skaffa nintendo DS eller PSP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Du förespråkar PSP med något olagligt? Smart...

*
Nej det gör jag inte, möjligheterna finns och sen när blev det olagligt att ha emulator?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Usch vad tråkigt det låter med ett sommarställe helt utan ström, bara stormkök och stearinljus =( hoppas ni har väggar och tak iaf

Måste du verkligen spela hela dom 20 timmarna i bilen till och från sweden rock? eller måste du sitta 72 timmar i sträck med din DS? datorn och mobilen lär ju dö ut först om telefonen ens fungerar med tanke på att ni inte har någon telefonsignal där ute utan all ström

Nej, nej, klart att jag inte sitter i bilen och spelar hela tiden. Men det blir lite väl enformigt att bara sitta i baksätet och dega lixom, då glider gärna DSen fram en stund här och där. Det blev väl kanske 4 timmar DS på vägen ner och 4 på vägen upp.

Sen så är det rätt soft med ett sommarställe som inte har nån ström faktiskt. Men stormkök har vi inte, det är gasspis och sen värmer man upp den lilla stugan med vedkamin. Men givetvis är det som är det bästa med sommarstället att vi ha en bastu. Och eftersom att det är en ö som vi äger så är det ju inte många meter till sjön heller, nästan så du kan hoppa direkt från bastudörren till sjön (fast det är så grunt där att man antagligen bryter benen, så jag brukar springa utför bryggan och rätt ner i plasket).

Och mobilen fungerar faktiskt urmärkt oxå. Mobiltelefoner följer ju även principen att man får bäst kontakt där det är högt, blött och fritt. Och eftersom att man är på en ö mitt ute i en sjö så är man onekligen högre upp än omgivningen, det är onekligen ganska blött omkring en och det är inte så många hus i vägen mitt på sjön heller.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag äger både PSP och NDS. Kan ju säga att jag har mångt mycket mer spelglädje med mitt NDS. Spelen tilltalar mig mer. Allt handlar inte om grafiken...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
WORD

Vill bara säga att dom som köper ds lite för att folk röstar på det kommer ångra sig stort första Prioritet är vilka spel man gillar. Sen är psp mycket bättre multimedia konsol vilket inte är ett minus, klockren skräm med bra bild.

Dom som klagar på batteritiden är väl lite av spel nördrar som inte gör något annat än att nöta spel. Har man andra saker i livet så räcker 9 timmar gott och väl.

Kolla på cartoon network eller jetix om ni vill ha färglada hoppande figurer.

Va?

Varför skulle folk ångra sig om de köper ett NDS? För att PSP är en "bättre" multimediamaskin?

Är jag spelnörd för att jag vill ladda min konsoll färre gånger och kunna ha med den på långa resor utan att behöva ladda? Ditt resonemang går inte ihop för fem öre.

Sista kommentaren... vill inte ens kommentera.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Du förespråkar PSP med något olagligt? Smart...

Sen när blev homebrew olagligt? Du går int eens förbi något kopierings skydd efter som alla homebrew proggs e släppta gratis

Permalänk
Medlem

Finns det några DS-spel liknande Daxter eller Death Jr.?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Finns det några DS-spel liknande Daxter eller Death Jr.?

Plattforms lir finns det till DS. Rayman, Super Mario DS etc. Death JR är ju förövrigt rätt skräpigt, tvåan blir förhoppningsvis betydligt bättre.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Rayman DS verkar riktigt kul faktiskt. Angående Super Mario DS är det många som klagar på kontrollen, något som man stör sig mycket på?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

vilken håla man bor i..
varken onoff eller elgiganten had ens beställt in dem...
så tror ni det fanns några idag.. svar nä!!

hur sjukt är då det att en stor kedja som onoff och Elgiganten inte ens har beställt in en konsol till release datumet?

så nu skiter jag i dem, skulle beställt via nätet ifårn början...

var finns de med bäst pris?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Rayman DS verkar riktigt kul faktiskt. Angående Super Mario DS är det många som klagar på kontrollen, något som man stör sig mycket på?

Det tog runt 15 minuter innan man blev van, men sedan så funkar det finemang. Om jag får välja mellan PSP:n analoga styrspak och den "Virtuella" joysticken på touchskärmen så tar jag det sistnämnda alternativet vilken dag som helst. När man väl har vant sig så funkar det grymt bra för att vara ett bärbart system. Rayman har dock problematiska kontroller.

