Permalänk
Medlem

Nytt nätagg! Hjälp

Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden så jag skrev den här.. Jag har nyss köpt ett nytt nätaggregat och det finns inga 6volts molex kontakter, bara 12 volst, så fläkten låter så mycket nu och jag vill koppla den till 6v istället... Nån som vet hur man kan göra en 12 volts molex kontakt till 6 volts? Eller finns det nån sladd att köpa?

Permalänk
Medlem

Re: Nytt nätagg! Hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucke_91
Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden så jag skrev den här.. Jag har nyss köpt ett nytt nätaggregat och det finns inga 6volts molex kontakter, bara 12 volst, så fläkten låter så mycket nu och jag vill koppla den till 6v istället... Nån som vet hur man kan göra en 12 volts molex kontakt till 6 volts? Eller finns det nån sladd att köpa?

6 volt? Nu är du nog ute och cyklar. Alla molex kontakter på alla nätaggregat på den här planeten som följer modern PC standard ger +5 och +12 volt.
+12 volt på gul, och +5 volt på röd, båda polerna delar en gemensam jord, de 2 svarta kablarna.
Inga moderna PC-nätaggregat lämnar 6 volt - NÅGONSTANS.

Men tillbaks till din fråga. Flytta +polen som går till fläkten till +5 polen så skall du se att det ordnar sig.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk

om du vill köra din fläkt på 7 v istället så flytta svart till röd och ha gul på gul dock så startar inte alla fläktar på 5v eller 7 v .. men bara man snurrar igång de så kan de snurra.. fast kolla så du ej underdimmar din konstruktion

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en fanmate istället, kostade ändå bara 59 spänn, och så kan jag ju reglera fläkten enkelt också.