Permalänk
Medlem

trojan plantering?

Hej liten fråga min grabb säger att hans storebror kan se vad han gör på sin dator från sin dator. dvs allt. nu har jag för mig att det fanns ett sådant program
typ netbuster men vet inte vad jag ska söka på i regedit. OM jag hittar något där..finns det någon hjälp att söka upp ett sånt program som har blivit planterat i hans dator? spybot/adawere/nod32 hittar inget fel iallfall.

Permalänk
Medlem

Antivirus borde hitta filen, programmet jag hade förut hette iaf netbus 2.0 eller nåt sånt. Kan ju vara realvnc eller nåt sånt också.
I värsta fall kan du väl fråga din son?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

finns en del liknande programm som Netbuster. Tyvär kommer jag inte på namnen på dem just nu

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du väl fråga din son? [/B][/QUOTE]

1 av dem är det ja. men han vägrar att tala om vad han har gjort.. så jag får nog formatera om den iallfall..

Permalänk
Medlem

Man kan väl övervaka obemärkt via Remote Admin också? (Om det är remote admin ska en ikon synas nere vid klockan)

Finns program som även inte klassas som trojaner och dylikt som kan tjäna samma syfte.

Jag tycker att du ska stjäla din äldre sons nätverkskabel och be honom försöka utan den

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk

Om du talar lite förstånd med din son så kanske han inser att det är bättre att tala om vad han gjort än att förlora all info han antagligen har på sin data när du formaterar om den

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atlas
I värsta fall kan du väl fråga din son?

1 av dem är det ja. men han vägrar att tala om vad han har gjort.. så jag får nog formatera om den iallfall.. [/B][/QUOTE]

Då får du väl beslag ta hans dator tills han talar.

Visa signatur

En trött jäkel.