Permalänk

Den är grymt söt i alla fall (konsolen, inte porten )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
50 spänn då kan du lika gärna köpa det orginal på tradera.

Men man kanske inte har konsollen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832

Se hur Red Steel spelas, ser så fuckin' nice ut.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Vad som finns bakporten längs fram på Wii? Nuntendo lär inte sagt det än. Nintendo sa till IGN att dom fortfarande har hareware secrets kvar. Någon som har en aning vad det kan vara?

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Angående att spela NES/SNES/N64 spel på en Wii, måste man använda den nya märkliga innovativa handkontrollen då? Eller kommer man kunna köpa en gammal härlig Nes controller o köra mega man 2 med?

Verkar dock ganska osannolikt nu när jag skriver det men jag har svårt och tänka mig gamla godingar med den nya dosan

Vad tror ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Angående att spela NES/SNES/N64 spel på en Wii, måste man använda den nya märkliga innovativa handkontrollen då? Eller kommer man kunna köpa en gammal härlig Nes controller o köra mega man 2 med?

Verkar dock ganska osannolikt nu när jag skriver det men jag har svårt och tänka mig gamla godingar med den nya dosan

Vad tror ni?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=654...

Där har du kontrollerna som finns.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh

Vad tror ni?

men NES så kan du ju abra vända "tv" dosan så blir det ju en gammal hederlig NES kontroll!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Om man nu måste införskaffa extra kontroller för emulerade spel börjar jag undra hur mycket kontrollerna kommer att kosta, man får väl hoppas att prissättningen utgår från förhållandet till det gissade priset på konsollen ($200). Förmodligen kommer dock priset att ligga i nivå med kontrollerna till 360 och PS3 (vilket i förhållande till konsollpriset gör Wii väldigt mycket dyrare procentuellt sett).

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=654...

Där har du kontrollerna som finns.

Ah tackar. Snes replikan bör ju funka bra

Edit: Inte likadan, men nästan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Vad som finns bakporten längs fram på Wii? Nuntendo lär inte sagt det än. Nintendo sa till IGN att dom fortfarande har hareware secrets kvar. Någon som har en aning vad det kan vara? [/B]

SD-minnes kortplats enligt någon på ett annat forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joca2513
SD-minnes kortplats enligt någon på ett annat forum.

eller nått kort som ser ungefär likadant ut kanske, fast som läses bak och fram..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

http://gonintendo.com/wp-content/photos/wii02.jpg
Vad som finns bakporten längs fram på Wii? Nuntendo lär inte sagt det än. Nintendo sa till IGN att dom fortfarande har hareware secrets kvar. Någon som har en aning vad det kan vara?

Skulle tippa på att det är mickingångar... Skulle ju vara bra at kunna koppla in ordentliga mickar om man nu gillar sådanna där singstar spel...

Permalänk
Medlem

IOM att det är officiellt att man kan stoppa in SD-kort, så är det ju nästan säkert att det är det det är till för...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Den här ser ut att bli helt bäst ju! Inge ps3 eller krysslåda 3.60 för mig eller!
Även om det skulle vara kul att spela nya tony hawk spelen och final fantasy XIII så tar jag hellre wii.
Förresten, har nån sett nån video om hur man kontrollerar ett svärd? Det skulle vara kul att se om det är väldigt bra gjort eller bara lite halvdant, jag såg nån reklamfilm där det va me ett kortklipp, men de kan ju vara vad som helst ungefär.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Hur är det med GBA/DS kompabilitet?
Kommer de ha någon som helst relation med Wii?
Jag menar. GBA->GC blev väl aldrig nån hit, men det kanske vore kul eftersom båda är rätt interaktiva av sig..

Hittar inte sök i tråd, sorry om det frågats redan

Permalänk
Medlem

Har hårt att wii ska kunna kommunisera med ds:en men ja vet inte hur det funkar riktigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HalllÅ
Har hårt att wii ska kunna kommunisera med ds:en men ja vet inte hur det funkar riktigt.

WiFi?

Visa signatur

-Nintendo-

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Nu är ju Aftonbladet inte den mest trovärdiga källan men jag blir ändå så jävla trött på all denna smutskastning. Man hoppades att Nintendo skulle vara bättre än så men tydligen inte. Med all gratis PR från både MS och Sony behövde Nintendo bara säga något i stil med "köp Wii, till och med de andra konsolltillverkarna tycker så".

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnett
WiFi?

Kanske det, inte vet jag men jag menade att jag inte vet hur det funkar, alltså hur de kommunicerar. Om det funkar precis som mellan 2 ds:ar lr om det är på nåt annat sätt.

Permalänk
Inaktiv

Jag funderade lite på tjänsten att ladda ner spel till gamla konsoller. Exempelvis Nintendo64 spelen kan vara mellan 4 och 64 megabyte enligt Wikipedia. Då äts utrymmet på ett SD-kort upp ganska fort. Kommer det följa med ett SD-kort eller kommer det kanske finnas någon liten hårddisk inuti konsollen iallafall? Någon som hört något rykte?

Permalänk
Citat:

http://gonintendo.com/wp-content/photos/wii02.jpg

Tycker det ser mycket likt ut portar för GC-kontrollers och minneskort.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggler
Jag funderade lite på tjänsten att ladda ner spel till gamla konsoller. Exempelvis Nintendo64 spelen kan vara mellan 4 och 64 megabyte enligt Wikipedia. Då äts utrymmet på ett SD-kort upp ganska fort. Kommer det följa med ett SD-kort eller kommer det kanske finnas någon liten hårddisk inuti konsollen iallafall? Någon som hört något rykte?

Strunta i SD kort. Köp en extern hårddisk som du använder som minneskort för sparfiler och VC. Det ska jag göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nätverksuttag tror ni? Alla gillar inte trådlös uppkoppling

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Strunta i SD kort. Köp en extern hårddisk som du använder som minneskort för sparfiler och VC. Det ska jag göra.

Ehm, rätt onödigt att köpa en dyr extern hårddisk med tanke på hur lite ett SD-kort kostar? Dessutom tar det upp en massa extraplats. Och det finns väl ingen information om man kommer att kunna koppla in externa diskar till Wii? Har en USB förresten?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD

2st USB portar på Wii!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD

Finns en ethernet port.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Även om det skulle vara kul att spela nya tony hawk spelen och final fantasy XIII så tar jag hellre wii.

Det kommer iaf ett Tony Hawk spel till Wii.
http://www.gamespot.com/wii/sports/tonyhawksdownhilljam/index...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Den här ser ut att bli helt bäst ju! Inge ps3 eller krysslåda 3.60 för mig eller!
Förresten, har nån sett nån video om hur man kontrollerar ett svärd? Det skulle vara kul att se om det är väldigt bra gjort eller bara lite halvdant, jag såg nån reklamfilm där det va me ett kortklipp, men de kan ju vara vad som helst ungefär.

Kommer ett FF spel till Wii

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu