Permalänk
Medlem

Info om B-ones "Fri trafik"

Hej! Det kanske är lite otydligt om vad som gäller med B-ones "fri trafik".
I avtalet står detta:

Nu har jag prata med en support i deras Live chat (mycket bra snabb live chat) och såhär står det till:

Citat:

Jag: om jag fattat rätt:
Jag: Man får inte länka downloads, inga videor utan bara bilder. Sen är det fritt fram att ha hur mycket trafik som helst.
Support: du får ju länka till downloads, så länge filerna inte ligger på kontot. Så mer korrekt är. Så länge du inte har filmer, musik, program eller likande filer på kontot så är det fri trafik. (och inga script som löper amok, men det säger sig själv)

Hoppas det hjälper några och nu vet ni lite mer om B-ones lite mytomspunna "fri trafik".

Dom borde skriva det mycket tydligare i avtalet.

Permalänk
Medlem

Är B-One och Surftown samma företag?

Konstigt nog har de samma policy på tjänsterna (och liknande om inte identiska priser).
Kör en sida hos Surftown... var en bild som genererade en del trafik och fick namnet direkt bytt samt flyttat.
En sak som är värt att notera är att de kommer flytta din sida till en segare server om den genererar alltför mycket trafik, har hänt folk som klagat inne på deras forum. Riktig kasst tycker man ju =/

Permalänk
Medlem

På vilket sätt var avtalet otydligt?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det ser du väl själv? Allting står inte beskrivet som Supporten sade.

Permalänk
Medlem

Så är det med alla företag som erbjuder "fri trafik" Enda sättet att ha helt fri trafik är att ha en dedikerad lina.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det ser du väl själv? Allting står inte beskrivet som Supporten sade.

Nej, det står naturligtvis inte skrivet med samma ord, men kontentan är precis densamma.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.