[Bild] hjälp med SpyBot Search & Destroy

Permalänk

[Bild] hjälp med SpyBot Search & Destroy

jag behöver hjälp med mitt search & destroy, det är så att det kommer alltid upp samma sak, även om jag tar bort dom, oavsett om jag kör felsäkert läge eller inte, jag har googlat med inte kommit fram till nåt vettigt, nån av er som vet?

MVH

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Om du öppnar upp kryssmarkeringen, vad står där då?
Jag tippar på cookies.Vad använder du för browser / brandvägg?

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

det står såhär:

http://img236.imageshack.us/img236/3618/namnlsssss4ay.jpg

Jag använder Mozillla Firefox 1.5.0.4 och Sygate Personal Firewall Pro 5.6

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte, cookies var det.Anledningen till återkommande är felsinställd brandvägg och browser.Städa bort detta med te.x CCleaner och kör om S & D samt konfiguera din browser och brandvägg.

Använder själv detta program och kör med Opera och Tiny Firewall.Jag har aldrig dykt på några cookies eller annat under S & D.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

okej, vad är det jag ska ändra i min felinställda brandvägg och browser? några speciella inställningar?

MVH

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

I FireFox: Verktyg - inställningar - kakor - avmarkera tillåt att webbplatser lagrar kakor. Sen laddar du ner tillägget Permit Cookies eller liknande och använder det i stället

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
I FireFox: Verktyg - inställningar - kakor - avmarkera tillåt att webbplatser lagrar kakor. Sen laddar du ner tillägget Permit Cookies eller liknande och använder det i stället

okej har det nu, men kan man få på nåt sätt så den frågar om den ska få lagra en kaka, som en popup som kommer upp och frågar?

MVH

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Det tror jag inte men du ser ju ikonen C. Är du inne på en sida du vill ska kunna lägga till cookies så klickar du bara på ikonen väljer vilken sort sidan får lägga o så e det klart.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter