Permalänk
Medlem

Ja, eller gå och hämta tygonslangen och piska honom med den!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Tänkte bara säga att jag har hämtat ut tygonslangen så jag hoppas ni är nöjda nu!

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Tänkte bara säga att jag har hämtat ut tygonslangen så jag hoppas ni är nöjda nu!

Jag ser inga bilder, så jag är inte nöjd... grrr...

:):) Nä, men hur känns kvalituttan då? Kanske står tidigare i tråden, men var köpte du den ifrån?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

FIXA UPP ME BILDER OCH GRYMT LÅÅÅÅÅNG UPDATE NUUUU!!!!

sorry för caps-skrivning, men det kändes nödvändigt tycker i övrigt att det ser grymt lovande ut...

fan... jag måste lära mig att dremla

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Orkar inte fota en rulle med slang! hehe
Jodå tygonslangen är riktigt fin men priset är inte lika fint men den är härlig att jobba med. Jag köpte den från Overclokers.se i luleå.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem

mer billder mer uppdate

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Still waiting, man kan ju nästan tro att du har en sån där fru och sådana där konstiga små saker som skriker och har en tendens att ta upp en ofantlig massa tid, de kallas även barn, eller så åker du runt på hojjen och leker fy skäms. Hoppas den skär för dig:) Raus nu tommy! Du behöver inte visa bilder på sånt du åstakommit utan fota bara hur det ser ut i chassit, man får alltid inspiration till sitt eget vattenbygge. Tyvärr har man ett litet p180 och har spenderat många timmar på att planera hur allt ska sitta.

Permalänk

Eftersom det alldrig kommer hem några nipplar till webhallen, komplett eller gtek så kommer jag nu att beställa lite prylar utomlands istället Får se va man hittar för roliga saker. Funderar på att beställa sånadär skydd för pumpen som finns på Aquacomputer.de

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Eftersom det alldrig kommer hem några nipplar till webhallen, komplett eller gtek så kommer jag nu att beställa lite prylar utomlands istället Får se va man hittar för roliga saker. Funderar på att beställa sånadär skydd för pumpen som finns på Aquacomputer.de

nipplarna som getek och webhallen säljer är värdelösa.... du måste i princip har nån typ av rör klamma som du kan dra åt mycket med annars läcker det... jag fick igång min vattenkylning igår och de enda som läckte va de niplar jag köpt lösa... sen om du köper sådana nipplar så ska du borra upp de till en större dimention för att inte stoppa upp flödet så mycket det gjorde jag det är möjligt att borra ungefär 1-1,5 mm extra för att kanterna är så pass tjock de stoppar flöder grymt mycket

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Själv köpte ja 2 st nipplar från lokala järnaffären. 10mm 22 :-/st. Kan ju lugnt säga att ja gillade dessa mer än de ja köpte från komplett för ett par veckor sen. Iaf så tog ja bort push-on nipplarna från GPU blocket, sätter på nya och tänker "hoppas nu inte plexit spricker" GOT DAMN IT! och lite andra ord blev de också. Gjorde sen en noggran limning med superlim (cp-billigt lim från Dollarstore) Testböjde hur mycket som helst efteråt och allt är intakt och lika bra som innan.

Men men. Ser fram emot nya bilder sen när de kommer.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

okej tänkte beställa nipplar från vcorde.dk
funderar på dessa nipplar

Sen skulle det inte va fel med lite ev AC Aquaero prylar till fläktstyrning o så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de där ser lite bättre ut, men de ser smala ut?

Visa signatur

Permalänk

Tänkte skriva till alla er nyfikna att nu har jag beställt nipplar o några till vattenblock mm från tyskland Så nu är det bara att vänta :D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

argh. vi vill ha update

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

ser trevlig ut Sugen på resultatet

Permalänk

Wee nyss kom Ups o ringde på dörren o hadde ett paket till mig
Sitter o pillar lite med chassit nu kommer nog komma updates om några dagar:)

Här är en bild på sakerna som jag fick idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ahhh *dräggel dräggel* ser grymt snyggt ut!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Discokungen

Fan vad sött Har mosfetblocket och chipsetblocket jag. Riktigt bra grejor om än lite onödigt att ha block på mosfets. Nu får du jobba på så det blir klart!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

+ minnesblock, men den långa och dom där stjärnorna?

Permalänk
Medlem

"stjärnorna" är såvitt jag vet "propellrar" till pumpar, den blåa staven är något.

Men det är väll ingen mosfetskylare? Det är väll en grej man monterar ovanpå minneskylarna?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Lika bra att skriva va det är för saker jag köpt
Det är 2st mosfetsblock (dom med piggarna)
Sen 1 block till nordbryggan
Det stora blocken är till 2st ramminnen
Propelrarna är till mina pumpar
Den blåa staven en en plexistav som är uv-reaktiv, tänkte ha den som stöd till grafikkortet. Har pillat lite på chassit hela kvällen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Update 22/7-06

Idag har jag fixat med pumparnas placeringar o även provmonterat kranarna till tömningen av systemet. Under plåten till nätagget har jag borrat hål i chassit o satt fast 90 graders vinklar så att jag får ut vattnet under chassit när jag tömmer systemet. Har även klippt ut gummikuddar som sitter under pumparna som vibrationsdämpare. Har även gjort fästen till kranarna. Här kommer några bilder på det jag gjort idag o allt är bara provmonterat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

/envy riktigt snyggt gjort

Visa signatur

Byggaren

Permalänk

åh du gjorde som jag sa tillslut med L-profiler.. det glädjer mig att mina idéer och tankar används

blir supernice.. lite finlir med att kapa slangarna o allt blir perfa.

glöm inte att sätta gummi på båda sidor om chassit när du drar fast pumparna då vibrationerna även går genom skruven.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

ser nice ut, gör mer så vi får se mer:p

Permalänk
Medlem

Får mig att vilja ha lönen ännu mer så jag kan beställa min vattenkylning!!

Permalänk
Medlem

soetigt de blir!

Visa signatur

:)

Permalänk

Update 23/7 -06

Idag har jag jobbar vidare med chassit och har kapat till en plexiskiva som ska sitta på mittenplattan, ska lackas svart. Har gjort lite ändringar nere vid pumpen (efter ett tips jag fick) o satt y-kors istället så det blir lite bättre flöde till pumparna. Sen har jag plockat ner min stacker så jag kan börja plocka i lite av hårdvaran. Här kommer lite bilder på dagens slit

Enjoy!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snygga fläktgaller Ser ut att bli en bra finish på ditt chassi

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack