Permalänk
Medlem

[Avslutat] Buggar

Ska jag vara ärlig så tycker jag att bytet har gått rätt segt och de förändringar som gjorts med tiden har även inneburit nya buggar som även de har tagits tid på sig att fixas.

Känns som om detta inte var förberett nog.

Några buggar (kanske är rätt uppenbara, men de har funnits där rätt länge nu):

*Är du inloggad så syns inte det på förstasidan utan du får loginrutan uppe i högra hörnet, trycker man på forumsfliken så stämmer den.

*Trycker man på Uppmärksamma mig vid ändring av tråden så förflyttas man direkt till förstasidan. Om man inte var inloggad och tryckte på den för någon dag sen (vet inte om det är kvar nu) så blev man först tillförfrågad om att logga in. Sen redirectades man till en "tack för att du loggat in", sen en till till "du har nu registrerat dig för påminnelser om sidan" (eller vad det står) och sen hamnade man på någon glömt-lösenords sida där man uppbads skriva in sin mailadress.

Ett val från er sida men jag ogillar verkligen att nyheten inte finns med i tillhörande kommentarstråd. Och om ni får för er att ändra på det så ber jag er att göra versionerna identiska i form av innehåll. Dvs. inte att bilderna slopas i kommentarstråden eller liknande.

Även om jag förstår valet så tycker jag inte om att man måste trycka på Läs mer för varje nyhet... Att införa att hela nyheten finns med i kommentarstråden skulle dock väga upp det.

Trevligt att det står mer om varje nyhet nu dock

edit:
Sen en sak som jag är lite kluven om.
Den senaste artikeln som visas överst på förstasidan gillar jag rent estetiskt, men eftersom den sällan uppdateras (sett till nyheterna) så blir det lite av "klister"-effekten, dvs. att man lär sig att ignorera dem så märker man inte av när det är något nytt där.

Hur det skulle kunna förbättras har jag ingen aning om men de senaste två artiklarna tog det ett tag innan jag såg, och jag gissar att det bara kommer bli värre med tiden

edit2:
Kanon med en feedbackdel i forumet, har saknat det tidigare.

Permalänk
Gäst

Re: Buggar

Citat:

Ska jag vara ärlig så tycker jag att bytet har gått rätt segt och de förändringar som gjorts med tiden har även inneburit nya buggar som även de har tagits tid på sig att fixas.

Tyvärr så kommer vi nog aldrig kunna lansera förändringar som är helt buggfria, man får med dom på köpet så att säga Däremot så är vår målsättning självklart att försöka lösa buggarna så fort som möjligt. Mycket beror på problem med det föråldrade forumet vi kör just nu.

Citat:

*Är du inloggad så syns inte det på förstasidan utan du får loginrutan uppe i högra hörnet, trycker man på forumsfliken så stämmer den.

Det här är ett cookieproblem och drabbar ett fåtal. Du kan prova att rensa dina kakor för sweclockers.com och sweclockers.se och bara använda sweclockers.com samt acceptera de nya kakorna för att se om det löser dina problem.

Citat:

*Trycker man på Uppmärksamma mig vid ändring av tråden så förflyttas man direkt till förstasidan. Om man inte var inloggad och tryckte på den för någon dag sen (vet inte om det är kvar nu) så blev man först tillförfrågad om att logga in. Sen redirectades man till en "tack för att du loggat in", sen en till till "du har nu registrerat dig för påminnelser om sidan" (eller vad det står) och sen hamnade man på någon glömt-lösenords sida där man uppbads skriva in sin mailadress.

Det här kommer lösa sig så fort vi har fått ordning på forumet.

Citat:

Ett val från er sida men jag ogillar verkligen att nyheten inte finns med i tillhörande kommentarstråd. Och om ni får för er att ändra på det så ber jag er att göra versionerna identiska i form av innehåll. Dvs. inte att bilderna slopas i kommentarstråden eller liknande.

Även om jag förstår valet så tycker jag inte om att man måste trycka på Läs mer för varje nyhet... Att införa att hela nyheten finns med i kommentarstråden skulle dock väga upp det.

Vi tittar på alternativ för att som medlem själv kunna välja inställningar på sajten som att t ex visa hela nyheter.

Tack för din feedback och hoppas att återinförandet av feedback-forumet är uppskattat.

Permalänk

En sak jag har tänkt på är när man är inne och kollar på en tråd där dom har länkat bilder, thumbnails. (ex: http://www.sweclockers.se/forum/showthread.php?s=&postid=6563... )

Då blir hela sidan nästan klickbar och inte bara bilden.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
En sak jag har tänkt på är när man är inne och kollar på en tråd där dom har länkat bilder, thumbnails. (ex: http://www.sweclockers.se/forum/showthread.php?s=&postid=6563... )

Då blir hela sidan nästan klickbar och inte bara bilden.

Jo det där känner jag också igen, när man klickar ner scrolljulet för att scrolla snabbare så hamnar man på imageshack.us istället.
Ganska så irriterande.

Förövrigt har jag inte märkt av så många buggar, förutom kakproblemet som jag tillslut löste igenom att surfa in på en speciell länk precis efter att jag tömt all cache, kakor och annat i Firefox.

Annrs så tycker jag att forumet bara blir bättre och bättre för varje dag,
keep up the good work!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.