Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Finns en ethernet port.

Källa?

szhred: USB är inte nätverk

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Va tusan, ska man kunna använda Wii kontrollen som telefon nu också?
http://www.megagames.com/news/html/console/nintendosurprisesk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Va tusan, ska man kunna använda Wii kontrollen som telefon nu också?
http://www.megagames.com/news/html/console/nintendosurprisesk...

if(1) awesomness++;

Permalänk
Medlem

låter underbart... om den kan stå på utan att dra mycket ström kanske man kan gå över helt till skype

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Källa?

szhred: USB är inte nätverk

Faktist har han rätt i det han säger, "Optional Ethernet via USB 2.0 Adapter"
Antagligen skeppar dom med en Ethernet adapter som man kör via USB porten.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Kommer ett FF spel till Wii

Tror du att man får slåss själv i det?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessa jävla adaptrar

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Citat:

optional... det innebär att det inte skeppas med utan att man får köpa den separat.
Skulle inte förvåna mig om DVD-uppspelningsenheten också säljs separat för att hålla nere priset.

Det blir som vanligt med nintendo. Man får en konsoll och en handkontroll och kanske ett spel, sen får man köpa 300 tillbehör.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
optional... det innebär att det inte skeppas med utan att man får köpa den separat.
Skulle inte förvåna mig om DVD-uppspelningsenheten också säljs separat för att hålla nere priset.

Det blir som vanligt med nintendo. Man får en konsoll och en handkontroll och kanske ett spel, sen får man köpa 300 tillbehör.

Det är ju inte säkert, Dessutom ska du ju få två kontroller

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk

Nintendo sees 2006/07 Wii sales of 6 mln units

http://today.reuters.com/investing/FinanceArticle.aspx?type=b...

Citat:

The player won't cost more than 25,000 yen, said Yoshihiro Mori, Nintendo's senior managing director, at a news conference in Osaka. The company expects to ship 6 million Wii consoles this fiscal year, and about 17 million software games for the device.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000087&sid=aGb9SiTZ4...

Verkar som Nintendo kommer hålla traditionen sedan NES - att den ska kosta 199$ i USA.

Mums

Permalänk
Citat:

Det är ju inte säkert, Dessutom ska du ju få två kontroller

Jaså? Källa? Vad jag sett så får man ju fjärren. Resten är ju tillbehör till fjärren.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

vadå vanligt? va bhövde man köpa till gamecubet? förutom typ minnes kort?
så gör väll båda sony och ms med.

du får fjärren och den där styrspaken. skullei nte tro att man måste köpa till den.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaså? Källa? Vad jag sett så får man ju fjärren. Resten är ju tillbehör till fjärren.

Minns inte vart men var från någon intervjuv jag läste på infendo eller gonintendo Iallafall rycktas det också om att dom kommer ha galna introduktions erbjudande där man får "core" konsoll paketet om man köper fem spel och dylikt.

Visa signatur

Permalänk

225 dollar, 225 euro enligt ryktet på slashdot. Då blir det nog 2195 kronor i Sverige. Billigaste launchpriset någonsin på spelkonsol i så fall va?

Angående minnet så har den 512 MB inbyggt flash och den har en slot för SD-kort. Bara att beställa ett par-tre st http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314273 så har man plats för mer spel än man nånsin kommer ha råd eller tid att spela

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Avstängd

25000 ¥ säger dom till en japansk tidning. Det ger 1650:-. Så med lite tur kan det bli drygt 2000 i slutpris i sverige.

http://www.theinquirer.net/?article=31964

Permalänk
Medlem

kommer man kunnas spela mp3 på den.. tänkte att man kanske kan gå över helt till digitalt media istället för sin stereo. har den 5:1 ljud?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Undra hur mycket företaget som gjort loggan och namnet fick betalt, säkert några tiotals miljoner. Det företag som gjorde Telia loggan fick väl 100 miljoner.

Men, nu ska vi inte klaga för mycket på Fjantendo, den är ju dock ämnad för småknattar. Dom kanske inte klarar av att uttala svårare namn än Wii.

Telia gav inte företaget 100 Miljoner. Det kanske kostade 100 Miljoner att byta logga. Men då räknas det ju in att göra nya skyltar, ta ner gamla och upp med de nya på tusentals platser. Byta ut allt i datorsystemen och hemsidan. Lacka om bilar och måla om fasader. Det kostar.
Med andra ord behöver inte Nintendos namn kostat ett skit.

Och en fråga? Känner du dig mer mogen när du säger fjantendo? Du framstår som en liten knatte på 13 år själv om du inte begriper det. Det är nästan bara i den åldern man resonerar som du gör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
kommer man kunnas spela mp3 på den.. tänkte att man kanske kan gå över helt till digitalt media istället för sin stereo. har den 5:1 ljud?

5.1 ljud har den, men om den kommer kunna spela mp3 har jag ingen aning om,
men antagligen kommer dom köra vidare på pro logic II.

http://www.infendo.com/2006/05/wii-to-use-simulated-51-dolby-...

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Yup. De flesta spelen som finns idag till Wii använder Dolby Pro Logic, t.ex. Metroid Prime 3.
Så antagligen kommer de bara använda det denna gången också. Men det är ju inte dåligt direkt

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

Om detta stämmer så kommer Wii att kunna kosta så lite som €150.

First, don't get your hopes up. It's completely possible that these retailers made a mistake......
http://wii.qj.net/Japanese-Retailers-Listing-Wii-at-18-000-Ye...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Drygt 2000kr lär den väl kosta när den kommer

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Stämmer det jag posta innan så kan den kosta så lite som 1495:- fast det har jag iofs väldigt svårt att tro men vi får se om några månader

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Stämmer det jag posta innan så kan den kosta så lite som 1495:- fast det har jag iofs väldigt svårt att tro men vi får se om några månader

NES kostade 1495:- bra länge minns jag

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
NES kostade 1495:- bra länge minns jag

Jo men å andra sidan så var 1495:- lite mer än vad det är nu i dagens valuta

Men jag ser fram emot att få reda på pris och datum för Wii.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror att nintendo kommer att förska få små barn att tjöta på sina päron.
"Mamma vi kan väll köpa wii."

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Haha as skön!

Permalänk

priset är satt till 199 dollar så priset borde hamna mellan 1500-2000:- nånstans...

lätt värt det... skulle betala det bara för att spela nya zelda...

gjorde samma sak med gamecuben gick och köpte den bara för att gnida igenom zelda och RE4 sen sålde jag den igen

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
priset är satt till 199 dollar så priset borde hamna mellan 1500-2000:- nånstans...

Får inte glömma den svenska momsen.

Så mellan 2000-2500:- lär den hamna på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray

lätt värt det... skulle betala det bara för att spela nya zelda...

gjorde samma sak med gamecuben gick och köpte den bara för att gnida igenom zelda och RE4 sen sålde jag den igen

Men det är ju inte sant. Det enda som är bekräftat är att priset bli lägre än 250 dollar. Sedan är ju säkert chansen rätt stor att det blir 200 dollar. Men det skulle ju, så vitt vi vet, lika gärna kunna bli 249 eller 149 dollar.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65130

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator