra hur mycket företaget som gjort loggan och namnet fick betalt, säkert några tiotals miljoner. Det företag som gjorde Telia loggan fick väl 100 miljoner.

Men, nu ska vi inte klaga för mycket på Fjantendo, den är ju dock ämnad för småknattar. Dom kanske inte klarar av att uttala svårare namn än Wii.

haha, och du kommer säkert med något bättre=)
Föresten spelar du det manliga konsolen XBOX=)??

vi andra här på forumet skulle nog bli lite gladare om du satte där igen framför TV och sluta pesta ner forumet.

Ha en trevlig dag

Permalänk

Det ryktas en light gun-kontroll till spelet Duck Hunt!

http://revolution.ign.com/articles/706/706989p1.html

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Avstängd

så wii är en gamecube turbo med 4 olika kontroller (wii, gc, retro och light gun)?

wiiiiiiiii!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fan så mäktigt.

Ursäkta svordomen, den förhöjer bara känslan av kärlek

Permalänk
Medlem

Men då verkar det som kontrollens point funktion fungerar som en ljuspistol dvs det kommer inte fungerar på en duk. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Men då verkar det som kontrollens point funktion fungerar som en ljuspistol dvs det kommer inte fungerar på en duk. =/

nä, den har en separat mottagare. så den funkar troligen fint på alla sorters bildskärmar och dukar. eftersom en ljuspistol bygger på tidsfördröjningar i biduppritningen hade en sådan däremot inte funkat på LCD-tv eller projektor.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nej den kommer inte fungera som en lightgun, som redan har påpekats i tråden!
man har sensorer som man sätter bredvid sin TV, så det skall funka på alla TV!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Shutgun får teh win

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Nej, den fungerar inte som en ljuspistol. Tex visas ju en markör i bilden där du pekar. Det fungerar genom att man placerar en sensor under TVn, Projektorn eller vad man nu använder. Se den här bilden:
http://wii.nintendo.com/images/wii_feature_img_3.png

Finns en del andra bilder och information på http://wii.nintendo.com

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tallen
Nej, den fungerar inte som en ljuspistol. Tex visas ju en markör i bilden där du pekar. Det fungerar genom att man placerar en sensor under TVn, Projektorn eller vad man nu använder. Se den här bilden:
http://wii.nintendo.com/images/wii_feature_img_3.png

Finns en del andra bilder och information på http://wii.nintendo.com

Ah nice. ^^

Det har varit mitt största orolighets sak angående Wii eftersom jag inte har en tv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Här, ta mina pengar Nintendo. Jag vill inte ha dem längre.

Permalänk
Medlem

nån som sett en bild av paddan underifrån eller sidan? (den för "retrospel" i mitten alltså)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
Här, ta mina pengar Nintendo. Jag vill inte ha dem längre.

Vet du, så känner jag med. Wii will wii will rock you (^-^)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Wii will wii will rock you (^-^)

Det där var faktiskt riktigt bra sagt! Haha, grymt...

Som jag sa i PS3-tråden... jag har suttit alldeles för mycket framför datorn på sistone.

... Ska bli skönt att komma ifrån datorn och sätta sig framför TVn istället!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vad kommer den kosta?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det där var faktiskt riktigt bra sagt! Haha, grymt...

hehe kom på det aldeles själv.. men det är säkert ngn annan som också har kommit på det

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag väntar på ratten, och joysticken.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
http://revolutionmedia.ign.com/revolution/image/article/707/7...

Jag väntar på ratten, och joysticken.

menar du de rattarna som fanns på konceptbilder för några månader sen? de kanske inte kommer, med tanke på hur man spelade exitetruck (eller vad spelet nu heter)

Visa signatur