Går man sedan in på kontrollerna lite mer i detalj så ligger PSP långt efter där, då styrkorset är närmast värdelöst för diagonala rörelser och knapparna är oresponsiva samt allmänt halvskumma, gentemot DS Lite har knappar där man verkligen känner ifall de är nertryckta eller inte. Sony har vart korkade nog att välja utseende före funktionalitetet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

har hört nu ifårn flera folk att ds lite känns det som eftersläpningar,, ghoosting på skärmen.. stämmer detta? isf behåller jag minj gamla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
har hört nu ifårn flera folk att ds lite känns det som eftersläpningar,, ghoosting på skärmen.. stämmer detta? isf behåller jag minj gamla.

Fy fan om det är sant alltså, var ju en av anledningarna till varför jag skulle sälja min psp, trodde man kunde lita på nintendo på just detta iaf men nej, aja det här tror jag inte på förrän jag provat det.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga hur det är, är ds lite mer "ghoosting" aktig än den gamla?

Visa signatur

Permalänk

Vad jag vet så är det samma skärmar som på den vanliga DSen, bara lite annat när det kommer till ljuset (självklart), är inte 100% säkert på det, men rätt så.

Då är det inga problem med ghosting (eftersom den gamla inte har några problem).

Permalänk
Medlem

beställde en nu iaf... är väl så man får göra om man bor i en håla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En Nintendo DS Lite är det enda rätta.
NSMB is the shit asså...
OWNS!!!

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk

inge ghostning på min ds lite..

"its all in your head"

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem

Ingen ghosting på min heller.

Btw, någon som vet en bra sida för NDS homebrew?
Eller enskilda länkar till bra NDS homebrew ex scumvm (hittar ingen DS version på hemsidan)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Ingen ghosting på min heller.

Btw, någon som vet en bra sida för NDS homebrew?
Eller enskilda länkar till bra NDS homebrew ex scumvm (hittar ingen DS version på hemsidan)?

http://ds.qj.net/
http://nintendo-ds.dcemu.co.uk/

Permalänk
Medlem

attans, inge ds lite idag...
blir väl imorrn kanske.. flr fick ej kolliid på webhallen för denna försändelse..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aah, beställde en Ds lite vit idag..hoppas dom skickar den i morgon..;)
Så har jag den på onsdag! yee..då måste man ut på gräsmattan o spela MKDS WiFi...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

ds lite e fina grejjer, beställe från hk o fick en stor fet tullavgift på det, så det rekommenderas ej

Nu ere bara vänta på m3 lite o sen trycka dit passcard3 = lycka ^^

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Kom och flasha hos mig allesammans ^^ Fick in en lass med SuperCard Mini-SD igår och flashade min åttonde Lite idag

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Ska just iväg till elgiganten och köpa en vit DS Lite

Permalänk

EG var dyra här i Umeå - tog tydligen 1600kr medan EBGames och GAME ju tar 1500kr...

1390kr står det på hemsidan men det var bara ett nätpris.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Conra, 1390 är inget nätpris, det kostar så i butik också Dom har även den svarta i butiken också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
EG var dyra här i Umeå - tog tydligen 1600kr medan EBGames och GAME ju tar 1500kr...

1390kr står det på hemsidan men det var bara ett nätpris.

EBgames har lägsta prisgaranti.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv

EBgames här i Stockholm har bara lägsta prisgaranti mot Game:s priser, med andra ord har de ingått i en kartell för att hålla priserna uppe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom och flasha hos mig allesammans ^^ Fick in en lass med SuperCard Mini-SD igår och flashade min åttonde Lite idag

Har sett dig annonsera på tradera..

e bra sugen på att flasha mina 2 DS , både mitt vanliga och mitt lite..
fast känns lite nervöst skicka ivög en konsol till en främmande person..
man vill ju inte bli blåst
inte för jag tvivlar på dig..

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk

Är just nu en stålt ägare av en svart DS lite + mario cart DS. Nya supermario var slut överallt....=( Ska skaffa det när jag får mer cash. Betala 1798:- för den med mario cart ds. Inte dumt de inte, tips på andra bra spel förutom mario?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Har detta någon fördel jämfört med t.ex. Passcard/motsv. eller är det bara en billigare lösning?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304