Permalänk

Köpa nytt chassi.

Vilket är egentligen det mest prisvärda chassit?
Jag är ute efter ett billigt chassi (ingen julgran) som är moddvänligt..
Har kollat på Antec SLK3000B, bra pris, men hur är det med moddnings möjligheter på det chassit?

Men skriv vad ni tycker, tipsa om andra chassin..

Ni som har antec chassit, om ni har moddat visa gärna en bild

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Är det inte det chassit som har samma insida som Compucase 6A21. Isåfall så kan du modda om det till BTX- layout för det har jag gjort. Svin enkelt. Skrik till om jag ska lägga upp lite bilder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaarkX
Är det inte det chassit som har samma insida som Compucase 6A21. Isåfall så kan du modda om det till BTX- layout för det har jag gjort. Svin enkelt. Skrik till om jag ska lägga upp lite bilder.

BILDER!!!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

haaha okej... ska försöka ta lite bilder imor

Permalänk
Medlem

Ett par bilder på mitt gamla slk3000B...

Sen har du ju cold-fusion som blev gjort här för ett tag sen...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

eftersom det är ett rätt simpelt chassi kan man göra en jäkla massa. Det enda som kan vålla lite problem är ju fronten i så fall. Fast är du duktig så löser det sig säkert med bra planering osv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

ja, fronten är av dålig kvalite och inte speciellt snygg. Inte alltför svårt att göra en ny.. men det skall ork till också... Sen tycker jag den är trång. Jag kan t.ex. inte ta ur hållaren för floppy mm utan att ha ur hela moderkortet...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

jaa älskar det dära fönstret
fett fin modd

ontopic: Jag hatar nästan slk för deras front tyckere så fult med den tyvär fast annars ser den helt okej ut :). gör en ny i plexi som du sprejar svart ?, alu,? ja finns möjligheter lr härmar wolfie och tar en gas mask xD

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk

Har 3000b och jag tycker utrymmet är helt ok i den, det är ju ett miditower och inte en serverlåda ffs

Tycker även att fronten är ganska snygg, men sen är jag inte lagd åt pimp-hållet heller.

Det negativa jag kan säga om det är att gummibussningarna till 3,5-platserna inte gör ett skit nytta, det knattrar nåt otroligt när diskarna jobbar. Men å andra sidan kan man ju ta ut hela rasket och sätta in en egen konstruktion på två sekunder

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk

fronten tyckte jag inte heller om så jättemycket.. men d verkar oxå va det enda som folk inte gillar med chassit.. lätt att göra ny front, ja det är klart. att chassit är superbilligt gör ju inte saken värre.. 350:- på dustinhome.. otroligt billigt.. nån som har lite bilder på insidan kanske? 3.5" platserna vill jag gärna se hur dom ser ut..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hade det inte varit för att jag aldrig känner att jag har tid eller lust att ta isär datorn nuförtiden så hade det blivit en ny front... Men det får nog vänta till det blir ett annat chassi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

antec chassit finns det stora möjligheter med...har ett själv, men dock omoddat. blir väl något snart. chassit i orginal är stråland mad.

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk

@_HolyMan_: här får du en snabbild jag tog nyss

edit: hela vaggan dras ut genom att skruva upp tumskruven längst ner och trycka in "spaken" högst upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med mitt 3000B, mycket chassi för lite pengar, satsa på det!

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla om det är någon annan än jag som har problem med vibbreringar i detta chassi ? det kommer i omgångar när förmodligen hddn arbetar. Jag stör mig otroligt på detta. Tänkte bara kolla om det är någon annan som har fått vibbrations ljud från chassit

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Tänkte bara kolla om det är någon annan än jag som har problem med vibbreringar i detta chassi ? det kommer i omgångar när förmodligen hddn arbetar. Jag stör mig otroligt på detta. Tänkte bara kolla om det är någon annan som har fått vibbrations ljud från chassit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig själv
Det negativa jag kan säga om det är att gummibussningarna till 3,5-platserna inte gör ett skit nytta, det knattrar nåt otroligt när diskarna jobbar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klart det knattrar när hårddiskarna jobbar,gummiringarna är där för att förhindra att vibrationerna från hddn inte ska sprida sej ..

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

kan jag garantera att det har betydelse, samma hdd knattrar inget alls om man har den i gummiband. knattret är ju till 99% vibrationer som överförs till chassit.

Visa signatur

Permalänk

verkar helt klart vara ett bra chassi.. och för 350:- är det väl egentligen inget snack om saken?
slänger iväg en beställning får väl se vad som går att göra med chassit när jag fått hem det

Edit: nu är burken på väg hem till mig

Visa signatur