Permalänk
Medlem

Nätaggsproblem, tips på nytt

Hejsan, har grymma problem med min burk just nu. Härromdan dog mitt antec-nätagg som kom med mitt Antec Sonata. Burken tappade d:-disken och bootade om den så funkade det. Startade om senare så lös endast hd-leden och efter en omstart till så gick inget igång alls när man körde igång den.

Köpte ett billigt 520W Atrix nätagg från micro store som temp-lösning men det verkar inte fungera speciellt bra heller.

När jag startar burken med nya agget i så hör jag ett tjut/pip/visslande från nätagget och den dör efter ett par sek, stängs bara ner. Går att få igång den om man försöker ett par gånger men dör så fort man försöker spela nått, stängs bara ner.

Det underliga är att jag endast hör detta ljud från nätagget när jag har min systemdisk i, en WD ratptor 74GB och endast när jag har sata-kabeln i på moderkortet. Har jag endast i elen till systemdisken så startar den utan problem och hör inga oljud och har jag bara i min andra disk fungerar det också fint. Testade med en annan ide-disk men där fick jag samma oljud och stängdes ner efter ett par sek.

Tyder detta på att det är nått fel på min burk eller är det bara det nya nätagget som är allmänt dåligt?

Hur som helst om det är nätagget så undrar jag om ni har tips på bra nya. Vad jag är ute efter är runt 380W eller mer, det är vad mitt antec-agg var och det har fungerat perfekt i ett och ett halvt år. Framförallt skall det vara tyst och stabilt. Helst inte över 1000 kr om det går att få något bra runt där omkring.

EDIT: Min burk är en A64 3200+, dvd-rw, 1 GB ram, GF 6600GT, 2 diskar.
Klockar inte eller något sådant utan är bara ute efter ett tyst, bra stabilt agg.
Hittade http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310014 är det ångot vettigt?

Permalänk

Har ett liknande problem, har tappat d: disken vid något enstaka tillfälle men ibland vill ingen av diskarna (2 st) el cd-rom (2st) starta så den hänger sig i uppstraten. Brukar fungera igen när jag kopplat ur mina cd-rom.

Min slutsats är att mitt nätagg (300 W chieftec som levererades med lådan för ca 6 år sedan...) börjat ge upp och får lite tillfälliga formsvackor (ibland fungerar det). Låter som om du har samma problem...

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD