Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vad ska jag ersätta wow med? :S

Permalänk
Keeper of the Bamse

www.eve-online.com. Jag är helt satana fast i det. Biter på naglarna nu under DT!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ska testa EVE nu, men jag kan inte skapa account. "Website down for maintainance."

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

Eve är komplicerat bara för att vara komplicerat och har ett skill-system som är som gjort för att mjölka spelarna på pengar. Det enda fördelen med det spelet är väl rymdmiljön, men vill du ha det så ska du pröva X3: Reunion istället. Iofs inget MMORPG men det är tack vare det som det är så bra! Inga griefers, inga giriga utvecklare som vi ha 150:- i månaden och så kan du klara spelet på en eller ett par månader!

Eve kommer du aldrig att klara av. Det finns inget slut på det spelet, bara ett ändlöst jagande efter fiktiva prylar, imaginär makt och artificiella vänner.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Och?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
...
Eve kommer du aldrig att klara av. Det finns inget slut på det spelet, bara ett ändlöst jagande efter fiktiva prylar, imaginär makt och artificiella vänner.

Det är väl mer eller mindre det som alla MOO:s går ut på? Spelarna får betala en månadsavgift och i gengälld får dom ett spel som inte tar slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher

Det finns inget slut på det spelet, bara ett ändlöst jagande efter fiktiva prylar, imaginär makt och artificiella vänner.

Jakten efter prylar ganska liten i EVE om man jämför med andra MMORPG's, artificiella vänner blir lätt riktiga vänner efter ett tag, imaginär makt kan jag hålla med om men det är ju det ultimata målet när man vill efterlikna verkligheten.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Troll alert...

Ge dig. Låt folk prova vilka mmo's de vill, gillar man det får man väl börja pröjsa.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att jag "gjort mig fri" från mitt MMORPG-beroende så spelade jag faktiskt inte spel på evigheter. Som du beskriver så var inget spel roligt längre. Jag passade på att göra annat skoj som att spela lite instrument, umgås med kompisar i andra sammanhang än kring spel och allmänt småtrivdes, även om MMORPG-suger givetvis gjorde sig påmint med jämna mellanrum.

Sen efter en riktigt lång stund, uppemot ett år eller så (ja, det är länge för nån som spelat spel konstant sedan 4-5 års ålder) så fick jag tillbaka spelglädjen. Den här gången gällde det dock absolut inte MMORPG utan lite simplare spel. Spel som kräver mer fingerfärdighet än antal speltimmar. Det började med att jag lirade om Super Mario Bros. och sen jobbade jag mig igenom stora delar av min tidigare spelkarriär.

I nuläget så jagar jag en Gamecube för att kunna njuta av några av de ypperliga spelen som finns där. De kanske är lite mer asociala än onlinespel, men de passar mig perfekt. Lyckligtvis lyckades jag återknyta kontakten med en del människor som fallit bort när jag spelade MMORPG som mest, och vi brukar träffas och spela tvspel ihop.

Nåja, vet inte varför jag postar det här riktigt, men det var en lite liknande situation som din iaf. Mitt råd är: ta ett uppehåll, vänta tills du verkligen känner glädje för att spela igen. MMORPG-s ger en ofta känslan att det är ett jobb och inte en hobby.

Permalänk
Medlem

Tycker Guild Wars är perfekt. Ingen månadskostad och det man behöver ytterst lite grindande för att få råd med det bästa i spelet. Man behöver inte ens vara med i en guild (läs: låsa upp sig) för att göra allt i spelet.

PvP delen ska tydligen vara bra också, inget jag vet något om då jag enbart kör PvE

Har väl en 950 timmar över 8 månader. Har gjort många långa pauser utan komplikationer alls för mitt spelande eller inflytande.

Gillar helt enkelt inte grinding... vill göra quests och umgås med folk. Grinding är lite snoppmätartävling och krig i sandlådan. Repetativt spelande är ungefär lika underhållande som att se målarfärg torka.

Förstår dock att många inte fastnar för Guild Wars. Det är svårt att komma in i första gången, och jag tror inte många ger det chansen att visa vad det går för innan de ger upp. De första 10 timmarna i Guild Wars ÄR inte speciellt intressanta.

När man anser sig gjort allt skoj och inte tycker spelet tillför något nytt:
Ta en veckas paus och starta en ny karaktär. Blir en helt annan spelupplevelse. De 8 olika yrkena (med expansionen) skiljer sig verkligen totalt från varandra och det blir som en nytändning direkt, åtminstone för mig.

Eftersom man når maxleveln på kanske en vecka i normal takt så hinner man aldrig riktigt tröttna på en karaktär heller.

Man får ha 4 karaktärer i Guild Wars. Kombinerat med Expansionen kan man ha 6st, och i sommar ska möjligheten finnas att köpa fler character-slots för ca 75:-

Ja, det är kanske snålt att man inte får skapa oändligt med karaktärer. Men att spelet i sig är billigt att köpa (249kr), samt utan månadskostnad, tycker jag väger upp det riktigt bra. Har man spelat WoW eller FFXI på senare tid kommer man även att älska servrarna på GW. De strular fanimej aldrig. ^^

Annars, om man har dator för det, ska man klart testa på Oblivion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Men visst, vill man bara sitta och berätta för sina åkommor att man satt och betalade för ett spel, och satt dag och natt med det, så visst.

Sorry för OT, men... Åkommor? Hahahahahaha! *tittar ner på sitt onda knä* "Jo förstår du knät lille, när jag var ung och du inte smärtade, ja, då spelade jag WoW dyyyygnet runt". Underbart.

P.S. Ordet du söker är avkommor.

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra: Finns inget MMO som ens kommer i närheten av EVE-Online!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Ett vettigt liv! Flickor, ute och grilla, bada...

Jaha du ville inte sluta sitta vid datorn heller, annars så verkar du ju ha goda förutsettningar för att göra det.

Titta här har vi en människa som precis hittat andra vägar och nu berättar om sina tidigare problem och rekommenderar er att göra annat. Givetvis finns det inte någon möjlighet att ni redan har lyckats hitta dessa väger då denna person inte lever i dagens verklighet.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

gör som jag gjorde igår, gick igenom alla skivor och kollade efter något gammalt roligt program eller spel som man kunde testa, helt plötsligt slank WarCraft 2 Battle.Net edition upp. I med skivan och spela, började runt 15, kl 22 var jag inte klar med spelandet
MYCKET roligt spel trots att det är gammalt, bra mycket roligare än WC3

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Gillar du PvP så är Guild Wars helt i särklass när det gäller online-RPG's. Jag skulle vilja påstå att med tanke på hur invecklat och varierat det är så är det det mest balanserade spelet efter Starcraft. Det är förvisso en ganska brant inlärningskurva, men det är nästan oundvikligt i spel med bra PvP.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i] pröva X3: Reunion istället. Iofs inget MMORPG men det är tack vare det som det är så bra! Inga griefers, inga giriga utvecklare som vi ha 150:- i månaden och så kan du klara spelet på en eller ett par månader! [/B]

Prova på egen risk! Spelet innehåller Starforce och det har ställt till det för mig. Ena ide kanalen på Moderkortet går inte annvända.

Sorry för offtopic.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Sen kan man ju diskutera hur mycket folk det är i AO jämfört med WoW...

Drar upp en gammal tråd men...

Är ingen brist på folk i AO, kanske inte är like många, men dom är inte utspridda på 1231522 olika servrar.

Och jag hoppas verkligen inte att du menade det som en ursäkt för att servrarna är laggiga? eller att dom har enormt långa, alltid längre än vad dom lovar, downtimes?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Tycker Guild Wars är perfekt. Ingen månadskostad och det man behöver ytterst lite grindande för att få råd med det bästa i spelet. Man behöver inte ens vara med i en guild (läs: låsa upp sig) för att göra allt i spelet.

PvP delen ska tydligen vara bra också, inget jag vet något om då jag enbart kör PvE

Har väl en 950 timmar över 8 månader. Har gjort många långa pauser utan komplikationer alls för mitt spelande eller inflytande.

Gillar helt enkelt inte grinding... vill göra quests och umgås med folk. Grinding är lite snoppmätartävling och krig i sandlådan. Repetativt spelande är ungefär lika underhållande som att se målarfärg torka.

Förstår dock att många inte fastnar för Guild Wars. Det är svårt att komma in i första gången, och jag tror inte många ger det chansen att visa vad det går för innan de ger upp. De första 10 timmarna i Guild Wars ÄR inte speciellt intressanta.

När man anser sig gjort allt skoj och inte tycker spelet tillför något nytt:
Ta en veckas paus och starta en ny karaktär. Blir en helt annan spelupplevelse. De 8 olika yrkena (med expansionen) skiljer sig verkligen totalt från varandra och det blir som en nytändning direkt, åtminstone för mig.

Eftersom man når maxleveln på kanske en vecka i normal takt så hinner man aldrig riktigt tröttna på en karaktär heller.

Man får ha 4 karaktärer i Guild Wars. Kombinerat med Expansionen kan man ha 6st, och i sommar ska möjligheten finnas att köpa fler character-slots för ca 75:-

Ja, det är kanske snålt att man inte får skapa oändligt med karaktärer. Men att spelet i sig är billigt att köpa (249kr), samt utan månadskostnad, tycker jag väger upp det riktigt bra. Har man spelat WoW eller FFXI på senare tid kommer man även att älska servrarna på GW. De strular fanimej aldrig. ^^

Annars, om man har dator för det, ska man klart testa på Oblivion.

ja spelar guild wars och det är ju inga servrar, man bara trycker på play så kommer man in i en server...

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Inaktiv

Lineage2, GW

Permalänk
Medlem

Finns ju ett antal bra MUD spel ute också. Lite omväxling att spela bara i text. Dock liksom många andra bra spel vill jag utfärda en varning om att det kan ta över ditt liv helt och hållet

Kan rekommendera MateriaMagica, finns på www.materiamagica.com

Permalänk
Medlem

Om du gillar CoD, spela CoD2... När du klarat singelplayer så finns det en skitkul multiplayer del (:

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

testa diablo 1/2, guildwars, WC3, starcraft, halflife 2, cod2, rakion online, runescape, battlefield 1942/2/demo, CS, BFME 2, zsnes. men inte tibia

det är dem jag kör iallafall och om jag tröttnar på ett spelar jag ett annat och när jag tröttnar på det är det andra roligt igen.

Permalänk
Medlem

Jag har ersatt det med det vackra vädret, slutade spela för ungefär 3 veckor sedan.

Känns helt underbart, det är avinstallerat och inget sug alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag har ersatt det med det vackra vädret, slutade spela för ungefär 3 veckor sedan.

Känns helt underbart, det är avinstallerat och inget sug alls.

Bra gjort, ut i solen och bli solbränd i stället för att sitta och grinda å samla guld :p...Sommar och sol och spel går inte så bra ihop tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Bra gjort, ut i solen och bli solbränd i stället för att sitta och grinda å samla guld :p...Sommar och sol och spel går inte så bra ihop tycker jag.

IRL kl 10-18, WoW 18-02. Ibland kan man vända på det.

Ett par timmars TV går att klämma in också.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Säger som så många andra EVE.....

Finns helt enkelt inget annat MMO som är lika välgjort o fritt.

O utvecklarna ligger ju inte på latsidan direkt, det folket vet hur man sköter ett spel.

Nyss var det ju release i Asien som slog ner som en bomb, detta kommer absolut göra spelet gott. Om allt går som jag vill så kommer man om 2-3år kunna landa sitt skepp på planeter, kliva ur o köra förstaperson. Cirkeln är sluten, EVE blir alla spels överman, ännu mer totalt överlägset allt annat.

Styra sin karaktär i förstaperson är det ända jag nånsinn saknat, allt annat finns där, det är bara din egen fantasi som sätter gränserna.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.