6400 vs M70 lr någon annan i samma klass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Vad jag menade var löjligt var inte att X700 är bättre än X1400 utan att jämföra X1400 med en Fiat Panda och X700 med en Ferrari F40, så stor skillnad är det inte

EDIT: ont: BTW visst är processorn i M70 sämre än processorn i Dell Inspiron 6400? Den har högre klockfrekvens men den har inte dubbla kärnor eller?

Okay, jag kanske tog i lite. Men Om vi byter ut F40'n mot en 355'a så är det det nog mer rimligt. I vilkett fall som så är poängen att ett X700 är löjligt mycket bättre än ett x1300. Visst är x1300 och x1400 nyare kort med stöd för senare pixelshaders osv. Men bortsett från pixelshaderstödet finns det egentligen inte så mycket som talar för de korten. Om jag fortsätter spinna på jämförelsen med bilar så är det lite som att gradera hastighetsmätaren i en Fiat Panda till 200km/h, det betyder lixom inte att den kommer orka med att köra så fort för det

Sen. ang. processorn är det inte helt sanning det heller, om vi snackar spel så är dualcore än så länge väldigt knapphändigt implementerat i de spel som finns att få tag på f.n. Sen så är också dell'ens ingångsmodell till råga lägre klockad också, vilket knappast får ses som en fördel.
Men i fråga om multitasking etc... så är dualcore oslagbart i jämförelsen.

Jag ska själv köpa en M70 om en månad eller två, för i mina ögon finns det verkligen inget mer prisvärt... Men det beror på att jag spelar en del

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk

Sitter själv på en 6400 hur fin dator som helst.. har 1g ram och x1400 går fint att spela med den.. den klarar til och med bf2 utan probs men dock inte allt på värsta.. köpte den för att det är en grym allround dator till ett vettigt pris.. håller mest på med Maya och 3d modelering.. inga problem där heller.. sen multitasking vilken dröm... det var vad jag har att säga om min 6400..

Visa signatur

P4 3.0 prescott, 2*512 ram Adata ddr 400, 1*200gb + 1*160gb S-ATA, MSI 915g combo, 6600gt GS GLH, fUnc 1030, Intellimouse 4.0, Plantronics GameCom 1. Bärbar: Dell 6400 2.0 duo 1024mb minne x1400 256mb 1680*????

Permalänk
Medlem

Bunz: M70 är en utgående modell, vänta inte för länge med att köpa.

Till M70s fördel ska även sägas att dess Pentium M verkar gå att undervolta mer än Core Duo. För mer info se slutet på M70-tråden här på forumet, samt http://www.notebookforums.com/thread70943.html

Verkar själv komma ner under 1.0 V under maximum performance, men jag kan inte vara säker förrän jag kommit hem och sett hur det går för Superpi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Bunz: M70 är en utgående modell, vänta inte för länge med att köpa.

Till M70s fördel ska även sägas att dess Pentium M verkar gå att undervolta mer än Core Duo. För mer info se slutet på M70-tråden här på forumet, samt http://www.notebookforums.com/thread70943.html

Verkar själv komma ner under 1.0 V under maximum performance, men jag kan inte vara säker förrän jag kommit hem och sett hur det går för Superpi.

Jo jagvet, jag hoppas att det finns datorer kvar när min ekonomiska situation löser sig. Annars kanske man får ta o låna lite pengar.

Under 1.0v, det är inte illa pinkat! Påvärkar det batteritiden nämnvärt?

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

min 6400 gick sönder idag efter en månads användande =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kavaj
min 6400 gick sönder idag efter en månads användande =(

Vad gick sönder/hände?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Vad gick sönder/hände?

startar datorn men skärmen är helt svart och ingenting händer. ringde dell idag och dom skulle tydligen ringa upp mig men har inte gjort det ännu.. =/

kan lägga till att jag inte gjorde någonting utan satte bara på datorn som vanligt (funkade perfekt kvällen innan)

Permalänk

Tjena
Jag har Dell inspiron 6400 med 2048 ram och ATI mobility x1400 256 ram men när jag kör ett fotbollspel så måste jag köra den på 800*600 och det suger är grafikkortet så dåligt?

Visa signatur

coolamerboy