Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

Test Drive: Unlimited - Tråden

Test Drive: Unlimited

Tänkte att vi kan ha denna tråden till att diskutera spelet "Test Drive Unlimited" (TDU)
Spelet är ett Massively Open Online Racing (MOOR) likt det gamla "motorcity online" som aldrig blev någon direkt hit, men rätt enormt.

Officiell webbsida - finner ni här
Tralier finner ni här (zip)

/MB

Permalänk
Medlem

konceptet är ju utmärkt. men jag tvivlar på att dem kommer orda en realistisk körkänsla....

Permalänk
Medlem

Tankar demot nu. Förhoppningarna är nog allt för stora tyvärr, är rädd att det kommer floppa.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

Demot är inte "final game code" så det kommer ju förmodligen inte vara samma som det "riktiga" spelet

Sedan till skaparen av tråden så är det inte ett MMORPG utan ett Massively Open Online Racing (MOOR)

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Sötast

Var exakt står det att det kommer släppas på andra plattformar?

Spelet verkar onekligen intressant, men att köpa xbox360 xbox live och en ny tv för ett spel är lite väl mycket

Permalänk
Medlem

när man kollar på vissa videos på gamplay så verkar styrning på hojarna och bilarna rätt skön, dock har man sätt vissa videos då den som sitter och spelar antingen har feta problem eller att kontrollen e kass... så men vet aldrig, skall tanka demot nu oxå och se själv hur det är.

EDIT: spelat demot nu ett tag och kan säga att det är riktigt kul att glida runt på ön med sin Lotus och tävla med andra spelare eller bara köra brevid o "dra dem"
styrningen är även den bra. plus att man själv kan ställa in känsligheten i styrningen, grafiken är sjyst för att vara ett så stort spel, ser enligt mig lika bra ut som PGR.
vad som är grymt störande är att vissa spelare har kass ping och laggar runt som om de körde på is och hoppar runt :/
sen så hänger sig demot sisådär vart 10 minut så man måste starta om boxen, men är ju en demo på spelet förhoppningsvis en tidig beta.

Permalänk
Medlem

Älskar det redan! Det levde upp till nästan alla förhoppningar, trots att det bara är en beta.

Nu går jag i dvala tills september.

Edit: Synd att det hänger sig så ofta.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Älskar det redan! Det levde upp till nästan alla förhoppningar, trots att det bara är en beta.

Nu går jag i dvala tills september.

Edit: Synd att det hänger sig så ofta.

september? släpps väl i juni... ska ju resa bort i typ 3 år i september (nhoo!)

Permalänk

En snabb fråga. Är det säkert att spelet kommer släppas till PC?

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skutteakaskutt
En snabb fråga. Är det säkert att spelet kommer släppas till PC?

Det sitter iaf en "PC DVD-ROM"-logga på den officiella siten, bredvid PS2-, PSP- och XBOX360-loggorna.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

och var hittar man ett demo?

Permalänk

Okej va bra Jag kan dock inte öppna saiten nu, är den nere just nu?

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Har testat demot i affär. Uppfyllde inte mina förväntningar alls, har ju länge sett fram emot detta. Grafiskt nådde det inte upp till screens och videos man sett, och kontrollen var stundtals hemsk. Kändes som vattenplaning ungefär, fast asfalten var torr och solen lyste. Sen var det inte så öppet som jag hoppats, även om man kunde åka av banan rejält utan att krocka med osynliga väggar. Men till slut stötte man på de med, och bilen respawnade på närmaste väg. Trodde banorna skulle vara större, med längre viewdistance. Lite besviken på motorljuden med, hoppas verkligen inte att de är "final"

Är mycket glad att de försenat det igen, hoppas fortfarande på detta spel. Det behövs dock mycket slipning än...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Får dom till körkänslan så kan det vara något. Det som finns på live nu är rätt trist.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krillmeister
Får dom till körkänslan så kan det vara något. Det som finns på live nu är rätt trist.

Precis! Hoppas verkligen på detta spel

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Nytt förbättrat demo kommer i augusti...

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk

Dammade av kontrollen och testade lite jag också. Som sagt, fixar dom till det mesta så kan det nog blir riktigt nice:p

Jag gillar själva upplägget med att skapa en egen karaktär och grejer, för att sen fixa schyssta åk och bränna runt i stan som man vill. Jag vet inte vad det var, men något gav det en helt anorlunda, men skönare kännsla än de senaste NFS spelen där nästan samma sak gäller.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hoppas verkligen det blir ett bra spel utav det, demot var ju inte det bästa som några redan påpekat. Men sedan att gå efter ett tidigt demo är ju inte det bästa man kan göra då det sällan stämmer överens med spelet.

Håller iaf tummarna ett tag till för TDU.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

finns det ett demo till pc? isf var.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Sötast

o_O Varför finns loggan för PSP och PS2 på TDU men inte på PS3? Skumt imo.

Iofs, kan ju vara att MMO marknaden är lite osäker där ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Varför finns loggan för PSP och PS2 på TDU men inte på PS3?

För att spelet inte kommer till PS3!

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Medlem

Kan man fort tanka ner de från xbox live? eller de var bara i maj det gick?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Kan man fort tanka ner de från xbox live? eller de var bara i maj det gick?

Såg det igår när jag tankade annat så kanske.

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamereactor.se
"Atari tillkännagav igår att deras upphaussade racer kommer säljas för endast 39.95$ när det släpps i USA i september. Det är samma pris som Rockstar tog för sin "budgettitel" Table Tennis vid lansering och klart mycket billigare än vad de brukliga 50-60$ som Xbox 360-spelen vanligtvis ligger på.

Själva hävdar Atari att detta är ett led i deras "GamersFirst"-filosofi, att erbjuda även prestigetitlar till överkomliga priser åt massorn. Vi på Gamereactor tycker dock att det låter lite skumt, och i kombination med de ganska mediokra första intryck vi fått av den färdiga recensionskoden undrar vi ändå om prissänkningen inte är ett försök till skadereglering från amerikanarnas sida. För inte låter det väl särskilt förtroendeingivande att rea ut sitt eget spel redan från dag ett?"

Jag ser verkligen fram emot detta spelet men visar det sig att det rör sig om "skadereglering" så blir det inget köp från min sida.

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

När vi ändå saxar från Gamereactor kan vi väl saxa in detta från "Petters Sommarblogg":

Citat:

Test Drive Unlimited har i över ett år legat på min lista över de fem spelen jag sett fram emot mest. Jag har väntat ivrigt, hårdkört den förhandsversion som Atari skickade ut för en månad sedan och sedan i förrgår spelat närmare tio timmar av den färdiga recensionsversionen. Och jag är inte särskilt imponerad.

Visst, jag har fortfarande massor kvar att göra i spelet (såklart) och ambitionsnivån är det svårt att inte beundra, men det finns också så mycket som saknas, och så många delar av spelet som känns som halvfärdiga nödlösningar. Till att börja med är bilfysiken inte av den höga kvalitet som jag hade hoppats på. Det existerade problem med såväl friktion som fartkänsla redan i demot som släpptes på Marketplace för ett par månader sedan, något som enligt Atari skulle åtgärdas. I det färdiga spelet är det precis samma stela friktionsfysik och överdrivet nedbantade fartkänsla som drar ned helhetsintrycket. Att köra en Nismo-trimmad 350Z eller varför inte en Lamborghini Gallardo är som att kontrollera en tysk gubbkärra med stel bakaxel, idiotsäkra antisladdsystem och ett tre ton tungt chassi med ungefär lika mycket lekfullhet som en Volvo S80. Att provocera ut bakändan och åka på ställ med hjälp av gasen är snudd på omöjligt, att åka snävt och gasa sig ur kurvorna är möjligt, men ack så tråkigt då vridmoment saknas i de allra flesta av bilarna. Eden har valt att kompromissa för mycket med fysikmotorn som det känns just nu, och valt en lite för säker väg i utformandet av spelkänslan.

För när man blåser på längs landsvägarna i 240 knyck och för sent inser att vägen svänger kanske lite väl häftigt - lite väl snart, är det varken spännande, svårt eller särskilt spektulärt att bryta bilen mot kurvans insida, kana lite mot utkanten av ytterkurvan för att där valla runt bilen mot farträcket för att sedan kunna fortsätta. Den total avsaknaden av realtidskollisioner hos den egna bilen (AI-bilarna skadas dock) och bristen på liv och rörelse (förutom ett fåtal andra bilister) gör att Test Drive Unlimited känns sterilt.

Bland de saker som jag gillar hör dock möjligheten att köpa hus, smycka sin karaktär, utföra massor av mindre småuppdrag mellan de vinstbringande tävlingarna samt det faktum att poliserna är både smarta och varierade i sitt uppförande. Jag gillar också GPS-funktionen i spelet som faktiskt implementerats på ett fantastiskt bra sätt och lämnar inget övrigt att önska. Även grafiken är läcker samt ljudet i spelet.

Min recension av Test Drive Unlimited kommer att dyka upp här på siten första veckan i september (spelet släpps 8:e september i Europa) och innan dess ska jag givetvis spela det betydligt mer. För även om mitt första intryck inte är det bästa har jag knappt rört den überambitiösa onlinedelen och fortfarande inte fått tag i varken Koenigsegg CCR, Ford GT eller Spyker. Det kan bli bättre med andra ord... helt klart.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att inse att man får sänka förväntningarna på denna titel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Petters Sommarblogg"
Min recension av Test Drive Unlimited kommer att dyka upp här på siten första veckan i september (spelet släpps 8:e september i Europa) och innan dess ska jag givetvis spela det betydligt mer.

Att döma ut spelet när det är ett recensionsex är ju fel för mycket kan hända på en-två månader, det har ju redan bevisats i andra spel som först fått ett dåligt omdöme för att sedan få ett mycket bra ömdöme när det färdiga releasespelet dök upp (ex Shenmue fick ju dålig kritik i tidigt skede men se vad som hände sedan)

Hoppas han testar ett st gold ex.

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Ingen av länkarna fungerar...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Härligt ser framemot Demo... om det nu var till PC demot skulle komma... kommer att köpa det i vilket fall

men var det bara jag som reagerade på att de har (iallafall på hemsidan) mixat ihopa Shelby Mustang GT500:an med Daytona Coupén? aja ser fram emot de iallafall!!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |