Permalänk
Medlem

Datorn startar inte:(

Har köpt ett nytt Hiper 580w nätagg, och har kopplat in alla strömkablar, när jag trycker på strömbrytaren funkar strömmen, men när jag sätter igång datorn går den igång i någon sekund sen slocknar den. Kan det vara något fel på nätagget, eller är det bara en simpel felkoppling?

Permalänk

Antagligen är agget paj om du är säker på att det är det som orsakar problemet. Man kan inte koppla särkilt jättefel med nätagg; vet du att åtminstonde all strömförsörjning till moderkortet (20/24-pin och extra 4-pin) sitter rätt borde du komma längre än bara en sekund. Har du ett DFI-moderkort brukar det ju dock vara fler strömsladdar att koppla in... Så vad har du för moderkort?

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addebosse
Antagligen är agget paj om du är säker på att det är det som orsakar problemet. Man kan inte koppla särkilt jättefel med nätagg; vet du att åtminstonde all strömförsörjning till moderkortet (20/24-pin och extra 4-pin) sitter rätt borde du komma längre än bara en sekund. Har du ett DFI-moderkort brukar det ju dock vara fler strömsladdar att koppla in... Så vad har du för moderkort?

ABIT AV8

EDIT:

Satte tillbaka mitt gamla nätagg, det funkade:/ Så nu vet vi alltså att det mitt nya inte passar (varför?). Skulle gärna uppskatta om ni länkade något annat som jag kan byta den emot på komplett.se=) anledningen till att jag har köpt nytt är, för när jag har mitt gamla nättagg så stängs datorn av ibland, den börjar pipa, skärmen slocknar osv, och jag antar att det hade med strömmen o göra hehe:)

Mitt ny-inköpta, icke-fungerande nätagg.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320183

Ett alternativt byte mot denna kanske?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314765

Mitt gamla nätagg (det fungerande.) är ett turbolink 400w

Permalänk
Medlem

Har ett detta moderkortet Abit KN8 Ultra och har haft mitt Hiper 580W i lite mer än ett halvår. Nu så hände precis samma sak som det hände för dig wickooo.

Men det hände efter jag byt från stock kylning till vattenkylning på mitt X1800XT... så jagt vetefan vad som hände, först trodde jag graffet var dött eftersom det inte kom någon bild men det kanske då var nättagget som dog och inte gav ström till kortet och resten av datorn?!

PS. Fläktarna I nättagget snurrade min inga andra....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

testa att koppla in sladden i väggen, det brukar funka