Permalänk
Medlem

Zepto 6615/6515

Någon som har 6515 som kan säga sin åsikt om den? Någon annan än jag som har beställt den nya modellen 6615? Längtar tills den kommer

http://www.zepto.se/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&not...

Permalänk
Medlem

Den där verkar jäkligt schysst till det priset. Inte lika snygg som LG S1 men flera tusen kronor billigare. Väntar bara på en recension.

Permalänk
Medlem

Kände själv att den verkade flott som fan och jag kände att jag fick jäkligt bra respons från deras support o sådär. Finns den del recensioner på 6515 som har fått vad jag förstår väldigt bra betyg.

Permalänk
Medlem

Vi fick precis in första leveransen av znote 6615WD nu för 10 minuter sen.
Ska se om jag kan ta någon bild som vanligt och lägga upp här.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Vore fint med ett par bilder och lite åsikter om datorn från dig :). När ni fått in dem såpass tidigt blir det att leveransdatumen blir framskjutna då?

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar att ta bilder, den var exakt likadan som Znote 6515. Enda skillnaden är att det står Znote 6615 istället på den.
Leveransdatumet kommer nog inte att ändras. Vi kommer inte att skicka ut några den här veckan, utan kommer att testa dom grundligt dom här dagarna först fram till/under helgen.
Vi kommer sedan börja skicka ut dom första datorerna i mitten eller början av nästa vecka. Vi har ovanligt många förbeställda datorer den här gången, där är ditt leveransdatum framflyttat en vecka. Vi visste redan när du beställde din dator att vi skulle få in dom idag eller eventuellt imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga problem, men man kan kanske snart vänta sig en liten recension?

Permalänk
Medlem

Hehe, inte ifrån mig iallafall. Det skulle i så fall falla under "reklam" snarare än "recension".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Menar om det kunde komma nåt test på eran hemsida som motsvarar danskarnas test på 6515

Permalänk
Medlem

Som sagt, vi fick de första 6615WD idag. Vi har fixat ihop ett par stycken och de funkar klockrent än så länge.
Det är en jättestor fördel att dom bygger på 6515 då alla "barnsjukdommar" är borta.
Imorgon kommer att ängnas åt att fixa ghostar och tester. Jag kan nog fixa upp lite 3Dmark resultat om det finns intresse för det.
Största plusset enligt mig är skärmen, grym upplösning och knivskarp bild, betraktningsvinkeln är väl medelmåttlig men annars kanonskärmar.
De första kommer att skickas på måndag.

//tofen, praktikant Zepto.

Permalänk
Medlem

Det vore schysst med lite 3Dmark resultat o sådär, Tofen :). Låter för övrigt kanon bra att de verkar fungera bra!

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt nice .. hoppas bara att jag får tillbaks cash för min dator.. då blire en sån där.. lätt

En annan sak som är intressant.. batteritid!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur batteritiden har varit på den tidigare modellen, men vad jag har förstått jag batteritiden kunna öka nu med de nya grafikkortet o sådår

Permalänk
Medlem

Ledsen att 3Dmark resultaten dröjde ett tag. De som ligger ute på hemsidan

Citat:

För prestanda entusiaster (avrundat):
3D Mark 2001: 17800
3D Mark 2003: 7800
3D Mark 2005: 3490
3D Mark 2006: 1980

Är ganska mycket i underkant. Vi har fått nästan 19000 i 01an och en bit över 8000 i 03an. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg vad vi fick i 05 och 06 för vi hade så mycket att göra med att bygga dom så jag han inte kolla testerna så noga men kommer kanske med mer uppdaterade resultat senare. Ska tilläggas att det var ingen värsting konfiguration vi körde på heller. Core duo T2400 (1,83Ghz) och 1GB PC5300 DDR2. så går nog att få ut ett par poäng till med värsting grejerna istället.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

tofen: ok, uppdaterat! Återkom till mig när ni har siffrorna i 05 och 06:an också.
18200 har danskarna uppdaterat med nu i 01:an, och 8219 i 03:an.
Försök att klå dom i 05:an och 06:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ändra lite i leveransdatumen då så ni kan flytta fram mitt!

Permalänk
Medlem

Satan vad blåst jag blev av sidan .. såg först nu att det var "exkl. moms" .. suck .. det var för bra för att vara sant .. Då får det vaara.. tror jag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mm blev också det först, men efter konfiguration kunde jag komma över ett rimligt pris ändå. Tyckte de va värt att lägga lite extra för vissa saker.. Supporten, försäkringar och dylikt bl.a.

