Vilket nätaggregat till mitt system med det krävande X1900XT?

Permalänk

Vilket nätaggregat till mitt system med det krävande X1900XT?

Vilket nätaggregat under 1,000:- driver bäst ett system bestående av AMD Athlon64 X2 3800+, 2GB RAM, 300GB HDD, DVD-brännare, 1900XT 512MB, 6 USB & 2 Firewire.

Skriv bara inte "märke x" utan ge en liten förklaring till varför också. Länkar till oberoende tester är ju inte heller fel

OBS: Har ett tillgodo på Datorbutiken.com så det är bara den butiken som är intressant.

1900XT 512MB maxar ca 110W enligt Xbitlabs.

Edit: Ingen verkar vilja skriva tråden utan istället får jag en massa PM vilket är lika trevligt det

Dom förslag jag fått är:

Antec SmartPower 2.0 500W
Hiper Type-R 580W
Seasonic S12-500 500W
(det är dock för dyrt)

Visa signatur

/Spelfreak

Permalänk
Medlem

Re: Vilket nätaggregat till mitt system med det krävande X1900XT?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spelfreak
Hiper Type-R 580W

Utan att tveka!

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Medlem

jag kommer ihåg när det var på tal om man skulle ha 300W eller 350W det var tider det

men skämt å sido.. skulle också ha tagit: Hiper Type-R 580W. har bara hört gott om dom!!!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Eller: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322084

Ett väldigt bra nätagg. Ger stabila och har kraft att köra SLi.

12V
384W( 32A )
Klarar köra 2 X1900XTX och lite mer. Och är snyggt.

Hiper Type R har massor av småhål som blåser tillbaka den varma luften in i chassit. Dock blåser Liberty också tillbaka lite varm luft men inte lika mycket som Type R.

http://www.silentpcreview.com/article279-page1.html
Libertys review.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Hiper Type R har massor av småhål som blåser tillbaka den varma luften in i chassit.

Ön nej! Visst har den lufthål men inte fasiken blåser luften in igen.

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Medlem

Detta kör jag mitt X1900XT med:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310017
Funkar mycket bra för mig.

Permalänk
Medlem

Hiper aget är inte känt för att vara tyst eller var aspecielt bra. Ostabila linor och exploderar för många.
Kör på seasonic'et vilket är ett mycket tyst och stabilt agg. Det är värt dom extra pengarna!

Permalänk
Medlem

Antec NeoHE är bra anpassat för strömkrävande grafikkort då de har flyttat över mesta delen av kapaciteten från 3.3 & 5V till 12V. Det klarar av att leverera 384W på 12V för 430W-versionen om jag inte minns fel.

Det är väldigt tyst, lika tyst som Seasonic S12 under lägre belastning. S12 ökar fläktvarvet något senare än NeoHE. S12 är nog det nätagg som håller sig tyst längst dock.

430W-versionen kostar under tusenlappen, 500W-versionen kostar någon hundralapp över. Antec tillverkar inga egna nätagg utan det är Seasonic som är OEM för detta nätagg och det är helt nyutvecklat!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.