Permalänk
Avstängd

Ska skaffa ny laptop

Efter att ha sökt runt lite på internet hittade jag en väldigt schysst laptop till ett väldigt bra pris nämligen TOSHIBA SATELLITE M70-144 den har följande specs:

Produktbeskrivning Toshiba Satellite M70-144 - Pentium M 740 1.73 GHz - 15.4" TFT
Plattformsteknik Intel Centrino
Systemtyp Notebook
Inbyggda enheter Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn
Processor Intel Pentium M 740 1.73 GHz
Cacheminne 2 MB - L2-cache
RAM 512 MB (installerad) / 2 GB (max) - DDR II SDRAM - 533 MHz
Hårddisk 60 GB - 5400 rpm
Optisk lagring DVD±RW (+R dubbla lager) / DVD-RAM
Display 15.4" TFT aktiv matris WXGA (1280 x 800) - 24 bitar (16,7 miljoner färger)
Grafikstyrenhet ATI RADEON X700 - 128 MB
Ljudutgång Ljudkort
Telecom Fax / modem - 56 Kbps
Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Strömtillförsel AC 120/230 V
Batteri Litiumjon
Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition
Tillverkarens garanti 2 års garanti

priset är 8819kr

Är den något att ha? Kommer den att prestera bra i spel som World of WarCraft, Battlefield 2, Quake 4 och liknande?

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem

lär väl funka okej fast du ska inte förvänta dig du kan spela på maxade detaljer eller nåt.. om du nu vill ha en bra bärbar ska du köpa en för minst 10 000 annars så duger den fint.

Permalänk
Medlem

Den rullar!

Efter att ha köpt en M70 och haft i 5 dar nu så måste jag säga att jag e kanonnöjd me den. Väldigt tyst och skärmen är helt enkelt underbar!

Vet att man kan få den för 8819 på datorhandel.com men fråga dig själv först om du vill ha ett halvseriöst företag o bråka me om datorn skulle gå sönder, efter va man kan läsa om datorhandel.com så ska den tydligen va värdelösa. Köp den på inet.se eller inwarehouse.se istället.

Har nu i efterhand beställt 1 gb corsair sticka till den för 675 kr inkl. frakt så då hamnar den på 1.5gb i ram.

Kan även säga att det är ett 256 mb X700 i den och inte 128 som de sägs:D

Har du nå frågor, fråga på...

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Avstängd

Re: Den rullar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1W-G
Efter att ha köpt en M70 och haft i 5 dar nu så måste jag säga att jag e kanonnöjd me den. Väldigt tyst och skärmen är helt enkelt underbar!

Vet att man kan få den för 8819 på datorhandel.com men fråga dig själv först om du vill ha ett halvseriöst företag o bråka me om datorn skulle gå sönder, efter va man kan läsa om datorhandel.com så ska den tydligen va värdelösa. Köp den på inet.se eller inwarehouse.se istället.

Har nu i efterhand beställt 1 gb corsair sticka till den för 675 kr inkl. frakt så då hamnar den på 1.5gb i ram.

Kan du köra dom flesta spelen på det högsta på allt bortsett från AA och AF?

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem

De kan ja säkert, om de flyter e en helt annan sak, spelar inte speciellt mkt så ja har inte testat så mkt, men jag kan lira Knights of the old republic på högsta me lite AA o AF o de flyter fint, även Swat4. De e nog dem 2 mest krävande spel ja testat.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Avstängd

dom har tydligen 256mb x700.. inte 128 som det står på hemsidan... det är ingen som har uppdaterat det bara... dom gamla hade 128 och de nya 256

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Är det säkert att det går att sätta in ett till RAM-minne utan expertkunskaper?

Permalänk

Re: Den rullar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1W-G

Vart köpte du 1 gb corsair för 675 kr? Hittar bara billigaste för 830 kr när jag söker...