Testa o ta Power alternativet och konfigurera från det. Vet iofs inte hur din budget ser ut för en bärbar just nu :).

Permalänk
Medlem

Jag har själv också blivit lurad på de ett antal gånger :P. men eftersom merparten av våra köpare är företag så funkar det bäst utan moms.

Permalänk
Medlem

Fick den tidigare idag, mkt nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogdin
Fick den tidigare idag, mkt nöjd

Recension FFS!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa allt ännu, men det kommer så småningom

Permalänk
Medlem

Jag kan skriva några ord om min 6515 som jag haft i nästan 1 år nu.

till minus sidan är skärmen, det är en fruktansvärd dålig betraktningsvinkel både horisontalt och vertikalt. Dock så vet jag inte om det är så på bärbara då jag inte har så mkt att jämnföra med. Men en bland de vanliga lcd skärmarna till stationära så brukar betraktningsvinkeln inte vara något problem.
Tv-kortet till är inte mkt att hörra för då det är analogt och inte ett hybridkort som jag trodde från början då jag beställde datorn.
Tangenbordet är lite löst eller hur man ska förklara det, trycker man på pilarna så syns det iaf.
Mickrofonen måste ha den sämsta placeringen någonsin i en bärbar. Den verkar sitta nere i det vänstra hålet för skärmens "piggar" att haka tag i datorn. Så den är placerad precis där handen ligger och vilar vilket medför att det hela tiden går in en massa skrapljud från handen.
Webkameran är väl inte den snabbaste på marknaden, men det är väl inget man förväntar sig heller.
Batteriet är ett skämt, när den var ny och man drog ur elsladden så hade jga 1 h 20 min batteri och då går processorn i 800 mhz, skärmen sänker kontrasten. Idag så har jag 1 h 8 min. Dvs detta är ingen dator för den som inte tänkt använda den utan sladd...

mycket ris blev det tillslut

men nu till det positiva

Dockningstationen är ett måste! helt underbart att mus, skrivare, mp3 spelar, optiskasladd, tvsladden inkopplad där så när man ska iväg är det bara att koppla ur datorn och gå.
Dator var (är?) prisvärd då jag köpte den. Jag betalade runt 18 000 för den, och det som sitter i den är:

1.86 p m, 2x512 ram, 60 gig 7200 rpm hd, fjärrkontroll, dockningsstation, dvdbrännare samt så tog jag en sleeve till. Så där var jag riktigt nöjd.

Jag testade att göra en liknande konfig med 6615 och den blev 1000 kr dyrare. iofs så kan en sådan liten skillnad bero på dollarkursen.
Mediaknapparn är och fina att ha. till winamp så funkar de perfekt.
Kraftfull var den då, inte det bästa grafikkortet som fanns på marknaden då men det enda som var bättre var dells 9300 med ett gf 6800 i, och 17" är inget för mig.
Vikten är lagom med tanke på vad som sitter i den. Lättare är det nog svårt att göra en dator med så mkt grejjer i.
Hyffsat tyst är den när man inte spelar då. Prollen går upp i 70 grader nu när jag spelar bf2 och liknade spel, och då låter den väl ganska mkt men jag kör med hörlurar så det är inget jag märker av. Annnars så ligger den på runt 60 när jag surfar, lyssnar på mp3 har utorrent igång och lite sånt igång sammtidigt. Då kör jag processorn på max, låter jag datorn gå ner till 800 mhz så ligger tempen på runt 50 c.

även fast det blev mkt negativt nu så måste jag säga att jag är grymt nöjd med den. nu när 6615 finns så får jag lite lust att sälja den och behålla fjärren och dockningsstationen det kan bli aktuellt när skatteåterbäringen kommer snart.

Någon som vet vad min kan vara värd på blocket?

har ni några frågor så fråga på bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren

till minus sidan är skärmen, det är en fruktansvärd dålig betraktningsvinkel både horisontalt och vertikalt. Dock så vet jag inte om det är så på bärbara då jag inte har så mkt att jämnföra med. Men en bland de vanliga lcd skärmarna till stationära så brukar betraktningsvinkeln inte vara något problem.

Det är nya skärmar på 6615. Utan "Crystal Clear" och med högra upplösning.

