SpinPoint SATAII identfieras som SCSI?

Permalänk
Medlem

SpinPoint SATAII identfieras som SCSI?

Så här ser det ut när jag tittar till "safely remove hardware" i mitt windows:

Vad fanken gör min 250 Gb SpinPoint SATAII där? Sitter jag här nu och är "upphetsad" över något som är som det ska vara, eller är något skumt?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Inaktiv

Heter din modell SP2504C då?
I min dator sitter två diskar, en WDC 250 GB sataI, med OS på, och en
Maxtor 6V200E0, 200 GB sataII.
Min Maxtor står i Maxtor's egna program PowerMax och MaxBlast som en WDC, av någon anledning. men den funkar, så jag skiter i det=) så länge din gör det borde du göra detsamma, eller maila Samsung's support. kanske RMA? om man orkar.

Permalänk
Medlem

Jepp, modellen heter SP2504C, men var windows fått "SCSI Disk Device" ifrån är mig en gåta, då disken är SATA..

Någon med andra idéer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Windows Xp tror att det är SCSI hårdidksar eftersom den inte känner igen SATA2 gränssnittet. Eller så är det vissa IDE kontrollerkort som Windows vill få för sig att det är SCSI.

Min hårddisk i laptopen hittas som en SCSI

Permalänk
Medlem

Jaså, jaha, då så Tack så mycket för infon Sunnis

Visa signatur

Permalänk

Har exakt samma problem.. har installerat SATA2 drivisarna från moderkorts-cdn men disken identifieras också som SCSI. Finns det något man kan göra??

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

"Finns det något man kan göra??"
Vad vill du göra?

Det enda som skiljer för dig är namnet. Och det är väl inte så jobbigt att det står SCSI där?

Tror det beror på kontrollerkortet för det står inte SCSI på mina diskar.

Men det är inget fel på disken (eller något annat för den delen) bara för att det står SCSI. RMA är onödigt.

Permalänk

Ok.. Jag ville bara va säker på att allt funkar som de ska, men om de bara är namnet som skiljer är det lungt.. Tack för upplysningen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

Har samma "problem", det står under SCSI. Men det är väl inte något direkt fel, utan snanare ett sätt för Microsofts programerare att enkelt inkludera stöd för SATA-diskar i XP. Rätta mig om jag har fel. Att den går att ta bort beror ju på att SATA-diskar är ju hot swap-shite.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian