Spelet med bäst musik

Permalänk
Medlem

ice climber

Permalänk

Super mario bros till nes !!

härligt klassiska låtar!

Visa signatur

asus A8V, amd64 +3500 venice(CNPS9500), 1024mb ddr 3200, leaktek 6800GT 256 mb AGP(vf700-cu)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VIII och X

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Turrican 2 till Amiga!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jesper Kyd's musik i Hitman blood money är riktigt skön. Så gillar ni den typen av musik så köp albumet

Gillar du Kyd's kompositioner så måste du höra de olika soundtracksen till Hitman 2: Silent Assasin, om du inte redan har det. Otroligt bra till spelet!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

NBA 2006

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Outcast!!!
Nu har jag bara skumat igenom tråden men ingen nämner Outcast! det enda spel jag spelat som fått mig att vilja köpa större/bättre högtalare till datorn.

Revenant har också jäkligt skön musik.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Megaman 2
C&C
Red Alert
Street Fighter 2

Har inte kommit något spel de senast 6 åren med BRA musik, stämmningsfull förvisso, men inte BRA. Inte sådan man går och sjunger på och kan.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Koji Kondo FTW!

Visa signatur

Yoshi! Making men cry and women blush...

Permalänk
Medlem

Metroid & Zelda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Age Of Empires 2

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Medlem

finns så många

Megamanliren till NES håller nästan alla hög klass musikmässigt (och överhuvudtaget)

Zelda - Gerudo Valley är ruskigt skön

Final Fantasy IV, V, VI och VII <3

Secret of Mana (Seiken Densetsu 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
......GTA:Vice City....

Jag skriver under på Vice City! Jag blev grymt glad när jag började spela spelet innan.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Gta Vice city heltklart! Lite funky sådär men det är det som är grejjen, för det passar in med allt rosa!

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk

FlatOut och GTA:SA är väll dom jag kommer på just nu

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara pokémon iaf. Har aldrig hört någon mer enformig och repetetiv musik. Den tröttnade man fort på.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Jag måste hålla med om Vice City Faktiskt.

Vet inte något annat spel med så fantastisk rock radio som V-Rock, Judas Priest och Anthrax med Belladonna vid micken vilka fina val till en rockradio.

Permalänk
Medlem

StarCraft (Broodwar), alla kategorier!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Är ni alla sämst eller ? , Alla här borde ju veta att Tetris har den bästa musiken!

Visa signatur

i dont know the source code.

Permalänk
Medlem

Monkey Island och Duke Nukem 3D temat

Men klart bäst är Final Fantasy X, speciellt Jecht temat.

Visa signatur

AMD 64 3200+ Watercooled, 2x512MB PC3200 DDR @ 210MHz, 280Gb HD, GeForce 6800GS xXx 256Mb

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Sword of Vermillion.
Om någon här minns det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Jag slår ett slag för Sword of Vermillion.
Om någon här minns det.

Oj, det var ett tag sedan man lirade det... Faktiskt ett ganska bra RPG, Det tog ett tag att klara vill jag minnas.
Och musiken var också bra precis som du skriver.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Half-Life 2! Nu var det ett bra tag sen när jag spelade det. Men precis i början när man blir jagad genom husen ut över taket och musiken stegras hela tiden! Grymt!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Mega man spelen, låtarna till cutman osv.
Castlevania spelen, en hel del bra låtar
Gunsmoke
Metroid, låtarna vid bossarna och slutlåten

...samtliga spel är till NES, bäst musik i spel nånsin med bred marginal till efterföljande konsoler

Permalänk
Medlem

Kom precis på: Descent 2! Musik av Ogre från Skinny Puppy. Grymt.

EDIT: Shit.. var det alltså 10 år sen det kom? /EDIT

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

helt klart Mafia bästa känslan i den musiken !

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

ni sitter väl ändå inte och lyssnar på allt de ni har sagt? annat än när ni spelar?

enligt mig så har väl tony hawk, nhl och liknande bäst musik..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
ni sitter väl ändå inte och lyssnar på allt de ni har sagt? annat än när ni spelar?

Jag lyssnade att par gånger på Descent2-soundtracket på vanlig stereo, men i princip inte...

Däremot har jag ibland gjort speltekniskt dumma saker bara för att försöka trigga en viss låt. Duger det?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Nr1 = Tetris
Nr2 = Super smash bros 64
Nr3 = burnout 3

Permalänk
Medlem

Loco Roco till PSP !

Och Final Fantasy serien så klart

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X