Citat:

Tv-kortet till är inte mkt att hörra för då det är analogt och inte ett hybridkort som jag trodde från början då jag beställde datorn.

Finns hybridkort till 6615 nu, ska nog även gå att byta till ett hybridkort i 6515 om du skulle vilja det.

Citat:

Tangenbordet är lite löst eller hur man ska förklara det, trycker man på pilarna så syns det iaf.

Detta var ett stort problem på 6515, de första exemplaren fick special tejpas för att de skulle vara användbara. Blev dock bättre på de sista 6515 och är nu ännu bättre på 6615.

Detta är vad jag menar med att det är en stor fördel att 6615 bygger på 6515. Det fanns en hel del "barnsjukdommar" på 6515 som fixats till på 6615.

Trevligt att du ändå är nöjd med burken Sjögren.

Ska bli kul att få läsa en liten recension från dig Hogdin

Permalänk
Medlem

Har testat lite spel nu på min 6615.

Kör Oblivion, WoW, Hitman Bloodmoney på högsta settings utan problem. Skärmen är kanonbra och laddningstider är mycket snabba.

Även testat att bränna ut lite filmer och sådär och även brännare funkar felfritt, likadant med allt det trådlösa.

Har inte testat TV tunern ännu, ska göra det senare i helgen.

Mkt nöjd så här långt!

Permalänk
Medlem

Härligt med lite tips!! har tänkt beställa en 6615 imorn men håller fortfarande på tvekar... det är den eller Asus A6JA.. någon som kan övertyga mig om att 6615 faktiskt är bättre??

till er som haft 6615 några dagar nu:
hur är synvinkeln på skärmen? kan man vara ca 3 pers o kolla på film så att alla får schysst bild?
är placeringen av micken ändrad?
Batteritiden???
hur är högtalarna?
hur funkar den i allmänhet?
nöjda med inköpet? är ju trots del rätt mkt stålar så man vill ju inte chans köpa en burk....

En annan fundering på hur det funkar med det trådlösa nätverket, ska man köpa till en accsesspunkt om man har vanlig router o inte trådlös eller är det bäst att köpa ny router? Hur funkar egentligen de där usb stickorna som ska ge uppkoppling? vad behövs till datorn för att få bra wlan? Har dessutom hört om nått "kort" som man kopplar in utvändigt på laptopen för att få I-net access, vad är det? samma som usb stickan? behöver nog all hjälp jag kan få, inte särskillt insatt i detta..

Visa signatur

Cheers!

Permalänk
Medlem

Jag tycker synvinkeln på skärmen är helt ok, har dock inte så mkt att jämföra med.. Kopplar oftast datorn tlll TVn med S-Video sladd och det blir jävligt nice bild. Det funkar kanonbra.

Micken har jag faktiskt inte testat, har inte stor använding av den, men det kommer säkert.. Jag vet inte om platsen är ändrad men det tror jag inte.

Batteritiden funkar.. ca 2h om man kör med den sparsamt. Dock inget problem för mig då jag oftast kan ha adaptern ikopplad!

Högtalarna tycker jag är okej, har inte något direkt att jämföra på den punkten heller, men nör jag kopplar in den till stereon blir det jävligt nice ljud.

I allmänhet är jag djävulskt nöjd med mitt köp. Den är snabb, klarar av att köra många program (som drar mkt kraft) utan att det laggar.

Köpte även ny trådlös router idag för att göra det enklare och det funkar också jävligt bra. Bara att ta med datorn hem till polarna och koppla in sen sitta o lira de tyngsta spelen som finns ute just nu utan problem! Visst, prislappen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig, men jag tror inte jag hade kunnat bli mer nöjd än vad jag är med den 6615 jag har nu. Ska inte säga att det är den bästa datorn som finns, har som sagt inte mkt att jämföra, men för mina krav är den helt perfekt!

Permalänk

Lite bilder vore schysst. Från folk här som har datorn. Jag är inte så fascinerad av bilderna på hemsidan.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Hehe ta inte i så du spricker nu Hogdin, "lira de tyngsta spelen som finns ute just nu utan problem!"
Visst verkar va jävligt bra, är själv sugen på att köpa en. Skulle dock vilja ha GF go 7600 256mb, det har zepto på en av sina modeller, men den går inte att konfigurera på internet
För tillfället lutar det åt 6615, men det känns lite batterislukande med 512mb gf go 7600 kort...

Visa signatur

.